Chat

Kirjoittaja Aihe: Rakkain kalapaikkasi?  (Luettu 70830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kippe

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Rakkain kalapaikkasi?
« Vastaus #60 : Kesäkuu 26, 2006, 20:44:14 »
Mulle taitaa olla "rakkain"paikka tuo tengeliöjoki.Koska olen saanu sieltä mun isomman harjuksen 55cm
Eilen käytiin kaverin kans siellä ja sain kaksi harjusta 45 ja 35cm
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

Exstreme22

• Profiili
« Vastaus #61 : Heinäkuu 04, 2006, 21:43:38 »
Kyllä se on Hartolan Tainionvirta, suosittelen paikkaa niin kokeneille kuin kokemattomillekkin.
Lukuisia kirkkaita Taimenia  ja istukoita saatu. :-)

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #62 : Lokakuu 01, 2006, 19:02:47 »
Ruunaa, Teno, Ala-koitajoki.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2007, 21:09:39 kirjoittanut [Vision] »
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

jiiäm87

• Profiili
« Vastaus #63 : Lokakuu 07, 2006, 12:37:21 »
Kyllä se on Ivalonjoki..
yaRR!

PeLuRi

• Profiili
« Vastaus #64 : Huhtikuu 08, 2007, 13:18:22 »
Äkäsjoki Kolarissa hieno paikka taimenta sais kun vaan jaksaa kantaa. :-)

Haugi_94

• Vieras
« Vastaus #65 : Huhtikuu 15, 2007, 20:23:12 »
Se on talostamme noin kilometrin kaukana oleva metsälampi! Se antaa kalaa ihan hyvin, mutta hyvin pientä sellaista.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
« Vastaus #66 : Huhtikuu 15, 2007, 20:26:17 »
nojoo, tykkään paljon "tainionvirrasta" se on hartolassa oleva joki. Rauhallista mestaa ja PALJON kalaa, aina kotiin vietävää. huonoa: pienet kalastelu osuudet! :-)

Nykyään taitaa olla kaikkea muuta kuin rauhallista...
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15467.0

kala poeka

• Innokas kalastaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : Huhtikuu 16, 2007, 15:13:53 »
mulla on kapeen- ja kuusaankoski sieltä oon kapeenkoskelta oon saanu 4,3kg taimenen ja kuusaankoskelta 2kg taimenen
virvelillä kumankin

jmt72

• Profiili
« Vastaus #68 : Huhtikuu 22, 2007, 02:23:50 »
Sehän on tietenkin Ivalonjoki. Isot taimenet ja jylhät maisemat oi, tulis jo heinäkuu..
Lapin hullu

Progamer

• Sitä se teettää
    • Profiili
« Vastaus #69 : Huhtikuu 22, 2007, 14:33:30 »
Olisko Juutuan joki tai Kaamasjoki, molemmat sijaitsevat Inarissa. Kaamasjoesta on kyllä tullut paremmin saalista joten valitaan se.

TuomasTheKalastaja

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #70 : Kesäkuu 13, 2007, 18:20:45 »
Naruska koska sieltä sain ekan harjukseni  :-D
IMMA CHARGIN MAH LAZER

taildancer

• Vieras
« Vastaus #71 : Kesäkuu 27, 2007, 10:26:39 »
Tenojoki,Sieltä sain ensimmäisen harjukseni.Saatiin isän kanssa sieltä vielä 13kg merilohi soutamalla.(toki myös muita mutta pienempiä.)
Mutta jotenkin myös Ruunaan Siikakoski on paikka joka ehkä on jäänyt mieleen parhaiten.Sieltä sain ekan perhokalani,tosin ei koko päätä huimannut,7cm särki.

Petteri.H

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #72 : Kesäkuu 28, 2007, 14:20:10 »
Eiköhän itellä ole se lapuanjoki koska siellä tulee vietettyä suurin osa kesästä.

« Vastaus #73 : Kesäkuu 28, 2007, 14:42:53 »
Ehkä Solojärvi. Sieltä sain 1,464kg harrin :-)! Sitten pari on vielä: Lähellä oleva Ruokepuolinen sekä vähän matkan päässä oleva Pirttijärvi...
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tosimies

• Vieras
« Vastaus #74 : Kesäkuu 28, 2007, 18:12:21 »
Kyllä se on Hartolan Tainionvirta, suosittelen paikkaa niin kokeneille kuin kokemattomillekkin.
Lukuisia kirkkaita Taimenia  ja istukoita saatu. :-)

Itsellänikin "rakkaimpiin" kalapaikkoihini kuuluu Tainiovirta, Viheri sekä Suontee.
Suonteessa on nytkin verkot ja katiskoita, ja siellä virvelöin toosi usein.
Tainiovirralta olen käynyt vain 5 kertaa ja neljällä kerralla on tullut kiintiö täyteen (3 lohikalaa)
Viheri on lähin koski asuinpaikkani lähellä ja se on kaikenlisäksi vielä kalaisa koski  :-P

« Vastaus #75 : Kesäkuu 28, 2007, 18:46:24 »
Ehkä Solojärvi. Sieltä sain 1,464kg harrin :-)! Sitten pari on vielä: Lähellä oleva Ruokepuolinen sekä vähän matkan päässä oleva Pirttijärvi...
Offia: Ilmotitko ton ERÄän??
Joo viime vuonna se siellä oli. Oho en huomannu kattoo että tää on perhokalastus juttu. Sain sen pilkillä.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

magnum

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : Heinäkuu 05, 2007, 09:47:04 »
kuhmossa lentuakoski.eka virvelikala ja huomenna menen sinne kokeilee saisko perhollla..isoveli on saanu perholla kolme kaks kilosta viime syksynä

Remy

• Perhosteleva muusikko
    • Profiili
« Vastaus #77 : Heinäkuu 09, 2007, 09:26:03 »
Kuusaankoskella nyt eniten tulee käytyy. isoja luonnonkaloja.... viime viikolla otti niskalta joku 3-4 kilon nousukala surffilautaan komeella hypyllä. ylös ei kyllä tullu ku kala paino suoraan alas ja kaiken lisäks paskiainen meni vielä sillan tolpan väärältä puolelta alas, siinä vaiheessa oli pakko katkoo siimat. ei 4luokan kepillä ollu paljoo vastaan sanomista.

MSK

• Profiili
« Vastaus #78 : Heinäkuu 09, 2007, 09:52:45 »
Kyllä se on Kitkajoki :-)

hehz1

• Profiili
« Vastaus #79 : Heinäkuu 13, 2007, 00:36:51 »
Vuotosjoki ja nämä kosket tässä hyvinkäällä :) sitten yks lampi myös lapis. Vuotosjoki koska eka mitallinen luonnon lohikala! ja vieläpä PERHOLLA! oli kokoa huimat 32cm eihän toi kauheen hyvä mesta ole ;D.  Hyvinkääl koska oon saanu väsytellä täällä monet kirjolohet ruokapöytään :). Ja siitä yhestä lammesta nousee isoa haukea, oma enkka ny vaa 95cm :)))

Raidari

• Profiili
« Vastaus #80 : Heinäkuu 31, 2007, 18:20:25 »
Kyllä se on kymijoki kun sieltä meinasin 5 vuotiaana nostaa suunnilleen 2 kilosen hauen sellaisella lasten shakespearella.ja sitä virveliä vieläkin pidän kaapissani muistona.harmi että se hauki karkasi ja vei sen kuvan mennessään. :|

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #81 : Heinäkuu 31, 2007, 18:30:06 »
Koska aihe on Perhokalastus- alueella on pakko vastata rakkaaksi kalapaikaksi Ruunaankosket tai Kilpisjärven ympäristö -enoineen ja lompoloineen. Ei kalojen vuoksi, vaan myös maisemien ja em. paikoissa vietetyn ajan - ja kotoisuuden vuoksi.

kalamies vaa

• Profiili
« Vastaus #82 : Elokuu 03, 2007, 22:21:23 »
perhon joki toki sielt 1.5 kg hauki

Professor

• Vieras
« Vastaus #83 : Lokakuu 03, 2007, 19:36:48 »
Varmaankin Konnekoski joka on rautalammilla. Se on  kovavirtainen koski jossa käy kohtuusti porukkaa 1-5henk. päivässä.
Kalaa siellä on taimenta ja ahventa. Loppuliulta saadaan silloin tällöin kuhia ja siikaa. Ja kun virta hidastuu kunnolla sieltä saadaan suuria haukia
1,5-5kg. Itse olen saanut sieltä ennätys taimeneni. Ja kaveri sai noin 500g ahvenen samasta paikkaa mistä on saatu niitä haukia.
Suurin ahveneni tänä vuonna sieltä on 400g ,sekin veti itsensä siitä niskalta alas oli sitä aika jännä repii sieltä ylös. Tässä muutama kuva kyseiseltä paikalta : http://perhorasia.fi/Album/Album.thtml?placeID=2841&pictureID=15187    (kuva ennen niskaa)
http://perhorasia.fi/Album/Album.thtml?placeID=2841&pictureID=7885    (kuva niskalta)
http://perhorasia.fi/Album/Album.thtml?placeID=2841&pictureID=7886   (kuva sillalta josta näkee kovimman virran,niskan ja sen yläpuoli.
http://perhorasia.fi/Album/Album.thtml?placeID=2841&pictureID=10132  (ja siinä kuva koskesta, sen yläpuolelta. tuolta sillan alta oikean puoleiselta rannalta sain sen 2kg taimenen.

Sitten käyn sillon tällön nokisen koskella joka on huomattavasti suurempi. Sieltä en ole saanut kuin pienen taimenen, harjusta ja ahventa.
Mutta se on hieno paikka muuten. Kyllä siellä on taimenta ja muuta kalaa mutta ne ei ole koskaan syönnillä mun uistimiin.

Micko

• pilkki
    • Profiili
« Vastaus #84 : Marraskuu 23, 2007, 12:52:25 »
Kyllähän se taitaa tuo ivalonjoki olla ku koti joki on. Siellä tulee vietettyä suuri osa elämästä. Niin talvella ku kesälläki. Maisemat on pirun hyvät ja rauhassa saa olla.

Julma Juho

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #85 : Joulukuu 01, 2007, 21:40:17 »
Taitaa se olla kongasmäen ja puokin välillä oleva tammukka puro mistä saa tammukoita ja harjuksia isoin harjus on mitä oon saanu tuolt on 46cm.

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #86 : Joulukuu 08, 2007, 00:37:37 »
Hilmonkoski, mukavan rauhallinen, paljon kalastettavaa aluetta, eikä edes kallis :wink:
enhä minä..

easy

• Profiili
« Vastaus #87 : Joulukuu 08, 2007, 21:51:41 »
Järvi:keurusselkä siellä olen aloittanut kalastukse noin 5.v ikäisen  joki:Joku vääräkoski kuuluu virtalankoskeen TAI sitten vantaanjoki lähimpänä oleva kalapaikka

Raidari

• Profiili
« Vastaus #88 : Helmikuu 24, 2008, 18:51:34 »
kai se on tuo tenojoki...Kerran olen siellä käynyt ja saanut ensimmäiset perhokalani sieltä...Olen myös mulinut siellä aika pahasti  :-D

Buddha

• Profiili
« Vastaus #89 : Helmikuu 29, 2008, 01:02:17 »
Salainen  metsä koski tääl etelä suomessa mistä saa paljon harjusta 30-40cm  ja ahventa ja haukea :) ja välillä taimenta ja kirreä ja rautukin kerran eksyny koukkuun :)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>