Muut keskustelut > Kalassa.net - kommentteja ja parannusehdotuksia

Netiketti & Oikeinkirjoitus

<< < (12/12)

Aatami:
Laiskuus ei ole hyve. Ei keskustelupalstaa voi kouluksi verrata, mutta täälläkin pitää osata käyttäytyä. Jos yhdellä annetaan vapaus kirjoitella miten sattuu päin honkia, niin pian suurin osa kirjoittelee yhtä huolimattomasti. Oikein kiva asia, jos sinulla on kyky lukea väärinkirjoitustakin, mutta täällä ei tulla sitä sallimaan. Se on kaikkien etu, että pyrittäisiin kirjoittamaan mahdollisimman selvällä ja oikeinkirjoitetulla Suomen kielellä, mutta ei mahdottomiakaan vaadita.

Täällä ei velvoiteta ketään kirjoittamaan ja mielellään vain sellaiset kirjoittaisi, jotka jaksavat siihen panostaa. Tämä ei millään pahalla, mutta on tärkeää, että kaikilla on samat pelisäännöt.

lotollasaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aatami - Tammikuu 14, 2012, 18:25:09 ---Laiskuus ei ole hyve. Ei keskustelupalstaa voi kouluksi verrata, mutta täälläkin pitää osata käyttäytyä. Jos yhdellä annetaan vapaus kirjoitella miten sattuu päin honkia, niin pian suurin osa kirjoittelee yhtä huolimattomasti. Oikein kiva asia, jos sinulla on kyky lukea väärinkirjoitustakin, mutta täällä ei tulla sitä sallimaan. Se on kaikkien etu, että pyrittäisiin kirjoittamaan mahdollisimman selvällä ja oikeinkirjoitetulla Suomen kielellä, mutta ei mahdottomiakaan vaadita.

Täällä ei velvoiteta ketään kirjoittamaan ja mielellään vain sellaiset kirjoittaisi, jotka jaksavat siihen panostaa. Tämä ei millään pahalla, mutta on tärkeää, että kaikilla on samat pelisäännöt.

--- Lainaus päättyy ---

noh ei mennä liiallisuuksiin että suurin osa tulis ottamaan mallia jostai hutiloiten kirjoittajasta, toki rajansa kaikella menee asiallinen foorumi vielä asiattomaksi.
(ei tämä mikää afkanistani kuite ole ,että tolloa seuraa sitte koko lauma)

ja olen eriämieltä kyllä tuosta säänöstä, kun aika pahasti rajoittais foorumia.
mutta en se minä täällä mitään sääntöjä voi ladellakkaa, että näillä sitten mennää  :-)

Pete:

--- Lainaus käyttäjältä: lotollasaa - Tammikuu 14, 2012, 19:54:26 ---noh ei mennä liiallisuuksiin että suurin osa tulis ottamaan mallia jostai hutiloiten kirjoittajasta, toki rajansa kaikella menee asiallinen foorumi vielä asiattomaksi.
(ei tämä mikää afkanistani kuite ole ,että tolloa seuraa sitte koko lauma)

ja olen eriämieltä kyllä tuosta säänöstä, kun aika pahasti rajoittais foorumia.
mutta en se minä täällä mitään sääntöjä voi ladellakkaa, että näillä sitten mennää  :-)

--- Lainaus päättyy ---

Se miten asiansa esittää, eli miten sen kirjoittaa palstalle antaa jo kuvan kirjoittajasta. Useasti on ollut puhetta siitä, että miten esimerkiksi jotain asiaa kysytään.
Kysymyksenkin voi esittää monella eri tavalla. Hyvin ja hyvin huonosti...

Kirjoitus itsessään kertoo kirjoittajan arvostuksesta tai "kunnioituksesta" muita palstalaisia kohtaan. Jos kirjoittelee ihan miten sattuu tai miten nyt itse parhaaksi näkee ja ajattelee että: "kyllähän MÄ tuosta selvän saan, niin täytyy MUIDENKIN siitä saada selvää" on kohtuullisen itsekästä ajattelua ja osoittaa välinpitämättömyyttä niitä muita palstan käyttäjiä kohtaan.

Tämä nyt vain omana mielipiteenäni, ja en niin kovin ihmeellinen kirjoittelija ole. Mutta lukea osaan jotakuinkin hyvin, ainakin suomenkieltä.
Helpottaa palstan lukua ja informaatio sisältöä jos tekstit ovat edes lähellä oikeinkirjoitusta. Paskajuttuja voi lueskella sitten vaikka vessojen seinistä tai siltojen alta.

karib:
Toivon, että kirjoittajat oppisivat perusasiat: Isojen kirjainten käyttö lauseen alussa, vältetään liiallisia lyhenteitä ja pyritään käyttämään välimerkkejä oikeissa paikoissa.
Teksti voi olla luettavaa muutenkin, mutta lukeminen on "raskasta" ilman näitä yksinkertaisia sääntöjä. Pitemmät kommentit voivat jäädä lukematta, jos perussääntöjä ei noudateta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta