Chat

Kirjoittaja Aihe: Uutta vapaa ja kelaa!  (Luettu 2046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korallikala

• Vieras
Uutta vapaa ja kelaa!
« : Helmikuu 23, 2005, 22:27:30 »
Olet kalastustarvike liikkeessä ja tarkoituksenasi on ostaa uusi kela&vapa.  Keloja ja vapoja on liikkeessä monta "hyllyllistä".
Mitkä ovat valintaperusteesi:
1. vapaa ostaessasi
2. kelaa ostaessasi

Timky

• Profiili
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2005, 22:44:36 »
Riippuu vähän mihin tarkoitukseen ostaa vapaa ja kelaa siis vaikka jigittelyyn tai ul-kalstukseen.

Petri

• Profiili
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2005, 22:52:08 »
1. Kalastuskohde, toiminta, kelakiinnike, pituus, vaparenkaat, tasapaino, paino, takuu ja hinta.
2. Kalastuskohde, käynti, jarru, varapuola, kammennuppi, paino, IAR, se siiman kiertämistä estävä "rissa", takuu ja hinta. Hyrräkeloissa kiinnitän huomiota heittojarrun tyyppiin.

Kelassa arvostan eniten tasaista käyntiä, koska mikään ei ole ärsyttävämpää kuin rahisevalla kelalla kalastus. Vavassa toiminta on ehkä se tärkein ominaisuus mitä tulee kokeiltua ennen ostamista, eli minulla vavoissa tärkeää on, että ne ovat jäykkiä ja kärkitoimisia. Tuossa nyt mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.

Jigittelyssä pidän tärkeänä sitä, että vapa on jäykkä, tunnokas ja mieluiten lyhyt 5.6-7 jalkaa.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Timky

• Profiili
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2005, 22:56:33 »
Petri tuossa selittikin hyvin noi perusteet itselläni on suurin piirtein noi samat. Hinta laatu suhteen pitää myös olla hyvä.

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger  - juha_moisio7@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2005, 22:56:55 »
Vapaa ostaessani katson onko vapa etu painoinen, vavan kokonais paino (minun mielestäni mitä kevyempi sitä parempi), taipuisuutta (itse pidän jäykemmästä ja kokotaipuisasta), korkki kahva on mun mielestäni ihan ehdoton ja tietysti hinta...

Kelaa ostaessa etu vai takajarru (itelläni etu ja taka toisessa), puola hiilikuitu vai alumiini (itelläni tällähetkellä hiilikuitu  :( ), onko sankalaukaisinta (itelläni on kaikissa keloissa), no kuulalaakereitten määrä, tietysti tyyli voi vähän muuttaa valintaa ja hinta.
Poltinkoski

minäminäminä

• Vieras
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2005, 12:08:42 »
kysy onko niillä uglystickkiä?

tco

• Profiili
Uutta vapaa ja kelaa!
« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2005, 16:33:21 »
1. erä testi 9-2003 jigi-vavat
2. erä testi 6-2003 ykkösluokan kelat
noita lehtiä jos et satu omistamaan kannattaa kysäistä vaikka kirjastosta sattuisiko heillä olemaan niitä arkistoissaan.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>