Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuvia itse tehdyistä pilkki välineistä  (Luettu 309260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timky

• Profiili
Kuvia itse tehdyistä pilkki välineistä
« : Helmikuu 26, 2005, 12:45:20 »
Niin tossa on "kuvia itse tehdyistä uistimista", mutta tällästä ei varmaan ole. Eli jos olette tehnyt omia pystyjä, tasareita yms. pilkkejä niin laittakaahan kuvia. Laittakaa myös itse tehtyjen pilkki vapojen ja muiden pilkki välineiden kuvia.

ps. Ei maha tulla paljoo kuvia, mutta...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2008, 19:32:04 kirjoittanut perza »

taos

• Profiili
Vs: Kuvia itse tehdyistä pilkki välineistä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2005, 20:26:02 »
Saalispäiväkirja: Ensin otti kylmä ja sitten flunssa. Hyvät ominaisuudet: Tuosta on helppo pistää paremmaksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2007, 23:20:33 kirjoittanut taos »

Timky

• Profiili
« Vastaus #2 : Maaliskuu 29, 2005, 17:50:46 »
No nyt on toinenkin pysty valmis se ui myös todella hyvin, värisi kyljellään ja sopivalla vedolla liukui hieman sivulle. Siuvuliuku tosin on aika mitätön joten pääasiassa se on nyt värinä pilkki. Muodoltaan se on kulmikas harjapilkki ja ohenee keskeltä melkein yhtä lailla molempiin suuntiin joskin on hieman paksumpi alapäästä. Ja tällä kertaa toinen puoli on kuparin toinen tinan värinen.

Yritän laittaa kuvia, mutta se voi kestää, koska palasin juuri tuolta matkalta ja kamera on tietenkin täynnä kuvia ja se pitäisi tyhjentää. Tässä on muutakin puuhaa, joten jonkin aikaa menee.

taos

• Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 07, 2005, 20:12:52 »

Kärki on ostopeli. Käyttöohjeet valmistunevat vasta ensi talven jäillä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2006, 10:19:36 kirjoittanut taos »

taos

• Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2005, 22:51:19 »
Vapa on loimukoivua. Palastettu takkapuukasasta. Danish Oil käsittely.
Pellavaöljy ja Osmo Color olivat vaihtoehtoina. Leppä, apassi ja palsa olisivat kevyempiä.
Messinkilankaa olen käyttänyt joskus juotokseen, en muista hintaa n.2,5mm paksuus. Reijät 3,2mm popniittiporalla. Epoksiliimaus.
Kärjen sain naapurilta lahjaksi. Hän tekee kelallista haarukkavapaa. Kuulakärkikynän jousi on toinen vaihtoehto kärjeksi ainakin morrille.
Musta talvisiima kuvausta varten.
Haarukkavapaa en ole ennen käyttänyt, enkä sujuvaa kehimistä edes nähnyt. Opettelussa on sen hauskuus.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Lokakuu 30, 2005, 00:39:51 »
kai tämäkin on pilkkiväline...
mätikoukkuja kirrelle ja isolla ahvenelle!

värikoukku pieneen räsäseen, kirre pilkille.

vielä ne räsäset valmiina pyytämään isoja kirjo-lohia/haukia.
parin viikon päästä(toivottavasti) testaamaan. 8)

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Hautsin

• Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2005, 14:50:39 »
Itse olen maalina käyttänyt epox:a ja hyvin on pitänyt kunhan sekoittaa liiman oikeassa suhteessa 50/50. Omissa vavoissani on "viiksinä" tavalliset sukkapuikot 3,5mm. Ensimmäiset vavat käytössä nyt 4:ttä talvea ja vieläkään ei ole minkäänlaisia ruostumisen tms. merkkejä. Sukkapuikoissa myös se hyvä puoli että kestävät erinomaisesti vääntämistä. Yksikään puikko ei ole vääntäessä murtunut. Lisäksi puikoissa on jo valmiiksi päällä paksu muovikerros joka ei kuluta siimaa ja suojaa sisällä olevaa metallirunkoa lieneeköhän alumiinia. Hintaa puikoilla on n. 1.7 euroa pari ja pituutta muistaakseni 35cm

Heba

• Vieras
« Vastaus #7 : Joulukuu 16, 2005, 19:56:07 »
Kuva 1
Kuva 2

Siin on hieno haarukkavapa. Runko pöllitty polttopuukasasta. Kelana tommonen siimarulla ruuvilla kiinni ja kelassa kiinni rautalangan pätkä, jolla voi kelata. Viiksinä 3,5 mm sukkapuikot. Kärkenä hitsauslankaa, jonka päässä kuulakärkikynän jousi. Haarukointiväli on n.21 cm.

Hintaa tuli vavalle mahtavat 2,5 egeä.

EDIT:Kuvien kanssa ongelmia.

Hautsi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2005, 20:59:11 »
Lainaus käyttäjältä: Heba
Kuva 1
Kuva 2

Siin on hieno haarukkavapa. Runko pöllitty polttopuukasasta. Kelana tommonen siimarulla ruuvilla kiinni ja kelassa kiinni rautalangan pätkä, jolla voi kelata. Viiksinä 3,5 mm sukkapuikot. Kärkenä hitsauslankaa, jonka päässä kuulakärkikynän jousi. Haarukointiväli on n.21 cm.

Hintaa tuli vavalle mahtavat 2,5 egeä.

EDIT:Kuvien kanssa ongelmia.

Hienolta näyttää ja noi sukkapuikot ja niiden muoto muistuttaa aika paljon.... karismaxin vapoja =)

Minun vapaani kärki on tehty siten että ne mustat kumin palat on leikattu peräkärryn kuomun kiinnitys kumilenkeistä (toiv. tiedät mitä tarkoitan). Siihen on porattu reikä ja jousena ruostumaton teräsjousi (lyijykynästä löytyy kanssa ihan käyp jousi) työnnetään se läpi kumiin poratuista rei'istä

ja toiseen päähän pieni lenkki uistinlangasta ja liimataan epox:lla (halutessa voi liimaan sekoittaa värijauhetta kuten minä olen tehnyt)
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #9 : Syyskuu 23, 2006, 18:43:21 »

Nonii, onnistuihan se sittenkin. Siinä siis oma tekemä pilkkionki (purettuna) . Tein sen puu työ kerhossa kun ei muuta tullut mieleen :-D kaksi kertaa kokeiltu ja hyvin toimi. Tänä vuonna olisi tarkoitus saada kalaa...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2006, 18:45:12 kirjoittanut Calico Cat »
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #10 : Syyskuu 24, 2006, 18:20:07 »
Käsikahva on tehty haavasta tai koivusta, sorvaamalla. Kela, keskiosa ja vapa on tehty jostain kerros jutusta, nimeä ei vain tule millään mieleen :? Koko pilkkionki piti lakata mutta unohtui. Kai sen tässä jokupäivä kunhan kerkee :-)

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2006, 18:21:57 kirjoittanut Calico Cat »

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Tammikuu 17, 2007, 17:45:24 »
tämmönen on tullut väsyttyä vuosia sitten,kapsitus on laitettu myös erä-lehden pilkkikelkka/pulkka kisaankin.
että ei muuta kun äänestämään jos se lehteen pääsee.

http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkkiboxi/pilkkiboxi.shtml

taos

• Profiili
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2007, 15:22:06 »
Mistä tuota pistäis paremmaksi vai heitänkö jo mateille.
Madehimmeli

Kokonaiskorkeus on 20cm ja vastakkaisten koukun kaarien väli 8cm. RST mikkilankaa pystysiima. Alhaalla on lyijyä kromatussa vesijohtoputken pätkässä. Tähti on uudenvuodentinaa putkimiehen kypäräaihiossa. Koukut ovat mustia ja isoja. Ylhaallä oleva koukku on silakanpyrstöä varten.

Mikkilankaa sen takia, että pohjassa on risuja. Ei sitten aivan pohjimmaisiin tartu kiinni koukut.

Ensimmäinellä reissulla ei tullut mitään. Kolmenkymmenen metrin päässä nousi mateita pilkkiporukalle. Alapaino pois ja taas uudelleen edellisiltaisen porukan paikalle.
Ei tärpin tärppiä. Nuorimies tuli vähän jälkeeni ja lähti ennemmin viiden mateen kanssa. Suurin oli ainakin 2,5kg. Himmelini hajos avannon reunaan. Ei hyvä. Syö miestä ja silleen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2007, 20:39:37 kirjoittanut taos »

Kalamies78

• Profiili
« Vastaus #13 : Helmikuu 25, 2007, 20:45:15 »

toisesta kulmasta

siinä muutama väri vaihtoehto
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2007, 21:04:24 kirjoittanut Kalamies78 »
Kalasta se on parasta

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 28, 2007, 18:01:04 »
http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkkiboxi/pilkkiboxi.shtml

Siinä on linkkiä. Puukäsitöissä olen juuri tuollaista tällä hetkellä rakentamassa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2007, 18:07:32 kirjoittanut [Vision] »
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

markus91

• Profiili
« Vastaus #15 : Maaliskuu 01, 2007, 09:43:26 »
Pitää alkaa kyllä tommosta tekemään puutöissä.monta kiloa tonne saalisosaan mahtuu kalaa?entä onko tuolla vapaosassa sellaiset vaneri seinät että ne on silleen hyvin rivissä siellä?

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Maaliskuu 01, 2007, 19:20:23 »
Jees,eli kala osaan mhatuu kilpailu/hupi pilkinnässä ihan tarpeeksi kalaa,aivan varmasti sen verran mitä itseviitsii /jaksaa syödä.
vaikea sanoa että paljonko kaikkiaan sinne mahtuis kun kalatkhan ovat kaikki eri kokoisia.mut kyl assua parisen kiloa uppoaa kohtuudella.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #17 : Maaliskuu 02, 2007, 22:20:30 »
Juuri valmistui morrivapa, sellainen perinteinen "balalaika". Pitää kuvailla sitä vähän jossain vaiheessa. Oli yllättävän työläs tehdä, ihan heti en toista ala väkertämään. Eikä näitä tule päätymään myyntiin. Tai jos päätyy, niin ne on sitten 30-40e kpl, eikä kukaan viitsi sillä hinnalla niitä ostaa :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Jzu

• Profiili
« Vastaus #18 : Maaliskuu 06, 2007, 18:28:39 »
Värikoukkuja opettelin tekemään viime talvena ja niitä tuli jonkun verran tehtyäkin.. Tänään sitten päätin kokeilla miten morrien teko luonnistuisi..
Morrit tein pelkästään tinaamalla, eli en siis tehnyt mitään kuppeja ensin.
Koukkujen koko on 14. Tuo vihreä on alta keltainen, vaikkei se kovin hyvin kuvasta erotu.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 18:31:06 kirjoittanut Jzu »

pume

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Maaliskuu 07, 2007, 00:09:49 »
Karismax:silla on fiksun oloisia irto keloja, mutta tämän te varmaan jo tiesittekin...
http://www.karismax.com/tarvikkeet.html

ara_1

• Profiili
« Vastaus #20 : Maaliskuu 07, 2007, 13:37:01 »
tommosia tein viime perjantaina
Hauestaja ;)

Tumzu

• Profiili
« Vastaus #21 : Maaliskuu 07, 2007, 17:52:57 »
Aloitinpa tekemään tälläistä sinitarratasuria. tässä se on lakattuna ja enää maali pintaan ja lakkaus

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #22 : Maaliskuu 07, 2007, 22:32:25 »
Hienoa! Joku uskaltaa kokeilla tuota mun sinitarra-ideaa! Pistähän infoa, miten kalat siitä kiinnostuvat.

Perzalle, ei todellakaan vaadita paljoa, että vapa on hienompi kuin tuo.. mä en jaksanut tuota hioa juuri lainkaan ja se on muhkurainen kuin mikä! Tuo kuitenkin tuntuu toimivan, joten seuraava pitää tehdä sitten hienommin ja maalata.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tumzu

• Profiili
« Vastaus #23 : Maaliskuu 08, 2007, 19:34:14 »
Tossa oikeastaan valmis sinitarratasuri. Silmät tuohon pistän vielä.

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #24 : Maaliskuu 28, 2007, 22:35:28 »
Tässä omatekemä, erittäin alkeellinen haarukkavapa  :-D. Harmi että en ole päässyt kokeilemaan sitä ollenkaan  :cry:

Qurutin

• MSN Messenger  - ttpessa@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : Maaliskuu 29, 2007, 20:47:09 »
Ihan pelittävältä viritykseltä näyttää, mutta jos meinaa haarukkavavalla pilkkiä ettei kisoissa muut kilpailijat näkisi kalan ylösottoa, niin tuolla vavalla huitominen kyllä varmaankin erottuu :D Mutta muuten varmaan toimiva vehje.
Look at me, king anti-Midas

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2007, 23:22:59 »
tässäpä toinen omatekemä pilkki ei onnistunut ulkonäöllisesti niin hyvin kun eka pilkki, muta parin reissun saaliin keski paino 7,7kg  :-o
no varmasti muillakin pilkeillä tohon saaliiseen olisi päässyt kun tuntuu siltä että noilla paikoilla missä ite oon nyt pari kertaa käyny niin ihan sama mikä paino siellä siiman päässä on... :-D
Tuossa pilkissä on jännä uinti, kun sen pudottaa vapaasti veteen se menee poikittain ja hijlalleen vajoaa alas ja tosiinaan menee myös helkatin paljon sivulle! Tätä sivulle meno ominaisuutta pidän tosi hyvänä pilkissä. Sitten kun pilkki hiljalleen leijaa takasiin avannon keskipisteeseen tulee tapsi jossa morri myös hyvin hitaasti leijaillen ja tässä vaiheessa monesti kala myös iskee!
Pilkkihän on ruma kun petolinnun p****se, mutta ei se minua haittaa jos kalaa tulee.(kuvat huonoja!)

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : Joulukuu 07, 2007, 20:32:59 »

Siinä on nyt ensimmäiset tasurit. Paljon on parannettavaa, mutta uinti vaikuttaa ihan kiitettävältä. Koukut nyt on, mitä on. Vieläkun tulis jäät, niin pääsis kokeilemaan.

Alimmainen  tasuri on sivuston adminin eli Toimituksen tekemä, tosin piti vähän avustaa :D.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2008, 16:35:30 kirjoittanut daiwa2 »

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : Joulukuu 07, 2007, 21:19:31 »
Oho  :-o daiwalla komeita "ässiä"  Mistäs oot koukut vääntänyt? tai no miten paksua lankaa?
 :-)
enpä muistanutkaan tätä aihetta. Pitääkin siirrellä tuolta vaappu osiosta nuo tasuri kuvat tänne.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : Joulukuu 07, 2007, 21:27:36 »
Thanks.

Koukut on ihan pihdeillä väännetty 0,75 mm pianolangasta. Yhteinäinen koko rungon läpi, niinkuin vaapuissakin. Vähän turhan paksua toi on, mutta oli Seinäjoelta ohuemmat loppu, kun kävin katsastamassa paikallisten rautakauppojen tarjonnan, joten tolla mennään.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>