Chat

Kirjoittaja Aihe: MINI FAT RAP  (Luettu 2306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Triple Me

• Vieras
MINI FAT RAP
« : Huhtikuu 13, 2005, 12:54:50 »
Kaikki varmaan tietää kyseisen uistimen...  Ootte varmaan kaikki huomannut että vaapulla ei ole melkein lainkaan uintia...

KUINKA KORJATA ASIA?

Kolima

• Vieras
MINI FAT RAP
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2005, 15:12:42 »
Osta tilalle 100x parempi UL-Rapala,eli Countdown CD-1,siis se 2,5cm pitkä yksikoukkuinen-malli!

Tai säädä nokkalenkkiä(lähes mahdotonta) ylöpäin.... :)

petvi_86

• Profiili
MINI FAT RAP
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2005, 18:32:37 »
Hyvä huomio muuten , vaikka olen itsekin tämän huomannut . Vaappu on  varmaankin parhaimmillaan juuri kesäisessä ahvenen kalastuksessa , kun vesi on lämminyt. Tuolloin sillä olen jokusen ahvenen saanut,  muuten vaappu ei oikein vaakuta. Korjauskeinoa en tiedä paitsi, että nopea kelaus antaa sille hieman uintia.  :)

Anonymous

• Vieras
MINI FAT RAP
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2005, 19:17:36 »
Itse hylkäsin kyseisen vaapun toimimattomana. Voisi kuvitella että toimisi ahvenelle(tuollainen pieni patukka), mutta ei ainakaan minulla toiminut. Toki vika oli varmaan myös käyttäjässä, mutta muilla vaapuilla kalaa olen kuitenkin saanut.
Virittämistä en jostain syystä edes harkinnut, niin huonosti se jotenkin toimi etten edes viitsinyt yrittää.

Moi

Triple Me

• Vieras
MINI FAT RAP
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2005, 11:21:14 »
Lainaus käyttäjältä: Kolima
Osta tilalle 100x parempi UL-Rapala,eli Countdown CD-1,siis se 2,5cm pitkä yksikoukkuinen-malli!

Tai säädä nokkalenkkiä(lähes mahdotonta) ylöpäin.... :)

Mulla on se 2,5cm rapala cd... siinäkin on aika vaisu uinti mutta kyllä sillä taimenia joskus tulee....

kaivo

• Vieras
MINI FAT RAP
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2005, 15:19:13 »
Mini Fat Rapin uinti on tosiaan seisovassa vedessä melko mitätöntä, vaikka käyttäisikin ohutta siimaa ja lenkkisolmua. Uintiin saa jonkin verran lisää potkua tutuilla konsteilla: nokkalenkkiä alas taivuttamalla ja vaihtamalla kevyemmät koukut. Näin pienen vaapun ollessa kyseessä voisi myös kokeilla etukoukun poistamista kokonaan, näin heittosotkutkin vähenevät.

Walde

• Iankaikkinen!
    • MSN Messenger  - v.ryoso@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
MINI FAT RAP
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2005, 16:55:03 »
Nokkalenkkiä vääntelemällä joka suuntaan ja testaamalla.
Mini fat rapi on miun pakissa päälimmäisenä kun ahventa lähdetään kalastamaan. Eli ko. viehe TOIMII jos sen saa uimaan hyvin.

Kannattaa muuten testata minit ennen ensimmäistä kalareissua (ei aina "moitteeton" kaupasta ostettuna ilman virittelyä) niin ei reissu mene pilalle.

Nimimerkki:Tästä asiasta kokemusta  :wink:

Juggis

• Profiili
    • http://taivaankansi.get.to
MINI FAT RAP
« Vastaus #7 : Huhtikuu 16, 2005, 00:58:06 »
Juu, nokkalenkki alas ja alakoukku pois. Noin pienessä vaapussa alakoukku on täysin turha. Tuleepa tuossa yksi reissu mieleen metsälammella ko. uistimen kanssa. Hauen pulikka nappasi siihen, nostin siimalla veneeseen, siima meni katki hauen hampaissa veneen yläpuolella ja hauki mätkähti veneen pohjalle. Uistin jäi tietysti hauen kurkkuun tajuttoman syvälle, joten joko kala tai uistin olisi hajonnut sitä ronklatessa pois pihdeillä. Piti sitten kala ottaa mukaan eikä päästää takaisin ja uistimen otin pois vasta peratessa.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>