Chat

Kirjoittaja Aihe: Välineongelmia  (Luettu 1755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

enska

• Profiili
Välineongelmia
« : Huhtikuu 02, 2005, 12:58:43 »
Tervehdys kaikille Kalassa.net:n kävijöille.

Minulla olisi seuraavanlainen välineongelma. Olen tässä hankkimassa jiggittelyvälineitä ja minulla on entuudestaan hauki/taimen virvelinä Shimano Spirex 2000. Olen havainnut sen liian pieneksi haukihoimmiin, mutta onko se soveltuva jiggittelyyn, vai onko siihen liian iso??

Kaipaan ajatuksia ja mielipiteitä. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Petri

• Profiili
Välineongelmia
« Vastaus #1 : Huhtikuu 02, 2005, 13:06:20 »
Täysin sopiva. Itse olen ainakin 2000 kokoisen kelan kannalla jigittelyssä, koska siihen saa mahtumaan paksumpaa siiimaan kuin 1000 kelaan ja kuitenki paino/koko ero oikeastaan olematon. 2000 ja 1000 shimanoissa ei taida olla muuta eroa kuin puolan koko. Niihin taitaa sopia toistensa puolatkin keskenään, eli tonniseen menee 2 tonnisen puola ja toiste päin, ainakin osassa malleista
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • Profiili
    • Sähköposti
Välineongelmia
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2005, 11:18:32 »
Spirexin ainakin luulisi olevan hyvä kela. Ittekin ajattelin tuommoisen ostamista, mutta vitkutin on vähän turhan hintava.

Jigittelyssähän tarvitaan aika vähän siimaa, joten tuo 2000, joka muuten on yleinen heittelykokokin, on juuri sopiva jigaukseen.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Anonymous

• Vieras
Välineongelmia
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2005, 12:03:43 »
Kiitoksia komenteista Petrille ja HalDille. Ongelmat on ratkaistu ja virvelit viritetty tulevaa kautta varten. Nyt vain täytyy odotella, että jäät lähtisivät kokonaan. :D

SOUTU-UISTELIA

• Profiili
    • Sähköposti
Välineongelmia
« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2005, 20:34:21 »
2000 luokan kela menee ul hommissaki
UL:KALASTUS JYRÄÄ

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>