Chat

Kirjoittaja Aihe: "Kräzs" Vapa poikki! No voihan...  (Luettu 13169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
"Kräzs" Vapa poikki! No voihan...
« Vastaus #30 : Helmikuu 18, 2005, 12:04:01 »
Lainaus
en suosittele uglya ikään kuin heittovavaksi mutta koskikalastuksessa ja ul-kalastuksessa annan 5 tähteä...

Mitenkäs kun itse joella huomasin sen löysyyden haittaavan juuri nimenomaan jigin uittamista ratkaisevasti! Koska tuntuma jigiin oli heikko, niin sitä oli vaikea uitella kivien välissä ja kasvien/hakojen yms todennäköisten ottipaikkojen lähettyvillä. Pohjatärpit ja tappiot olivat suuria koko käytön ajan. Miten voit siis suositella 5 tähdellä tuota vapaa juuri tuota tarkoitusta varten?

Lainaus
taimen puroilla parisesttinen seniori lentää jo pitkälle...

Heittopituudet paranivat minullä jämäkämmällä vavalla ja fireline-siimalla paremmin. Heittotarkkuudet myös. Uglyllä heitot menivät enempi tai vähempi huti aina. Eihän minulla ole kuin reilut 15 vuotta heittelykokemusta, mutta luulisi että siinä ajassa jo oppii tarkaksi, varsinkin kun 2vuotta juuri ugly stickillä heittelin. Ja heittotaito "palautui" välittömästi vapavaihdon jälkeen.  Niin kauan halusin uskoa ugly stickin hyvyyteen (markkinoinnin uhri).

Lainaus
mulla on pari kertaa ul-vapa menny mäsäks ku on uistin tarttunu puuhun ja vapa on taittunut... joten tässäkin ugly-stick jyrää...

No joo.. kyllä tuota vapaa voisin itsekin suositella vaikkapa vaellukselle ainoaksi vavaksi mukaan juuri kestävyyden suhteen. Ei pitäisi tulla yllätyksiä matkaan, vaikka vähän osumia tulisikin.

Lainaus
ja jos se iso nappaa, vastaisku tehty ja siima kestää niin ei ole mitään ongelmia...

Vastaisku uglyllä? Vapa niiaa kaksinkerroin ja siltikään ei tartu ellei ole ihan tuore koukku (jigistely tylsyttää koukut nopeasti pohjatärppien vuoksi kuitenkin), eli aika marginaalista onnistumista tuo on. Itse en pidä haavia mukana monestikaan, jolloin haukien rantauttaminen tuolla vavalla ainakin tuotti välillä tuskaa. Jämäkämmällä vavalla sai haukien rimpuilut paremmin asioihin ja kyllä hyvä jarru+hyvä siima hoitaa homman tässä viimeistelyvaiheessa kotiin. Liian herkkä vapa antaa liikaa mahdollisuuksia kalalle.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger  - janlahti86@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : Helmikuu 23, 2005, 16:58:39 »
Kerran hölmöyksissäni, kun vaappu jäi pohjaan aloin teleskooppivavalla riuhtomaan sitä irti ja vapa meni poikki, oli muuten shakespearen exsurcion vapa, eikä edes ollut oma vapani vaan pikkuveljeni, veljeni ei ollut asiasta innoissaan kun näytin ja kerroin mitä tapahtui, tämän jälkeen en ole vapaa poikki saanut tällä tavalla..
Just a Fishing Man....

Kala_Osku

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : Maaliskuu 03, 2005, 18:30:06 »
Vapa ei itse asiassa oo menny poikki, mutta paristaki vavasta on hajonnu vaparengas. :x
XIITOMGLOL

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : Maaliskuu 08, 2005, 18:44:44 »
No onhan tos tullut karkottua noita vapoja oikein urakalla.Ensimmäinen katkottu vapa oli joku Bilteman hiilikuitu vapa.Kerkes se olla mulla joku pari viikkoa kun astuin sitten sen päälle.Kerran meni pari vapaa kerralla kun olin yhdes paikas täkystämäs.Olin lopettelemas kalastusta ja olin Pistänyt kaks vapaa maahan yhtä kiveä vasten.Siinä oli penkareen päällä sellanen hyvä kivi ja menin siihen sitten istumaan ja odottamaan kyytiä.No tietysti se kivi lähti vyörymään niitä mun vapajo kohti.Kaks omaa vapaa ja yks kaverin vapa meni kolmeen osaan.Vähä rupes kyrsimään sen jälkeen.Onneks silloin takuu korvas kaverin vavan ettei tarvinnu ite maksaa mitään.Viime kesänä meni perhovapa poikki kun oli jossain puskas kiinni.Siinä sitten tarpeeks kauan nypittyäni sain sen vavan poikki.Siinäkin oli onneks vielä takuuta jäljellä.Jos ongen vavat otettaisiin mukaan niin katkenneita vapoja olisi reilusti yli kakskymmentä.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Tuunas

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : Huhtikuu 27, 2005, 20:03:45 »
ugly stikckeistähän on valmistettu uusi parannettu malli..ugly stick lite.
Minulle ainakin vakuuteltiin vavan hyvyyttä paikallisella ammattilaisella ja  sanoi myös pienten lentävän ohuella siimalla hyvin.
mainitsin myös että ennen ne ovat ainakin olleet juuri näitä "mattopiiskoja".
kauppias sanoi että uudet mallit ovat kyseessä ja paranneltuja!
no mukaan lähti kummiskin berkleyn 180cm vapa.

suspi

• Profiili
« Vastaus #35 : Huhtikuu 27, 2005, 22:33:30 »
Yks vapa on menny poikki ja seki kun astuin päälle. Sitten on menny pari onkivapaa ja kerran meni vanhasta umpikelasta kelankiinnike poikki normaalissa kalastustilaneteessa.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #36 : Huhtikuu 27, 2005, 22:59:30 »
Tuunas, testailitko sitä uutta mallia? Itse en ole vielä päässyt sellaista hypistelemään.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

pumpkinca

• Profiili
« Vastaus #37 : Huhtikuu 28, 2005, 02:23:21 »
itellä vasta 2 vapaa listoilla mollemmat nexaveja toinen auton oven väliin toisessa kolhu? katkes 2 kilon hauen ollessa kii nousipa kuitenki.. :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #38 : Huhtikuu 28, 2005, 12:14:59 »
Tositoimiin vapa ei ole vielä kerinnyt.
Toivottavasti vapun aikoihin pääsisi testailemaan
vapa ainakin vaikutti hyvältä mitä nyt pari testi heittoa tein cd5 countdowneilla.
Eikä niin lengolta mitä vanhemmat mallit.
Yllätyin hieman kun kyseessä on medium sarjan jigi vapa.
Eikös muuten toi kyseinen vapa ole jollekkin 5-25g uistinpainolle suunniteltu,mutta nuo luvuthan ovat vain oletettuja arvioita??

Sitten mukaani tarttuin berkleyn cherrywood graphite 180cm vapa, kun hinta nyt ei niin kauheesti päätä huimannut. Pääsääntöisesti kevyeen koskikalastukseen.
Onkos kalassa.netin innokkailla käyttäjillä kokemuksia kyseisestä kepistä?

Tuunas

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Huhtikuu 28, 2005, 12:23:06 »
Tositoimiin vapa ei ole vielä kerinnyt.
Toivottavasti vapun aikoihin pääsisi testailemaan.
vapa ainakin vaikutti hyvältä mitä nyt pari testi heittoa tein cd5 countdowneilla.
Eikä tuntunut niin lengolta mitä vanhemmat mallit.
Yllätyin hieman kun kyseessä on medium sarjan jigi vapa.
Eikös muuten toi kyseinen vapa ole jollekkin 5-25g uistinpainolle suunniteltu,mutta nuo luvuthan ovat vain oletettuja arvioita??

Sitten mukaani tarttuin berkleyn cherrywood graphite 180cm vapa, kun hinta nyt ei niin kauheesti päätä huimannut. Pääsääntöisesti kevyeen koskikalastukseen.
Onkos kalassa.netin innokkailla käyttäjillä kokemuksia kyseisestä kepistä?

Tuunas

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : Toukokuu 02, 2005, 00:58:46 »
Tänään tuli kokeiltua uglya tositoimissa.

Taidan pitää ton vallan raskaampana jigi vapana kun tuntuu suht jäykältä.
10g jigit lensi hyvin sekä pienemmät räsäset ja 5 koon lipat.
vaapuja en uittanut.

tuntuma jigiin oli kohtuullinen ja väsytys varat riittivät kyllä suuremmallekin hauelle.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>