Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SR-KI

Cnoocala maistuisko kuuma kaakao ens sunnuntaina karpparön järven jäällä siinä 9-12 aikaan???

knookala

Vois maistuakki jos sä piffaat sumpit... :D

SR-KI

Isokurnusimpuista saa keitettyä tehokasta rotan karkotus lientä, että kaikille vaan vinkiksi että Bölen ojasta tulee simppua runsain määrin..

Anonymous

Mikä olis paras aika silakan litkaukseen raippiksen sillalla,(vähä tarkemmin kuin esim.kevät tai syksy)??

Anonymous

Onko tähän aikaan vuodesta mahdollista saada kalaa pilkillä rantojen läheisyydestä esim. Palosaaren edustalta, vai jäänkö suosiolla kotiin katsomaan telkkua?

knookala

mahdollista se voi olla mutta suosittelisin menemään esim. raippaluotoon päin  :D

SR-KI

Koita mennä kyntäjien laitureille päin.. Mansikka saaresta lahden toiselle puolelle siihen kivilaiturien viereen.. ainaki alkuvuodesta tuli ahvenen tynkää.. sit vmk:n laitureilta vois tulla en tiiä.. Koita saappahan ainaki omakohtaista informaatiota ja raikasta ilmaa..

kalamies77

Jokos raippaluodosta tulee isoja ahvenia??ja mihin aikaan kannattaa mennä.ens viikonloppunu ois tarkotus hyökätä sinne.on vaan tuota matkaa 150km :(

crashmaster

Tulee kuulemma jo kutulahtien suulta. Kannattaa keskittyä iltapilkintään. Täytynee iteki lähtee kokeilee.

Kaira80

Kävin lauantaina, eli 27 päivä Björköby: ssä. Kala söi vasta iltapäivällä n.tunnin ajan. En laskenut paljon tuli, mut ihan kivasti! Se oli sellaista 150-300 grammaista. Morrilla pilkein, mut näky tasariinkin ottavan. Jep, edellisenä iltana oli syönyt hyvin,kuulemma..
Se on moro!

Kaira80

Kyselisin kutuahven paikoista raippaluodolla!Tähän asti olen käynyt björköby:ssä, mut ois kiva kävästä kokeileen muualtakin. Mistä ois tullut tälle keväälle?
Se on moro!

Kaira80

Millainen tasapaino se olisi ahvenelle paras raippaluodossa tätä kevätpilkintää ajatellen?koko ja väri ois tärkeitä.Onko alakoukun värillä niin merkitystä?vielä kun valmistajan saisi tietää, rapala, nilsmaster? :)
Se on moro!

crashmaster

Oon saanu parhaiten raippaluodosta ruskehtavilla ja ahvenen värisillä tasapainoilla. jos yks pitäs valita se ois 7cm nils master ahven värissä. Värikoukkua tulee vaihdeltua syönnin mukaan ja omasta mielestä värin merkitys korostuu illalla. Voi kuullostaa tuo 7 cm koko turhan suurelle kevät ahvenelle mutta hyvin on ottanu keuliltakin jo useina vuosina.

Kaira80

nyt tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä uudestaan raippaluodon suunnalle.Minnekäs päin raippaluotoa meinaatte suunnata?jäätäkin viel on,tai ainakin viimeviikonloppuna oli! :)
Se on moro!

crashmaster

Björköbyn alueelle pitäis suunnata.

Fabu

Itse en menekkään Raippaluotoon vaan Lillöönlahdelle... Toivotaan että siellä kala söisi, tällä kertaa...viimeksi kun olin oli syönti aika vaisua.

Missä päin björköbytä kalastelette? Kenties Revöfjärdenin kutulahtien edustalla?

Kaira80

olen tavannut käydä satamassa, eli ihan tien päähän!sataman lähialue on rauhoitettu, että pitää mennä sinne edemmäks.Viimeviikonloppuna tuli sieltä takinmaiselta lahdelta.
Se on moro!

crashmaster

Tarkoitatko sitä satamasta vasempaan olevaa lahtea vai sitä oikealla, miehekkään kävelymatkan päässä olevaa lahtea?

Kaira80

kyllä se viistosti vasempaan on,lähinnä se lahden suu.siellä oikealla ei ole tultu käytyäkkään. Siittä punaisen mökin tyköä pilkkivät kans viime vlp:nä.
Se on moro!

crashmaster

Sen punaisen mökin eteen pitäis iteki mennä. Toisaalta viime viikolla oli tullu kuulemma hyvin 500-700g ahventa jostain ulompaa. Pitää yrittää lahjoa kaveria kertomaa se paikka. Löytyy sieltä oikealtakin hyviä paikkoja kun jaksaa kävellä.

Kaira80

sinne vasemalle mentäessä vielä jonkin verran sen mökin ohi kun tulee selkeästi isompi vesialue, niin siittä pilkkivät ja itse olin kans siellä. Kuulin vaan jonkun jo silloin saaneen yli 600 grammasen!
Tuli yllättäen työesteitä viikonlopulle, että joutuukin mennä vasta viikolla. Täytyy sitte kysellä, mikä oli tilannne viikonloppuna :)
Se on moro!

hk

Itsekin kävin juuri tuon punaisen mökin kohdalla n. 1,5 viikkoa sitten. Tuli puolen kymmentä hyvänkokoista ahventa ja sitte sen lahden "takana" aukeavalta isommalta alueelta tuli reilusti pieniä.
Onko tuonne vielä riittävästi jäitä, jos käymään menisi?
Jepulis

Kaira80

viime viikonloppuna oli 50-70 cm.Eikä nyt ole vettä satanut että luulis olevan vielä.Mut en mä ilman kelluntahaalaria menis :)
Se on moro!

hk

Niinkö meinaat? Ettei siis ole asiaa ilman haalaria. Viimeksi jotkut niemenkärjet olivat jo melkein sulia. Harmi, kun en omista kelluntahaalaria
Jepulis

crashmaster

Viime vuonna oli jossain keskustelussa juttua ettei raippaluotoon ole asiaa enää pääsiäisen aikaan mutta kyllä me vielä viikko sen jälkeen jäällä pyörittiin kastumatta. Varoo kapeikkoja ja tummia kohtia ni kyl se siitä ;)

Kaira80

Jep,samaa mieltä. Itse oon vaan tottunut, että on kelluntahaalari päällä, turvallisempi olo. Mut kyllä siel vielä varmaan pärjää ilmankin, kun vaan on tarkkana mistä kävelee :) Kyllä mä joskus olen siellä tipahtanut, mut se oli just sellainen tumma kohta. Hetken se jää kesti, mut kun kairaamaan rupesin niin... :D
Se on moro!

Kaira80

Käväsin nyt hankkimassa sellaisen ahvenväritteisen nilsun tasarin! Mut kyllä mä oon niin vannoutunut morrilla kalastaja että saa nähdä tuleeko uitettua  :D
Se on moro!

hk

Ite oon tosiaan vasta kerran siellä käyny ja kalaa sain hyvin semmosella n. 5cm sinihopeisella nilsulla, jossa oli alla värikoukku.
Jepulis

erkkij

Anonymous

koitas käydä lillöössä. ku mennään raippaluotoon tulee se viita Köklot käänyt sinne ajat 5km sitte tulee siinä tien sivussa näkyy semmonen keltainen kalaviita.. yleensä siinä on aika paljon autoja tähän aikaan.. viimeks ku oltiin ni oli 15 autoa et kyl sen huomaa.. siten on kuren lahti siitä en tiedä kyl neuvoa ajo ohjeita