Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoimmat tärpit

Started by Veneilijä, June 18, 2005, 21:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lipp4

Olin serkun kanssa vetouistelemassa ja kun kalaa ei tullut laskin huvikseen pilkin (jäänyt veneeseen)veteen katsoakseni kuinka paljon siimaa pilkillä on. Kun "kelasin" sitä takaisin niin ahvenhan se sieltä tuli  :lol:
a.k.a Kalahullu

Crice

Isäni kanssa pilkillä ollessa saman päivänä minä sain ahvenen pyrstöstä ja isäni ahvenen mahasta. Lisäksi on tullu salakka pelkkään koukkuun. Ja ne salakat on myös ollu kohonkin kimpussa.
O_o

Ilu

Eipä ole saatu muuta kuin pieniä ahvenia ja särkiä mato-ongella :cry: Hauki on jäänyt vain kerran katiskaan... :lol:
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

atte (TFH)

Kerran sain ahneen hauen jolla oli vielä suupielessä pikkuahven. :roll:

Tosimies

Kaveri kertoa tällaista: Hän oli väsytellyt 3-4kg haukea ylös ja kun se lopulta nostettiin kyytiin, niin siinä oli käynyt näin.  Pikkuhauella oli uistin kyljessä kiinni ja uistimen etukoukku isomman hauen leukaperissä kiinni.
Se isompi oli n 3kg ja pienempi 500g.

Ei paha..

Morripoika

Oudoin tärppi on varmaan se kun koho meni veden alle ja kun nostin kuokussa oli 10cm ahven  :-o
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Tosimies

Quote from: morripoika on August 29, 2007, 17:05:12
Oudoin tärppi on varmaan se kun koho meni veden alle ja kun nostin kuokussa oli 10cm ahven  :-o

Olipas omituinen tärppi?
Harvoin tulee noin isoja vai?  :-D

Janxu

no tuli tässä reissussa nyt sellainen kiva ylläri kun oltiin haeunpyynnissä ja heitin niin hienosti uistimen heinikon keskelle..selvähän se että se jämähti ruohikkoon kiinni ja sitä sit kuitusiimoilla revittiin ihan tunnollisesti ja kun se sieltä sit pingahti irti niin alkaa samantien aivan järkyttävä jytkytys..siinä sit ihmetteleen että mikä hel... siel on..kelailin sitä sielt sit tovin ja se veti pitkin järveä sit..sit ku se sitl ylos tuli niin oli sellainen 500g:n ahven suoraan selkäevän alta kiinni..että ihan palkitseva tärppi.. :roll:

H.A.U.K.I. MAN 97

Quote from: homer on June 23, 2006, 23:02:13
Olin mato-ongella mökilläni, mutta kala söi huonosti. No minulla oli tylsää ja aloin huiskia veden pintaa onkeni kärjellä, kun yhtäkkiä siiihen iski kala. No onneksi minulla oli haavi mukana ja kun sain kalan ylös huomasin että se oli 4,5kg hauki :-o
Just joo. :roll:
Hauki on kala joka kutee puussa, hauki on kala joka kutee puussa...

http://www.x-acthuskies.com

Morripoika

Quote from: H.A.U.K.I. MAN 97 on August 30, 2007, 18:46:40
Olin mato-ongella mökilläni, mutta kala söi huonosti. No minulla oli tylsää ja aloin huiskia veden pintaa onkeni kärjellä, kun yhtäkkiä siiihen iski kala. No onneksi minulla oli haavi mukana ja kun sain kalan ylös huomasin että se oli 4,5kg hauki :-o
Tosi uskottavaa :-P

kalan_tappaja

Quote from: morripoika on August 30, 2007, 19:25:50
suorastaan naurettavaa :lol:

X-Rap

Quote from: kalan_tappaja on August 30, 2007, 20:47:08
Normi onkilaite siima kestääkin neljäpuolikkaan helpost, ja johan normi koukkukin taipuu sellasest :roll:

Morripoika

Quote from: X-Rap on September 05, 2007, 16:39:41
Normi onkilaite siima kestääkin neljäpuolikkaan helpost, ja johan normi koukkukin taipuu sellasest :roll:
Hän väittääkin että ongen kärkeen olisi ottanut hauki

X-Rap

Quote from: morripoika on September 05, 2007, 18:58:59
Quote from: X-Rap on September 05, 2007, 16:39:41
Hän väittääkin että ongen kärkeen olisi ottanut hauki

Ai jaahas, en näköjään oivaltanu asiaa kunnolla. Anteeksi virheeni

xyu

No hauskoja on aina haukitärpit kesken särjen väsytyksen. Samoin ns. vastapallotärpit ovat yllättäviä. Kun koho on juuri hävinnyt, vääntyy jo vapakin, siis ilman vastaiskua  :-D

Kerran eräs särki pisti kunnon vedon karppivälineissä... siis hälyttimiin. Siinä oli jo pulssi koholla, kun vapa tärisi telineessä.

PilkkijäÄhtäristä

Isä sai kerran meritaimenen joka oli peräaukosta jääny kiinni. Luuli ensin, että oli päälle viiden kilon, mutta olikin vain vähän päälle kaksi kiloa.
Kohta pilkille!!!

osmanhauki

No taitaa olla, että veti kuin hullu, mutta sitte sielä ei ollukku 1kg kala kiinni.

Kala oli muutes hauki.  :lol:
Kerran otti kinni sellanen 100g ahven ja sitten siihen täräytti hauki, mutta ei pysyny prk.....

PilkkijäÄhtäristä

Itsellä käyny sama juttu, mutta ahven oli alle 50g.
Kohta pilkille!!!

Crice

Itse tässä kerran kun olin 8 jälkeen illalla onkimassa niin kun särkiä tuli kokoajan niin totuin sitten siihen. Särkihän joskus aina kuljettaa kohoa ennen kuin upottaa. Niin siinä illalla koho kokoajan vähän matkaa kuljeskeli ja sitten vähän nypisi. Luulin että siellä on särki näykkimässä. Aattelin että antaa iskeä ensin. Kun kyllästyin tähän ja nostin sen vedestä niin siellä oli tulitikkurasian kokoinen pikkuinen kiiski. Tämä toistui vielä kahdesti. Eli peräkkäiset kiiski ennätykset meni rikki kun tuli 3 peräkkäi :-)
On se särki joskus kova heilumaan siellä siiman päässä. Joskus kun nostan sitä ylös niin se kala alkaa pöyriä ympyrää kovalla vauhilla ja kun se on melkein pinnassa niin se päästää irti vedessä ja pomppaa ilmaan. Näin kävi joskus pari  kertaa.
Eihän tämä nyt mikään erikoinen mutta kuiteski aika heiveröinen kala toi kiiski.
O_o

Haukihunter

Ongin täkyjä iskukoukkuun sellasella onkilaitteella ilman vapaa ja laitoin ongen hetkeks laiturille kun solmin virveliin peruketta, juuri silloin piti särjen ottaa kiinni ja onkilaite lähti seilaamaan. Lähdin sitten perään veneellä ja koho näkyi pinnan alla takertuneena uppotukkiin, sain kiinni ja nostin särjen kyytiin. :lol:
Ja kerran sain kaks haukee kerralla, pieni oli koukussa ja isomman suussa.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Morripoika

Quote from: Haukihunter on October 05, 2007, 16:01:52
Ongin täkyjä iskukoukkuun sellasella onkilaitteella ilman vapaa ja laitoin ongen hetkeks laiturille kun solmin virveliin peruketta, juuri silloin piti särjen ottaa kiinni ja onkilaite lähti seilaamaan. Lähdin sitten perään veneellä ja koho näkyi pinnan alla takertuneena uppotukkiin, sain kiinni ja nostin särjen kyytiin. :lol:
Ja kerran sain kaks haukee kerralla, pieni oli koukussa ja isomman suussa.
Joo just särki viekin sen ongen mennessään :roll:

Haukihunter

Tarkoitin siis onkilaitetta, en suinkaan vapaa sen mukana, Ja onkilaite oli laiturilla kalastamassa sillävälin kun solmin.
Pahoittelen sekavuutta.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Morripoika

Quote from: Haukihunter on October 05, 2007, 19:56:39
Tarkoitin siis onkilaitetta, en suinkaan vapaa sen mukana, Ja onkilaite oli laiturilla kalastamassa sillävälin kun solmin.
Pahoittelen sekavuutta.
Juu juu nyt ymmärrän :-)

Toniski

viime vuonna uistelureissulla nappasi kala kiinni niin että laukasin vapautti siiman ja kun kalaa ei enää tuntunut niin kelasin varulta kuitenkin uistimen ylös ja siinähän oli kiinni hauen silmä.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

kiiski kanttori

nää tuli kyl virvelillä semmone 150g hauki otti pohja onkee piikkiöllä ja jokioisilla rehti järvellä heittelin niin jointerii otti 3 pientä ahventa kii samaa aikaa 2 niistä sain ylös :-)

juhiz#7

oltiin kaverin kanssa eräällä lammella heittelemässä ja haukea tuli enemmän kun tarpeeks.
heitin lumpeikon reunaan ja sinnehän se tietysti jäi mutta irtosi kuitenkin pian ja huomasin että jotakin tulee mukana.
se tuntui joltakin kasvilta mutta yhtäkkiä jokin alkoi vetää. kelasin ja huomasin että usitimeni oli tarttunut johonkin pohjaan jääneeseen siimaan jossa oli uistin kiinni johon kesken kelauksen tarttui n. 1kg hauki :-o

-Crane-

Vedin päälle kiloista lahnaa ylös, ja huomasin että se on pyrstöstä kiinni.

Eetu93

Isän kanssa uistelemassa kuha napannut kiinni. Sitä väsyttäessä oli hauki tarttunut kuhaan. Kun kuha oli veneen lähellä hauki päästi irti. Aikamoiset jälet oli kuhan kyljissä.

KKim

Eilen tuli n. 2kg hauki silmästä kiinni..
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Vikke

Quote from: Zkeba on June 19, 2008, 15:06:34
Tiistaina kävi sillai että heitin todella painavalla jigillä pitkän heiton ja se tuntu jäävän samantien kiinne pohjaan/kaislaan. No aikani siinä nyittyä irtos ja alko tulee kohti rantaa mutta todella raskaasti. Kun viimenää jigi näky siinä oli siimaa kiinne mikä oli ihan levässä ( kauan vedessä ollut) no sitä sitten kävin käsil nykimää rantsuu (~20m) siellä päässä oli ruosteinen koukku missä oli ~20cm ahven kiinne, elävä. Päästin affenen takaisin luontoon  :-D se oli hyvä ja outo juttu
Tässä aiheessa varmaan tarkoitetaan onginnassa tapahtuneita outoja tärppejä, kun onginta alueella ollaan.  :wink:

Itselläni ei muuta, kuin se, että viimme onki-kisoissa tullut ahven ei nyppinyt yhtään. Ajattelin pistää ongen eri kohtaan, mutta ahvenhan se siellä.  :roll:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze