Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

tikkurilankoski

Started by markus91, June 26, 2005, 17:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markus91

oletteko saaneet tikkurilan koskesta mitään? :wink:  itse olen saanut kilon hauen, särkiä,säyneitä ja pari ahventa

Anonymous

Ilmeisesti osuin hyvään aikaan kyseisen veden ääreen tuossa toukokuun puolella kun erään tutun mukana käytiin kurkkaamassa millainen kalapaikka on kun siellä nurkilla piipahdin kylässä.

Vajaa pari tuntia lippaa heiteltiin ja saalis oli parisenkymmentä ahventa kokoluokka n. 50g-400g, (yli 300grammaisia tosin ihan pari)  Ensimmäisiä lämpimiä päiviä niin ilmeisesti tuli osuttua pinnassa pyörivään parveen. Tämän lisäksi sain itse reilun kiloisen kirjolohen jota kaveri ainakin ihmetteli koska ei mielestään ollut hyvään aikaan ollut mitään istutuksia...oliko sitten tullut jostain hyvinkin kaukaa. Paikka tosin jossa viskelimme oli sennäköinen että en ihmettele siellä lohen majailleen. Kaveri tämän lisäksi otti vielä pari pikku haukea puoli -ja kiloisen. Sitä ei sitten kannata kysyä missäpäin siellä tuli oltua, itselle ihan tuntematonta seutua...

Aikalailla kalajutulta tietty kuulostaa mutta kyseiset kalat sieltä tosiaan nousi. Oliko sitten kevät joka villitsi syömään. Ei kyllä ole montaa, josko ollenkaan tullut tehtyä reissuja joissa tuollainen määrä kunnon virvelikalaa on noussut noin lyhyessä ajassa.

OohH

Onko heurekan tiedekeskus siinä kosken lähellä. Itse luulin että siinä ei kalaa ole ollenkaan.

markus91

on heureka siinä vieressä

markus91

on sinne istutettu tänä vuonna istutettu 2000 kirjoa

markus91

minkä värisellä lipalla sait ahvenet? ja kirjon?

a9a9a

Vantaan kalastusasioista vastaavan Tiusasen mukaan Tikkurilankoski kuten muutkin Vantaan kaupungin alueella olevat Keravanjoen koskialueet ovat toistaiseksi (lue:edelleen) kalastuskiellossa.

miiksi

Miksi koskeen sitten on istutettu kirree jos se on kalastuskiellossa?