Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Nyt alkaa usko loppua....

Started by radek, June 28, 2005, 20:24:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radek

Olen yrittänyt kuhaa jo neljä kesää samasta järvestä järvi on edelleen tumma vesinen tuloksena 2 n.500g kuhaa alkaa syömään jo miestä tää homma muut vetää verkoilla jne. kuhaa iha vimmatusti ni olis tarkotus jos itekkin pääsis kuhan pyyntiin kii paremmin kertokaa hyviä neuvoja ku "varma" kuha paikka on tiedossaniin millä eväillä lähden niitä sieltä nostamaan ja tarkotus olisi heitellä/vetää ei jigeillä koska ne ei ole auttaneet siis tosi neuvot olisi tarpeen vieheet, värit, ajat jne jne... kiitos jo ennakkoon ongelman ratkaisijoille..

Anonymous

Itse en kuhan kalastukseen ole perehtynyt, mutta oletko koskaan kokeillut täkykalastusta? Se voisi EHKÄ toimia. Onko järvi syväkin? Niin ja illalla/yöllä kannatta mennä kuhaa kalastaan. Pohjaonkeakin voi kokeilla, jossa on salakka/salakanpala syöttinä..

Veneilijä

Tunnettuja Kuha-vaappuja ovat Rapalan Deep Runner, sinivalkosena. Ja Jesse (tietääkseni vain yksi väri; keltavalkonen). On niitä muitakin mutta en oo perehtyny.. Noilla oon ite saanu sameasta vedestä.. :P Löytyy esim. Prismasta tai jostain kalastus liikkeestä... Ü
Jeha!!

radek

niin se järvi on aika matala syvin kohta on 5-6 metriä.

ps.kertokaa vaan muutkin oma mielipide kaikki vinkit on tarpeen.

Wamba

Onko siinä järvessä syvänteitä tai jotain ns. patteja? Ja jos saa kysyä että mikä järvi on kyseessä? :?:
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

Kala_Jökke

Quote from: AnonymousItse en kuhan kalastukseen ole perehtynyt, mutta oletko koskaan kokeillut täkykalastusta? Se voisi EHKÄ toimia. Onko järvi syväkin? Niin ja illalla/yöllä kannatta mennä kuhaa kalastaan. Pohjaonkeakin voi kokeilla, jossa on salakka/salakanpala syöttinä..

Ton viestin kirjotin mä...Jos se nyt on noin matala järvi, niin kyllähän tuo täkykalastus voisi toimia. Oletko koskaan sitä kokeillut? Jos jaksat kokeila tuota ni kokeile...:)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Kala_Jökke

Niin ja piti vielä lisätä, että yleensä kaikki suurimmat kuhat on tullut täkykalastamalla! Onks järvestä saatu isoja kuhia?
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

radek

No järvi on iso vehka kerimäellä..niin ja se kuha paikka on tiedossa se on keskellä järveä syvänteen juurella siinä on myös iso kivi näkyvissä. Siitä ne muut on saanu sitä ja aina siinä joku uistelee ni kai siitä kuhaa saa..Eno on saanu verkolla 5,5 kg kuhan sieltä mun ongelma on se vaan et millä saan ne kuhat sieltä ylös....

radek

Tuosta täkykalastuksesta sen verran ku tuli esille et käykö siihen ihan pilkki onki ja kalan pala syötiks vai oonko ihan hakoteillä taas?

Veneilijä

Yleensä täyllä tarkotetaan sitä et kalastetaan esim. joku pienehkö ahven tai joku ja sit laitetaan se elävänä (mielellään) koukuilla varustettuna siiman perään.. ja siis heitellään tai jotai?? (en tiiä paremmin) mut ei pilkitä.. :P Mut noista vaapuista sen verran et ainaki noi mun edellä mainitsemat toimii uistellessa... sillai niillä pääsee syvemmälle.. Ü Ja jos uistelet nii kokeile mennä "siksakkia" sen ottialueen läpi ja sopivan laajasti ettei siimat sotkeennu jos on useempi vapa.. :)  Se toimi yli 11 vuotta tuusulanjärvellä, joka on hyvin samankaltainen järvi ku se kyseessä oleva. Kuha ei oo niin "äkäinen" kala kuin esim.hauki, joten se on aika helppo nostaa ylös ihan haavilla tai nostokoukulla.. en tosin ole tutustunu mihinkään kymppikilosiin mut aika rauhallisia on mulla ollu.. Mutta toivottavasti näistä vinkeistä on jotain hyötyä.. Kireitä siimoja!!! Ü
Jeha!!

Kala_Jökke

Quote from: radekTuosta täkykalastuksesta sen verran ku tuli esille et käykö siihen ihan pilkki onki ja kalan pala syötiks vai oonko ihan hakoteillä taas?

Ei todellakaan millään pilkkionkella! Itse en jaksa selostaa tarkkoja ohjeita, mutta katsoppa vaikka toi linkki http://www.kolumbus.fi/fish-on/taky.htm ja tuolta onkisettien käyttöohje.

radek

Taas yksi kuhan pyynti reissu takana tuli kokeiltua veto uistelua tällä kertaa perään laitoin hysky jerkin juuri siinä hyvällä kuha paikalla alkoi vapa taipua hetken jo luulin että......se siitä 600g hauen linttihän se siellä oli voi pr... ja päivä pilalla ei vieläkään kuhaa.....yritys jatkuu huomenna =D

Walde

Quote from: VeneilijäTunnettuja Kuha-vaappuja ovat Rapalan Deep Runner, sinivalkosena. Ja Jesse (tietääkseni vain yksi väri; keltavalkonen). On niitä muitakin mutta en oo perehtyny.. Noilla oon ite saanu sameasta vedestä.. :P Löytyy esim. Prismasta tai jostain kalastus liikkeestä... Ü
Saisinko kysyä mikä tuo rapala deep runer on en oo ikuna kuullukkaan

Petri

Quote from: Walde
Quote from: VeneilijäTunnettuja Kuha-vaappuja ovat Rapalan Deep Runner, sinivalkosena. Ja Jesse (tietääkseni vain yksi väri; keltavalkonen). On niitä muitakin mutta en oo perehtyny.. Noilla oon ite saanu sameasta vedestä.. :P Löytyy esim. Prismasta tai jostain kalastus liikkeestä... Ü
Saisinko kysyä mikä tuo rapala deep runer on en oo ikuna kuullukkaan

Varmaankin tarkoitettiin rapala shad rap deep runneria ? http://www.normark.fi/tuotekuvat/shadrap_deep.jpg siinä kuva deep runnerista.

Itse lähtisin kuhaa yrittämään bomber tai jesse vaapuilla. Ainakin hopea, kellertävät ja punapää ovat hyviä värejä. Kalastus kannattaisi varmaan ajoittaa iltaan.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

sami.

Olen uistellut kuhaa ja haukea vehkalla kahtena kesänä ja tässä vähän tietoa järvestä. Viime kesänä saaliina 13 kuhaa joista vain 3 oli mitallisia (39-43 cm). Järvi on erittäin vaihteleva ja yllättävä ja siitä löytyy 10 metrin syvänne ns. pienemmältä puolelta. Muutaman kerran olen kokeillut syvänteestä mutta ilman tulosta.Paras uistin kuhalle on ollut storm thundercrank ja väreinä on toiminut firitiger ja keltaiset sävyt, myös bomberit ovat antaneet kuhia. Paras aika on illalla mutta päivälläkin kuhia voi saada. Itsekin olen saanut parhaiten kuhia syvänteen laidoilta, mutta mitään ylivoimaista paikkaa en ole läytänyt. Pari kuhaa on myös tullut aivan rannan vierestä puolentoista metrin syvyydestä. Järvessä on paljon hyvän kokoisia haukia, viime kesän suurin kaverin saama 7,44 kg.
Tänä kesänä en ole vielä käynyt vehkalla, mutta huomenna tai viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä kuhaa ja haukea yrittämään.

radek

Siis anteeks mitä??  isoja haukia pa...n marjat mie oon 4 vuotta siel kalastanu ja suurin hauki on ollu 1.2kg siis naurettavaa oon etsiny niitä isoja joka paikasta aina vaa tulee se 500g lintti mistä sait ison hauen?? missä päin muutenkin kalastat siellä onko teillä mökki siellä jossain lähellä? Niin ja tuo 10 metrin syvänne epäilyttää missä siellä sellanen on ei ole vastaan tullu vielä hmm...siinä keskellä järveä on se kivi ni siinä on miun käsityksen mukaa syvimmät kohat. Kerro lisää tuosta isossa vehkassa kalastuksesta?????????Me tehtiin jo kaverin kaa johto päätös että järvessä ei ole ku ala mittasia kuhia, sintti ahvenia ja iha rutosti hauen linttejä..mutta nuo sinun puheet menee aivan ristiin kyllä...kumma juttu

Wamba

Juu radek onko teillä käytössä kaikua? Jos ei ni sit on aika vaikee löytää sitä syvännettä...  Ja itse en kyllä ole kyseissessä paikassa käyny joten en ala kiistelemään kalojen koosta mutta jos siellä kerran jonkin sortin syvänteet ja muista järvistä pääsee kyseiselle järvelle ni kyllä siel niit "mörkö" kalojakin on..!!! 8)
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

radek

kaikua ei ole ja sehän tässä pahinta onkin..Ja siitä järvestä ei ole tehty mitään syvänne karttaakaan pahus..muuten sinne ei pääse ku pikku vehkasta sillon tällön vettä ku majavat tukkii sen ojan aina, mutta kyllä siitä vesi menee johonkii järveen ja sitä kautta puruveteen. kuitenkin olen tullu siihen tulokseen että siellä ei ole isoja petoja.yskon sitten vasta ku näen omin silmin esim.3kg hauen tai yli 1kg kuhan noi on jo siis niin harvinaisia ettei uskoskaan.....

Veneilijä

Ei kyllä se vaan on pelkkä Deep Runner.. vanhempi versio shad rapistä, eli yksinkertasempi väritys.. Sininen ja valkoinen. Löytyy vielä kaupasta. (tarkistettu) Ü
Jeha!!

Samamies

Ei varmaankaan liity aiheeseen, mutta en jaksa tehdä omaa topiccia, tulisiko kuhaa rapala deep runnerilla (valko-keltainen) ja Jesse (ruskea)? Vesi on aika tummaa...

Tasuriman

Vedätkö moottorilla? Vauhti saattaa olla liian kovaa. Itselläni parhaat tulokset jokseenkin vastaavalla järvellä ovat aivan verkkaisella soutuvauhdilla.

radek

qube Tö Fiscerri manni..

Sori tää on off topic mut sanon silti...:Mankilan järvellä on paljo kalaa jos ette usko ni kohta uskotte vielä vähempi mut se on totta...siis iso pappa oli katsomassa verkkoja (kova kalamies) ni hirvee veden pärske kävi ja hauki rupes riuhtoo ittee irti...isopapalla meni alitajuntaan hullu viesti..siis ampua haulikolla veden rajaan 14,8 ki9lone hauki....En eka kerralla uskonu mutku näin kuvat ni melkein meni vellit housuu....(pää ei ollu oikein tavallisen muotone...Heh)

Erho

Quote from: radeksoutamalla vedän...

Kaikille kuhaa "soutaville" vihjeeksi: Kun saatte yhden pienenkin kuhan tarttumaan, pysähtykää ja pakittakaa 10-15 m ja alkakaa heittelemään siihen suuntaan josta se eka iski. Käyttäkää esim yhtä kirkastaa lusikkaa ja yhtä vaappua. Kuha on parvikala siinä kuin ahvenkin. Oma ennätykseni tällaisen pysähdyksen jälkeen on heittelemällä 18 kuhaa samasta paikasta. Eikä se eka koskaan ollut se suurin.

Muistakaa myös että paras "syönti" on heti auringonlaskun jälkeen (joskus hieman ennen) ja aamulla ennen auringonnousua.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

winuhe

kuhia itse olen saanut HEITTELEMÄLLÄ punaisella blue foxin lipalla se on kova sana kun alkaa tulla ilta ja muista kalat elävät parvissa

jesukki

Niin mäki oon saanu yhen illan aikana kelta-oranssilla vibrax lipalla 30 kuhaa kaikki yli mitan!