Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Loop Evotec CLW 2six ----onko minkälainen kela??

Started by Arza, June 29, 2005, 17:28:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arza

Niin elikkä uutta kelaa olisin vailla  ja ajattelin tuon ostaa..eli tekeekö tuolla kelalla mitään ja onko kellään kokemuksia tuosta kelasta. :)
sen saisi 79e

Mie1

Ostin tuon ko. kelan viime viikolla.Kalastuskäytössä ei vielä ole ollut mutta vaikuttaa aika jykevältä ja hyvältä kelalta.3 luokan vapaan tuon ostin.

Anonymous

juu kiitos tiedosta..himottaa toi kela paljon:):)

perho.com

ostin ite just tuollasen kelan... ja olen ollut tyytyväinen...
ei se väärin ole... kunhan ei kerrota vaimoille, ei ne kuitenka ymmärtäis.... xD

mikko tuovila

kela on hyvä heittää ja on kaikin puolin hyvä todella hyvä suositelen :)

arkaguru

Olen käyttänyt tuota keväästä asti #5/6-luokan vavassa ja hyvin on pelannut. Tositoimissakin se on jo ollut (= kerrankin tuli jopa kalaa), joten myös tuon jarrun toiminta tuli testattua. Jarrujen tarve näissä keveissä keloissa on tosin enempikin tuon ylipyörimisen estona, eli kyllä kovassa syöksyssä kämmenpohjaa pitää tarjota kelan alle.

Mulla on muuten vitosen siiman kanssa tuossa Visionin pohjia 50 jaardia ja puola on hieman täynnä. Tämän huomaa erityisesti epätasaisessa kelauksessa (esim. väsytyksessä), jos kela on kädessä kallellaan. Eli otan itse tämän kauden jälkeen ehkä kympin pois pohjista, jotta pääsen tuosta ahtaudesta.

Mutta siis kokonaisuutena ihan soiva peli hintaisekseen. Lisäksi kassista löytyy nyt jo saman kelasarjan kaksi isompaakin rullaa, joten uskallan suositella. Tokihan samaan kategoriaan löytyy varmasti paljon muitakin vaihtoehtoja, mutta tästä kelasta nyt kuitenkin oli kysymyskin  :)

Anonymous

Miten tosta kelasta saa puolan irti ja saako siitä räikkää ollenkaan pois? Ei oo varmaan mikään erikoinen tapa irrottaa puolaa mutta kun toi on mun ensimmäinen perho kelani nii en oikein tiedä.

Anonymous

Miten tosta kelasta saa puolan irti ja saako siitä räikkää ollenkaan pois? Ei oo varmaan mikään erikoinen tapa irrottaa puolaa mutta kun toi on mun ensimmäinen perho kelani nii en oikein tiedä.

arkaguru

Quote from: AnonymousMiten tosta kelasta saa puolan irti ja saako siitä räikkää ollenkaan pois? Ei oo varmaan mikään erikoinen tapa irrottaa puolaa mutta kun toi on mun ensimmäinen perho kelani nii en oikein tiedä.

Puolan saa irti niin, että avaa sieltä "syvennyksestä" (siis jarrunupin vastakkaiselta puolelta) kiristysruuvia hieman sormilla (tai pihdeillä hyvin varovasti, jos se on kovin kireällä). Tämän jälkeen sitä kolmisakaraista osaa (mikä lie nimeltään) voipi pyöräyttää sen verran, että puola irtoaa helposti.

Ja räikkää ei ainakaan helposti saa pois, mutta räjäytyskuvasta sen poiskytkemiseen voi löytyä vinkkejä. Mutta kelan purkamisessa noin pitkälle kannattaa olla varovainen, koska jos jonkinnäköistä prikkaa löytyy ja niiden järjestys on toiminnan kannalta tietysti tärkeä. Olen yhden avannut kätisyyden vaihtoa varten ja tarkkana sai olla kasaamisessa, koska osien kääntämisellä oli merkitystä jarrun toiminnan kannalta.

En nyt sitten osannut tuon paremmin selittää, kun kela on himassa.

Anonymous

Se puola lähti irti mutta se kiristysruuvi oli vähän tiukassa. Kiitos.

perho.com

mulla on kyseinen kela tällä hetkellä 7-8 luokan vavassa kii ja hyvin se toimii ... kun eihän se oikeestaa oo ku pelkkä siimavarasto...
ei se väärin ole... kunhan ei kerrota vaimoille, ei ne kuitenka ymmärtäis.... xD