Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalastus(ponttooni)venettä rakentamaan

Started by Anonymous, July 22, 2004, 15:53:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Onkos joku jo rakennellut vastaavan? :)

http://www.cabelas.com/cabelas/en/content/Item/31/74/57/i317457hz01.jpg

http://www.cabelas.com/cabelas/en/content/Item/31/64/47/i316447hz04.jpg

Kaukolämpöputkea jostain romikselta, siihen tuoli ja perämoottori kiinni!
Avot ja eikun merelle!

-escorvet-

tuohan on suhteellisen helppo toteuttaa, toimii jos vaikka styroksistä muotoilet nuo ponttoonit ja sitte kuidulla päällystät, kaikki styroksit ei kestä hartsia, mutta kokeile. jos sulaa laita vaikka erikeperiä väliin....ja muista laminoida poikittaistukien kiinnikkeet kunnolla, jos vaikka uskallat kokeilla :roll:

Erho

Kunnollisen saa kun tekee PE-putkesta, halk. esim 350mm. Ostaa 6m pitkän putken, pistää keskeltä poikki ja viistää päät vinoiksi yläspäin. Sitten vaan "hitsataan" päät umpeen, yhdistetään ponttoonit ja rakennetaan haluttu "alus" toiveiden mukaan.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

-escorvet-

siitähän tulee ruma ku "muotoja" ei voi oikein laminoida. Kyllä kannatan lasikuitua 8)

Anonymous

Mitenkäs lasikuitua tehdään, muokataan ja käsitellään?
Löytyykö jostain opuksia? netistä?

Jotain 1cm-2cm paksuista 30-40cm halkaisijaltaan olevaa muoviputkea mietinkin. Pitäisi olla melkoisen kestävää ja nostettakin tulee helposti useita satoja kiloja jo 3m pätkälle.

Löytyykös noiden muoviputkien liittämiseen liimoja vai miten "hitsaus" kannattaisi suorittaa?

-escorvet-

Ei siitä muovista saa ikinä siistiä/haluttuja muotoja... Lasikuidusta voi tehdä minkälaisen ite haluaa 8)
Ohjeita voisit kattoo vaikka www.terpol.fi
Sen verran lisään, että kato vaikka puuveneen päällystys osaa, mutta "puuveneenä" voit käyttää styroksistä muotoilemiasi ponttooneita ja päällystää lasikuidulla, ihan varmasti tulee ku kaupasta ostetulla ku jaksaa keskittyä.

nafu

Tuo kuvan "vene" cabelaksella maksaa alle 200 euroa, että onko MITÄÄN järkeä tehdä tuollaista itse? Meneppäs ostamaan aineet ja laskemaan bensakulut siihen, niin tuskin tekee tuon tuohon hintaan. Alkanut menemään tämä tee-se-itse touhu osalla porukalla hieman överiksi.

-escorvet-

se ei tuu maksamaan ainakaan minun tekemänä 200€, mutta jos joku haluaa nimen omaan itse tehdyn ja sitä ei kaupan tuotteet miellytä, nii eikö jotku oo valmiita maksamaan suuriakin summia omista mukavuuksista...  :?:

Anonymous

> Tuo kuvan "vene" cabelaksella maksaa alle 200 euroa, että onko
> MITÄÄN järkeä tehdä tuollaista itse? Meneppäs ostamaan aineet ja
> laskemaan bensakulut siihen, niin tuskin tekee tuon tuohon hintaan.
> Alkanut menemään tämä tee-se-itse touhu osalla porukalla hieman
> överiksi.

Eikös tuo ollut $499 + siihen tullit +30% + rahdit yli 35kg paketille päälle (100e???). Toisen kuvan malli saattoi olla halvempi, mutta painoa varmasti tulee ja iso paketti.

samamies

Kyllähän toi olisi aika helppo toteuttaa (ottaa koulusta aineet) mutta miten toi perämoottori, eikös se ole aika kalliin puoleinen? tekisin tollasen aika nopsaa jos olis tietonen miten sen tekee. Mistä sais sit tollasen halvan perämoottorin tohon...