Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Sundomin silta

Started by Zeta, May 14, 2002, 09:26:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Fabu

Olen kerran käynyt, silloin 2 haukea.

knookala

näyttää kalojen koot olevan aika pientä sorttia mitä tähän asti ny oon nähny...sellasta 0,5kg - 2kg...

l0hi

Muutama päivä sitten oli saatu 5kg hauki, et kyllä ne kalat kasvaa kun vesi viilenee..ja alkukesästä kalat oli vielä mukavan kokoisia..

Parhaalla reissulla 28haukea ja heikoimmilla noin 8 suurinpiirtein 12haukee tulee per. reissu..

l0hi

No sundomista tulee kalaa..Jonkunlaista kalantulon laantumista on havaittavissa..
Ei ihme jos päivässä aina 10äijää pamputtaa 10kalaa per.nokka..Myös isommat hauet ovat jäänet tänä syksynä pois..Alkusyksystä niitä vielä saatiin mutta lieneekö ne kaikki pamputettu pois, enää ei tarvi ihmetellä jos ei kilonraja ylity edes näin syksyllä.

Toinen ongelma on kalamiehet, joilla ei ole mitään tapoja..Astut vaihtamaan uistinta niin 2kalastajaa ryntää eteen heittelemään, että joutuu vaihtamaan paikkaa tai tullaan alle metinpäähän ja heitellään kylmästi ristiin..

spou sijaa antaa, muttei tälläisissä tapauksissa, onneksi osa kalastajista on kuitenkin ystävällisiä ja koheliaita!

knookala

Siellä käy nykyään niin paljon porukkaa että alkaa kalat loppuun  ;)

Anonymous

Kuinkahan sellaset hauen tumpit saa niin paljo ihmisiä liikkeelle?

l0hi

Kuinkahan sellaset hauen tumpit saa niin paljo ihmisiä liikkeelle?

Joo, eihän sieltä muuta tule..

Deathis

Veikkaisin että viimeistään keväällä kun suurhauet saapuu.

Anonymous

Onx suntomin silata saatu minkä kokosta kalaa yleensä? itte olin eilen ja sain pari (1.2 ja 1.76)kiloset,ei mitään jättejä mutta pannulle sopivia kylläkin!!Olis kivaa ku sais oikeen paljo joskus haukia niin sais pakkasen täyteen filettä.No,eikai se auta ku mennä yrittämään ja vielä kerran yrittämään! Muuten,vaaput on toiminu mulla tosin hyvin.Lusikoilla en oo heittäny,ku ei oo ollu vielä rahaa ostaa,eikä pukkikaan tuonu jouluna.Vaikka kyllä se muuten jotain muuta toi,nimittäi iskukoukkuja ja niitä aion mennä sitte tammikuussa laittamaan sillan kupeeseen ku vaan uskaltaa jäälle!Iskukoukku kalastukseen ottaisin muuten vinkkejä vastaan jos joku tietää jotain siitä pyyntimuodosta?Kireitä siimoja!Nährään sillalla! ;)

l0hi

Onx suntomin silata saatu minkä kokosta kalaa yleensä? itte olin eilen ja sain pari (1.2 ja 1.76)kiloset,ei mitään jättejä mutta pannulle sopivia kylläkin!!Olis kivaa ku sais oikeen paljo joskus haukia niin sais pakkasen täyteen filettä.No,eikai se auta ku mennä yrittämään ja vielä kerran yrittämään! Muuten,vaaput on toiminu mulla tosin hyvin.Lusikoilla en oo heittäny,ku ei oo ollu vielä rahaa ostaa,eikä pukkikaan tuonu jouluna.Vaikka kyllä se muuten jotain muuta toi,nimittäi iskukoukkuja ja niitä aion mennä sitte tammikuussa laittamaan sillan kupeeseen ku vaan uskaltaa jäälle!Iskukoukku kalastukseen ottaisin muuten vinkkejä vastaan jos joku tietää jotain siitä pyyntimuodosta?Kireitä siimoja!Nährään sillalla! ;)

Monenkos aikaan olit eilen, koska olin siellä 8.30 - 14.30 eikä muita näkynyt, eikä ollut jälkiä lumessa?

Anonymous

Olin käymässä tos klo.14 jälkeen,kolmen maissa sain kalat ja pari oli kiinni! :)

l0hi

Virtasko vielä lujaa?Millasilla vaapuilla muuten kalastit, kelluvilla jotka annoit mennä virran mukana?

Mono

Minkälainen jäätilanne on Tällä hetkellä ja tuleeko mitään?

Anonymous

Se on ollu "tukossa" nyt sellaset 3 viikkoa mutta kaippa se siitä pikku-hiljaa avautuu  :)

voi käydä jään alla kunnon kuhina  ;)

knookala

l0hi

Ei oo auki, eikä taida aueta >:( Eilen on tämä fakta selvitetty..Mut kyllä siihen johonki vois mennä pilkkiin, jos ny vaan pääsisitte perkele ;)

Onko joku uskalikko jo vieraillut siellä muuten tai siinä lähistöllä?

Anonymous

Onko tullu jo haukia sillalta? :D

knookala

Ei siellä varmaan viimeaikoina kovin paljoo porukkaa oo käyny, ite en ainakaan oo  :( mutta nyt sen pitäis ainaki olla auki!? ei kun vaan koittamaan... :)

SR-KI

eileen oltiin sillalla mutta muutama vaivainen hauki tuli.. se on jo aika hyvin auki ja pitäs sitä kalaaki tulla.. ;)

Fabu

Sunnuntaina oltiin kavereiden kanssa, kaveri sai pari kilosen hauen.

Anonymous

Kylläpäs oli porukkaa sillalla pyhinä!

Anonymous

Mitenkäs on tullu ny lähiaikoina sillalta?

Mikko_-Procyon-

Mukava pussillinen haukia sieltä tuli nyt vkl..  Tulipahan sitten käytyä tuokin paikka testaamassa. Porukkaa oli melko vähän verrattuna siihen mitä odotin siellä olevan. Koko oli 1-2 kg pääosin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

knookala

kalojen koko näyttää taas olevan aika pienen sorttista mut kyllä sieltä aina joku yllättää ja vetäsee hieman kookkaammanki  ;)

Mikko_-Procyon-

Hjuu.. päivän suurimmat oli sitä 5kg luokkaa ja joku oli "kuulemma" saanu 8kg kalaakin.. että on sitä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mono

Minkälaisilla uistimilla ootte saanu kalaa  nyt keväällä Sundomissa?

Itselläni on toiminu ainakin Abu atom , Ahane rosvo ja inkoo.

knookala

Isoilla kalajigeillä (n.12cm) tuntuis nyt tulevan parhaiten (värit vihreä/sininen ja oranssi). Myös musta toby on pelittänyt joskus...

Anonymous

Tänään sundomin sillan lähelle kalaan..! :) eilen kuulemma tullu helvetin hyvin..! :) pitää mennä kaverin kans kattoon tilanne..! Köklotista tulee mukavan kokosta ahventa..! tiistaina käytiin sielä kalas.. hauki ei hirveen hyvin syöny.. 3kpl..!

Anonymous

Ja ei ollu mikään turha reissu..! :) 13 haukee :) ja monta kertaa oli kiinni mut, koukut oli näköjään liian tylsät.. ei tarttunu niin ei..!

Anonymous

mistä kohtaa ja mikä uistin?Oliko ruuhkaa, kauan olitte?