Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Sundomin silta

Started by Zeta, May 14, 2002, 09:26:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeta

Tietääkö kukaan minä kuukautena sundomin sillalta tulee parhaiten haukia?

Skipi

Joo no itse olen kalastellut siellä tossa huhtikuussa sekä elokuusta eteenpäin... ainakin johonkin marraskuuhun asti. Et ei taida luultavasti nyt tulla kalaa sieltä... En ole varma. Ehkä löytyy joku, joka vetää sieltä tälläkin hetkellä kalaa...?

;D

Sturgeon

Mielestäni sieltä ei tule kalaa, kunnes syksy koittaa. Olen kyllä pari kertaa käväissyt tuolla.

Kireitä siimoja  ::)

Zeta

Mihinkä suuntaan sillalta kannattaa heittää? kaupunkiin päin? ???

Skipi

Tuota noin... hmm... Itse (myös muut näkemäni kalastajat) heittelen kaupunkiin päin. En ole saanut yhtään kalaa heittelemällä satamaan päin. :( Mutta eihän sitä tiedä...

Pitää mennä koittaan elokuus!

p.s. oli vähän kirjoitusvirheitä...  :P

edit. Värit pois!

Zeta

Minkä värisiä uistimia sundomin sillalla kannattaa käyttää? ja kuinka paksua siimaa? Ja kuinka isoa haukea sielä on? ;D

Vaakapilkki

Silta on ehdottomasti syksy paikka, tällä hetkellä kannattaa mennä hovioikeuden altaalle.

Skipi

Näin on... Ookko saanu tänä vuonna paljon haukia sieltä? En oo ehtinyt vielä käymään siellä... :P Liikaa kiireitä.  :'( Pitäis varmaan käydä :D

edit. Värit pois!

Zeta

Joo vois käydä kokeilees sielä hovioikeuden altaalla :)
toivottovasti onni on mukana...

Vaakapilkki

En oo tänä vuonna käyny. Kalaa tulee ihan varmasti, ainakin menneinä vuosina. On se ihme paikka, mikähän saa hauet sinne kutemaan ? Vai tuleeko ne sinne Sundomin lahdelta kudun jälkeen  ???

Kalapaikkanahan se ei ole sieltä eksoottisimmasta päästä, joten vähän siellä tulee enää käytyä. Mutta jos ei omista venettä, huippupaikka kaupungin keskustassa.

l0hi

Mites on tullu nyt sundomin sillalta kalaa?

l0hi

Oon ollu kalassa sundomin sillalla viiime sunnuntaina..
Saaliiksi sain muutaman hauen ahvenen värisellä proffalla.. :D

Anonymous

Ei jaksa oikeen uskoo,että kukaan jaksais kalastaa jossain sundomin sillan kupeessa?no voihan siitä päivän mittaan saada vaikka pari kilosta haukee,heh.

Anonymous

Kyllä siellä hauki puree. Vaihtelevasti. Uistimella ei niin väliä. Meitä oli vierekkäin neljä heittelijää ja jokaisella erilaiset uistimet jigiä ja muuta. Ja kaikilla tuli. No kun pakkasta alkaa olla 10 astetta niin viluisemmat heittelijät  eivät tule. Ja alkaahan ne vaparenkaatkin jäätyä jossain vaiheessa.
Nosturi

l0hi

SUndomin sillalta tulee nytkin hyvin kalaa..
,syys,loka,marras,joulu ja aina talvella ku sillan alta oin auki..

Itse sain kaks viikko sitten sunnuntaina 20haukea,viime viikon perjantaina 10, lauantaina14 ja sunnuntaina 16haukea..

ELi kyllä mun kala kausi jatkuu sillalla vielä pitkään.

Tuo on totta, että ihmiset ei viitti lähtee pakkasilla kalaan, joka taas laskee sillan kalastus painetta ja auttaa näin meitä, jotka siellä käy vielä :D Ite oon varmaan menossa lauantaina taas.

Sieltä kyselemällä saa hyviä vinkkejä ja ainaki mä yritän neuvoo aina ;)

Anonymous

onko sillalta tullu isojaki haakia? :D

Toimitus

Kala on sillalla sellaista 1-3 kiloista, mutta tietenkin mukaan sattuu myös pienempiä ja isompia. Itse meen tässä lähipäivinä varmasti sinne. Parhaimmillaan oli kolmella kalastajalla yhtäaikaa kiinni. Sula-alue on juuri sopivan tilava 3-4 heittelijälle, ja pohjaan ei kovin helposti saa jäämään uistinta. Sillan alla uistin jää kyllä tukkiin kiinni helposti.

Eikä sielä päässyt kylmäkään yllättämään, kun laittoi lujasti vaatetta ylle. Kellään ei viimeksikään tullut kylmä, vaikka tuuli tuiversi lujaa mereltä.

Heitot kannattaa antaa vajota ihan pohjaan ja sitten alata hitaasti kelata välillä pysäyttäen. Sillälailla nappasi perjantaina parhaiten. Suuri kalajigi oli pyytävä ja sopiva tähän tarkoitukseen.

Kertokaa saaliistanne, jos olette sinne menossa! Ehkä nähdään sielä!
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

l0hi

Joo TOimitus, en kyllä pääse perjantaina,.. :(
Sundomin puoleisellla sillan alustalla on roinaa pohjassa, että ei kannata varmasti heti parhailla heittää, jos ei tiedä niitä kohtia mihin jää.

Kaupungin puoleiseen kohtaan on vaikea jättää uistinta..Melkein mahdotonta, vaikka ite vedän pohjaa pitkin kalajigiä..Tietysti kaupungin puolella on kovempi kalastus paine, että sen takia, ehkä kannattaa toistakin puolta koittaa...

ps. Jos on paljon lunta, niin ottakaa köysi mukaan ja sitokaa se sillan reunustaa, niin pääsette turvallisesti perille!

Anonymous

onko silta-aukko kuinka paljo sula,pääseekö siihen laskemaan veneellä verkkoja kuinka? :D

l0hi

Ei taida päästä ja se on kiellettyä.

l0hi

Siis se on aika paljon jäässä..Tietysti sinne johonki saa laittaa verkkoja, mutta lakia tuntevana varmasti tiedät mihin ei.

Anonymous

kuinkas niin kiellettyä,kyllähän siihen nyt voi laittaa kun ei oo vene liikennettä.ajateltiin lauantaina laskea kutterista jolla laittaa jos sais siikaa ja haukea kans ku sitä näyttää siinä olevan. :D

l0hi

Laissa on kiellettyä pitää verkkoja väylällä ja onneksi ystäväni on kalastus valvoja eli soitan varmasti, jos nään laittomat verkot siellä.

Toimitus

Quotekuinkas niin kiellettyä,kyllähän siihen nyt voi laittaa kun ei oo vene liikennettä.ajateltiin lauantaina laskea kutterista jolla laittaa jos sais siikaa ja haukea kans ku sitä näyttää siinä olevan. :D

Esitän toiveen, ettei Vaasan lähialueen parasta virkistyskalastuspaikkaa verkoteta. Enkä usko että Vaasan kaupunki myöntää kaupungin vesille hirveästi verkkolupia. En tiedä varmasti.

Ja on tietysti väärin puhua muiden kalastajien puolesta, mutta en usko verkkojen Sundomin sillanalla hirveän kauaa vanhenevan. En kannata ajatusta, että laittaa satasen verkot siihen ja ne on tunnin vedessä ennen kuin ne vedetään ylös muiden kalastajien toimesta.

Kyllä sielä sitä kalaa on niin paljon että teidänkin ruokapöytään riittää. Eli ota vain kiltisti virveli käteen ja unohda Sundomin sillan verkottaminen. Jos et ole virvelimiehiä ja haluat välttämättä kalaa, niin laita mulle mailia. Mä voin käydä onkimassa sieltä teillekin ruokakalat.

Jotkut paikat pitää säästää verkoilta ja tämä on yksi niistä. Unohda verkot. :)
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

l0hi

Onkos ketää enää käyny sillalla heittelemässä?Mitä on tullu?onko ollu paljon väkeä?

Anonymous

Minne päin sieltä sundomin sillalta kannattaa heitellä? Kaupunkiin? Onko tietoo onko sieltä tulos nyt näihin aikoihin mitään? Mitä uistinta kannattais kokeilla?

SR-KI

Niin ja sitte minkä värisellä kannattais lähtee koitteleen. Mitä muuta sieltä olis mahis saada ku haukee?
Tuleeko satamasta tällä hetkellä minkään sortin sinttiä? >:(
Niin ja sit mihinkä vuorokauden aikaan kannattais koitella?
Koittakaa ny joku pistellä tipsejä...

Anonymous

Joo, kyllä sundommin sillalta tulee haukea ja on tullut läpi talven.
Jonain päivinä tulee vähän huonommin ja toisina taas paremmin...
Ite olin siellä viimeksi viimeviikonloppuna, mutta syönti ei ollut kauheen hyvää, paras paikka heitellä on sillan kaupunginpuoli, jos heittelet kutterisataman puolella, et saa mitään (ainakaan kukaa ei oo ikinä saanu)..

Muualle kannattaa heitellä, mutta ei sillan alle eikä ihan viereen, niin ei tuu uistintappioita..Jos ei kala meinaa syödä, niin mee sillan päälle ja viskosieltä (muista aina uittaa pohjassa)..

Hidas uitto on varmasti paras kylmässä vedessä ja kalat ainaki tarttuu paremmin, koska mulla oli viimeks kalajigillä nopeeta uittoo ja saattoi tulla 7tärppii per. heitto....

Yksi hyvä konsti on tehdä pohja-onki ja laittaa syötiksi silakka tai jos on saatavilla kaikista parhain on eläväkala!!

VIeheistä sen verran, että : kalaijigit ja lusikat on mun mielestä parhaimpia..Tarpeeksi painava lusikka, että menee pohjaan tai ainakin sen tuntumassa.

Parhaimpia värejä on ollu esim: kelta/musta puna/valkonen sininen sini/valkonen kelta/vihree ja tietysti ahvenväri..

Sundomin sillan läheltä saadaan näin keväällä ainakin siikaa verkoilla, niin miks ei sitä tulis ihan rannalta kalastamalla ja tietenkin meritaimenta voi saada!!

Kalastus ajoista sen verran, että paras aika on varmasti ennen hämärtymistä ja päivällä muutenki(myös aamupäivä), pimeellä ei oo tullu tulosta ja kun hämärtyy 18.00 aikaan tai joskus niin viimeistään syönti on loppunu..

Nyt ne kalat on vielä painavempia ku on tuhti mätilasti !!!

Kannattaa vaikka virittää yks pohja-onki ja si samalla toisella heitellä ja sit se kalastaa vaikka söisit eväitä yms..

Toivottavasti vinkeistä oli edes jotain apua ja vastaan mieluusti kaikkiin aiheeseen liittyviin kysymyksiin, joko täällä foorumilla tai lähetelkää suoraan mailiin [email protected]

Toivotaan, että sää suosii viikonloppuna niin nähdään siellä ja hyvää kalaonnea!!

knookala

Minkä kokosta sinttiä siis haukea on tullu sieltä ja millä? :D

Anonymous

Ihan tasaisesti sieltä saa sellaisia 3-5kg kun tietää paikat..VIimeks oli toissapäivänä muutama tosiraju tärppi,kaikilla tulee joita saa heiteltyä kauas, harmi ku ei tänään pääse sine kalaan  >:(