Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hauki on hyvä kala !

Started by valilyonti, July 11, 2005, 15:03:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

valilyonti

Sitä en ymmärrä, että monet kalakaverit eivät juuri perusta hauesta. Kalastan etupäässä joesta haukea. On tosi maukasta. Esim. savustettuna vallan mainiota, mitä moni ei tiedä.

Juuri 800g - 1,5 kg  hauet ovat ruuaksi kaikkein parhaimpia.

Haukilainen

Kyllähän se hauki ihan hyvälle maistuu vaikkei lohelle vertoja vedäkkään, mutta enemmän minä tykkään haukien kalastamisesta, ja todennäköisesti ne palaa kirmaamaan takaisin ellei sitä pidä käyttää liikaa väkivaltaa koukkuja irrottaessa.
Paljon hauskempaa katsella iloisesti pomppivaa kohoa kuin huitoa jotakin tikkua koko ajan. Voi vaikka ottaa aurinkoa, paistella makkaroita ja juoda olutta siinä sivussa kunnes kuuluu *naps* ja viiskilonen hauki on kiinni :P

jättihaukimanniskan

tykkään ittekin kalastaa vain haukea.joskus haluan silti myös ahvenia joten syön niitä enemmän.(koska saan niitä enemmän)edellispäivänä olin erääl järvel kalas ja sinne laskee suosta myös vettä.heittelin abu carsian tobylla 4 heittoa ja kilon hauki otti kiinni.kun hauki nousi pintaan niin katoin ni se oli aiva ruskea,ei yhtään valkoista ja keltane silmä vaa näky enää ku se meni syvemmälle ja riuhtas uistime irti.Kaverit söi pari haukea jotka saatiin ja ne maistu kuulemma pas...lle.itte en syö niitä haukia jotka sielta saan mutta muuten hauki on erinomane ruokakala :D
Hauki o kala,keso o raejuusto

suspi

Varsinkin savustettuna hauki on todella maukasta. Ennen ei tullut syötyä haukea niin paljoa, koska en osannut valmistaa sitä. Tänä keväänä sitten ostettiin savustuspönttö ja kun haukeakin on tullut mukavasti, niin sitä on saanut syödä ihan kyllästymiseen asti. Mutta kun nyt kesän syö ahventa ja muuta kalaa, niin taas syksyllä maistuu hauki. Kesällä ei tosin tulekkaan kalastettua haukea kovinkaan aktiivisesti. Tosin työtapaturmiakin sattuu ja pakastimessa odottaa n.kilon hauki savustusta.

Mr.Max

Kuinka savustatte hauen? Olen savustanut kaupan lohia n. 30min ja hyviä olleet. Heittänyt pönttöön purua ja muutaman sokeripalan. Olen luullut että hauki on liian kuiva savukala? Onko mitään hyviä vinkkejä hauelle?

Zounatan

Hauki on mainiota syötävää! Itse tykkään ainakin (tosin pidän kyllä lähes kaikesta kalasta). Hyvää tulee ihan vaan uunissa paistettuna tai fileinä pannulla. Maustetta kannattaa toki lisätä.
Hauen kalastaminenkin on mukavaa. Omasta mielestäni hauki on arvokala, sano muut mitä sano. :D

--PROFESSOR--i

Niin, haukea aliarvioidaan vallan mahdottomasti!Mutta kyllähän se on erittäin hyvä kalaa, varsinkin silloin kun sen osaa laittaa!
MADE in Finland...

Koskikara

Quote from: Mr.MaxKuinka savustatte hauen? Olen savustanut kaupan lohia n. 30min ja hyviä olleet. Heittänyt pönttöön purua ja muutaman sokeripalan. Olen luullut että hauki on liian kuiva savukala? Onko mitään hyviä vinkkejä hauelle?

Eihän hauki liian kuiva ole sen enempää savustettuna kuin muutenkaan laitettuna.On vain hyvä muistaa että vähärasvaisena sitä ei voi katuuttaa savupöntössäkään kuinka kauaa tahansa.Aika on vain kokeiltava.Muutoin on savustustapa sama kuin mille muulle kalalle tahansa.

Hauki on mehukas,mutta sen mehukkuuden voi helpommin tärvellä kuin monelle muulle kalalle.Jos nyt osaat ahvenen savustaa niin ihmettelen jos et onnistu hauen suhteen.Tuskimpa ahvenkaan juuri haukea rasvaisempi on.En ainakaan minä ole huomannut.Molemmat savukaloja ehdottomasti parhaasta päästä.