Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä mieltä olette ABU:N TOBY uistimesta?

Started by Altso, July 15, 2005, 20:09:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Altso

Mitä mieltä olette ABU:N TOBY uistimesta? Olin edellis päivänä turun saaristossa, kalassa ja nostin sinisellä tobylla kaksi 1,5kg haukea alle tunnissa. :D
Just! Just!

Bluery

Itselläni ei ole semmoista peliä, mutta kaverilla on.  8) Mutta ei ole saanut
kalaa.  :? Joten en tiedä millainen mahtaa kyseinen viehe olla ( Lippa ).
Mutta vedestähän se riippuu ja kaloista, miten ne kalat silloin on innostunut syömään ja jos on kirkas värinen uistin tummassa vedessä niin luulen että hyvin tulee kalaa, ja toistepäin eli kirkkaassa vedessä tumma. Näin luulen että on. :D Mutta ainahan se kalasta on kiinni.

Lisätkää tähän, Koska en ole kaikesta aivan varma!  :P  :P

:oops:
"Kuivan maan kalastaja"  8)

suspi

Aivan loistava hauki lusikka. Omani löysin sattumalta joen rannalta. Antanut koko kesän tasaisesti haukea. Itellä ei oo kokemusta ku 18g versiosta, joka lentää todella hyvin paksullakin siimalla. Uskoisin, että näin on myös pienemmillä koilla. Plussana vielä iso, terävä koukku, jolla tarttuvat isommatkin hauet. Vielä kun väritkin ovat hyvät, niin tobyssa on aineksia vaikka mihin.

kalamies)

12g on verraton peli kosken tyynissä pa<ikoissa... ja lohia on hyvin ON tullut eikä hintakaan ole paha

Anonymous

Itse olen saanut paljon haukia sinihopeisella Tobylla Teväntiltä (Lammi), myöskin Abun Taneli samalla värityksellä on huippupeli!

Koskikara

Kupari ja messinki toby 8-12 grammaan on yksi ehdottomasti parhaita kirjolohi uistimia.

Mikko_-Procyon-

Pikaisesti katsottuna tilastoista:

Yksittäinen haukiviehe, jolla on tullut eniten haukia: Halpasarjan hopeinen toby.

Vaikka kuinka paljon on pakkiin tullut tavaraa sitten teinivuosien, nin tuo luottopeli killuttelee yhä johdossa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

karza

Toby on uistinmaailman helmiä.
Kalastaa hyvin haukea, ahventa, taimenta ja jopa lohta.
Ainut pieni miinus on pintakulkuisuus, jos sen sais pois ni täs ois vuosisadan uistin...
Peli on peliä!!!

Qkkeli

Erittäin hyvä yleisviehe. Pyytää mm. haukia, ahvenia, taimenia, kirjolohia, rautuja, toutaimia, kuhia ja muutamia harjuksiakin on tullut Tobylla!

Joten jos hyvää yleisviehettä hakee, niin Toby on todella hyvä vaihtoehto Räsäsen rinnalla.

larva44

Iso toby toimii myös ahvenille ihan hyvin.

Hiirivaari

Olin tänään kalassa, ja tuli ekat hauet elämässä (tää on tokaa kesää kun kalastan) juuri tuolla tobyllä. Eihän ne kalat mitään isoja ollut, alle kilosia, mutta ekat hauet kuitenkin  :wink: Tuo kannattaa olla aina kalareisulla mukana!  :P

Feikki O

Niinkuin kaikilla ylläolevilla myös minulla on myönteisiä kokemuksia Tobysta hauen narrauksessa. Tosin 1,5kg isompaa en ole sillä saanut.
Terveisin: Feikki O

Erho

Minulla Abun Toby on ainut, todella paljon heitetty ja vedetty uistin, jolla en ole saanut kalan kalaa! Yritetty on vetouistelua Tenolla, Tyrskykalastusta rannikolla ja kaikkea mahdollista. Mielestäni eniten yliarvostettu uistin markkinolla, tosin pirun helppo heittää, varsinkin raskaammat versiot. Sopii kylläkin erinomaisesti virtaaviin vesiin.

Lahjoitan pikkupojille kaikki Tobyni ja toivon ettei heille käy kuin minulle.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

muskie

viime kesänä enkka hauki (2kiloa) ja paaljon ahventa pienellä puna mustasella tobyllä

Vikke

Oonhan mä saanu Tobylla läheltä kolmen kilon lahnan, ja 1,5 kg säynävän.

Tämän lisäksi erittäin hyvä haukilusikka!
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

HuntaKilla

Niinkuin marko sanoi, haukilusikkana TOBY on loistava. Itselläni on yksi TOBY ja onhan sillä haukea tullut muutama, sillä en käytä sitä kovin usein. En vain tiedä miksi. :?
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

JarkkoJurokki

Toby on hyvä viehe. Suurin osa tämäm kesän hauista sillä :lol: Just ostin yhden uuden
Moni ei tiedä, kuinka kuuluisa olen.

marko

Tosi hyvä viehe toi Toby, itellä kuuluu suosituimpiin vieheisiin.

On pieniä ja pari isoa. Kannattaa hankkia.

Mässy

Yksi suosikki vieheistä
Uistelussa tulee hyvin ahventa ja haukea. :)
Kuhan kalastus <3<3<333

Kalamiäz

On se kumma kun ei täältä tule aiolla tobylla mitään. Kopiolla on tullut kalaa ja tuttu sai 3,5kg hauen kopiolla ja mulla oli aika iso kiinni vaa pääs karkuu ko oli kahella väkäsellä niskasta kiinni!

Kaivo

Quote from: karza on July 30, 2005, 11:12:16
Toby on uistinmaailman helmiä.
Kalastaa hyvin haukea, ahventa, taimenta ja jopa lohta.
Ainut pieni miinus on pintakulkuisuus, jos sen sais pois ni täs ois vuosisadan uistin...

Pintaulkuisuus voi olla myös Tobyn valtti. Kelauksen aikana vavalla auttaen lusikan saa nostettua nopeasti kohti pintaa, jolloin kelauksen pysäyttely on mahdollista puolen metrinkin syvyisissä paikoissa – niissä paikoissa, missä Krokodilit, Atomit yms. perinteiset haukiraudat kyntävät pohjaa. Ohutpeltinen Professor on toinen esimerkki lusikasta, joka toimii Tobyn kanssa samalla pelialueella.

Vika ei siis ole itse Tobyssä, vaan siinä, minkä tyyppistä lusikkaa missäkin uittaa.

-- Kaivo 

Pete

Juurikin kuten Kaivo kertoo, varsinkin meritaimenen kalastuksessa matalista rannoista, karikoilta ja lahdukoista Toby on toimiva peli. Matalauintisuus on silloin paikallaan ja pysäytys-kelaus-pysäytys-tekniikkaa voi käyttää "kuoppa kohdissa".

Hauelle mielestäni liian kapea ja pienikin. Aiemmin oli ainakin markkinoilla Toby Vass-mallimerkintäkin, joka oli yhdellä isolla koukulla ja "Rapala minnow" mallisella ruohosuojalla. Ihan kelpo peli, mutta koukku, ruohosuoja sekä tartutus ominaisuudet luokattomat, mutta ei kyllä jäänyt kasveihinkaan kuten ei "minnow":kaan.

Nismox

Pakko yhtyä Erhon kommenttiin. Tobylla kauhea maine uistimena, koskaan mitään merkittävää saanut ko uistimella aikaan. Liekö vika miehessä vai ottipelissä, sen vain ahti tietää. Toki Toby kuuluu vakio hauki uistimiin mitkä repusta löytyy ja joka reissussa saa uima aikaa.

-Nismox-

Kutvonen

Itellä muutamia tobyjä, mut ainut toby, jolla on tullu kalaa on hopeinen ja koukun tilalle punainen jigipää. Ei kuulu "luottovieheisiin" eikä tuu kauheesti uiteltua. Tiedä sitten pitäiskö..
Paska ei hakkaamalla parane.