Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tampereen ja sen lähikuntien pienvedet

Started by jake_aro, July 31, 2002, 17:49:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jake_aro

???Mahtaisiko täältä löytyä tietoa Tampereen "pikkujärvistä", siis esim. Kaukajärvi, Hervantajärvi jne. Millainenkohan on niiden kalakanta, ainakin ilmeisesti Kaukajärvi on ihan ok ainakin ahventen suhteen.
Onkohan kyseisiin järviin istutettu mitään "jalokalaa"?
Kiitoksia jo etukäteen jos tietoa löytyy! ???
Ei enempää, ei vähempää....Jake

Salmo

Vaikka Tampereen seudulla asunkin, niin en ole paljoa pikkujärvillä liikkunut. Sen kyllä teidän, että monissa on ihan hyvä tämä "peruskalakanta" eli ahven, hauki jne. Näissä pikkujärvissä saattaa olla todella isojakin ahvenia. Ainakin mitä olen pilkkijöiltä kuullut. Jalokala-istutuksista en ole kyllä tietoinen.

Axo

En tiiä Tampereen lätäköistä, mutta Pirkkalan Vähäjärveen on käsittääkseni istutettu kirreä ja taimenta. Eihän ne isoja oo, nippa nappa mitallisia oon nähny pikkupoikien siitä nostavan. Vuosilupa on huimat 5 eur, ainakin Pirkkalan Teboil myy lupia.
-Axo-

Rokotiili

Kyllä kai ainakin Kaukajärveen on joskus istutettu ihan jalokalaakin. Ainakin siikaa kuulemma on.

Lisäksi täytyy sanoa, että aika kovia suurten ahvenien saantijuttuja olen Kaukajärven suunnalta kuullut.

Ja haukeakin on - tietysti..;] Kerran aikoja sitten kävin siellä pusikossa heittelemässä ja 800 g hauki napsahti lippaan, nääs. Ellei se sitten ollut "se ainoa"...

Noh, joskus aikoinaan Näsinneulan akvaariossa oli Kaukajärvestä matkittu akvaario, jossa myös rekvisiitta kaikkine romuineen (! - totta!) oli sukellettu ja kalastettu Kaukajärvestä. Siellä oli muistaakseni assuja, kuhia, särkiä, isoja säyneitä, jumalaton lahna ja pari melkoista hauenjötkälettä. Näitä sitten nöösinä (pikkupoikana - suom.huom.) ihmeteltiin nenä lasissa..:] Aikaa tästä kaikesta taitaa olla...hmmmh... 15 vuotta.

M
Hauki on kaveri!

visa

Onkohan kellään kokemuksia Särkijärvestä??? Olisi kiva käydä siellä pilkkimässä kun siikaa kuulemma on :)

mniromaa

särkijärvellä oon käyny 2 kertaa ny ja ekalla kerralla kun kävin ni kaveri sai pari ahventa. itellä ei nypyn nyppyä koko paikassa. Huhu kai kuitenki kertoo että siä pitäs olla kalaa mutta on ainakin multa piilossa  :D

Anonymous

Kerran näyttää Tampereen järvistä löytyvän kokemuksia, niin kysympä minäkin... Minkäs merkkistä kalaa saattaapi nousta Aitolahden/Niihamanselän suunnalta? Löytyykö esim. madetta?

Anonymous

Peltolammi..... Sinne istutettiin viimevuonna kirjolohta ja sitä nostelin sieltä jonkun kilon viimevuonna.

tammerkoski

ainakin tampereen tohlopissa on kirjolohta/taimenta
''Kalastus suomalaista elämää''

Anonymous

Quote from: visaOnkohan kellään kokemuksia Särkijärvestä??? Olisi kiva käydä siellä pilkkimässä kun siikaa kuulemma on :)

Kerran olen käynyt pilkillä ja särkeä tuli todella paljon sekä pari pientä ahventa. Mitään siikoja ei näkynyt.

Peliqtio

Kaukajärvessä on kirreä, kuhaa, ahventa, haukee, särkeä, lahnaa. Ei tule kyllä mitään tuosta p-asta järvestä.
-Kaikki koneet toimivat savulla, kun savu tulee ulos, kone ei enää toimi-

Paina tästä, jos vain uskallat!

Kalaopa

särkijärvestä joku hemmo sai 8kg järvilohen, ja tohlopissa on hyvä siika ja kirjolohikanta. Tohlopissa tosin on rannat aika matalia. Mulla meni yhen viikon aikana sinne neljä uistinta  :cry:

kalle

Quote from: Kalaopa on October 21, 2006, 22:08:07
särkijärvestä joku hemmo sai 8kg järvilohen, ja tohlopissa on hyvä siika ja kirjolohikanta. Tohlopissa tosin on rannat aika matalia. Mulla meni yhen viikon aikana sinne neljä uistinta  :cry:

- niin, minulla kun on tämä äidinkieli vähän huono, niin MINKÄ 8kg kalan? ettei vain ollut Esox lucius? ikäni viäressä asunut ja kalalla käynyt ko.rutakossa...

hONKIZ

Ei sattuisi kenelläkään löytymään tieto mistä saisi tampereen järvien syvyyskarttoja.

Salmo

Quote from: hONKIZ on December 17, 2006, 15:47:05
Ei sattuisi kenelläkään löytymään tieto mistä saisi tampereen järvien syvyyskarttoja.

Tampere-Virrat ja Tampere-Hämeenlinna -karttasarjat saat ainakin täältä ostettua: http://www.troilmarin.fi/shop/index.php?main_page=index&cPath=1_13&sort=20a&page=2

pilkkiäijä

tohlopista oon saanu joitakin kirjoja n.1kg. Siikoja ja taimenia pitäisi olla ja netissä kerrotaan että tohlopissa on nähty suutari ja kolme kiiskiä. Itse olen saanut reilu 900g ankeriaan n.2kg hauen ja paljon ahvenia joskus myös isojakin 8-)
Olen kalastelijapoika!

Aatami

Löysin netistä tämän vuoden istutussuunnitelmat tampereen järviin.
http://www.tampere.fi/ekstrat/make/pyynnot/07kalaistukkaat.pdf
Mielenkiintoista tietoa. Kannattaa lukea.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Yuz

Quote from: Aatami on April 21, 2007, 13:03:42
Löysin netistä tämän vuoden istutussuunnitelmat tampereen järviin.
http://www.tampere.fi/ekstrat/make/pyynnot/07kalaistukkaat.pdf
Mielenkiintoista tietoa. Kannattaa lukea.
Kyllä Kaukajärveen näköjään siikaakin tänä vuonna istutetaan. Voin ihan varoituksen sanana menijöille kertoa, että Kaukajärven kalat ovat hyviä, mutta se kalamäärä minkä saat heittokalastamalla on noin 10% siitä, mitä saisit jollain muulla keskivertojärvellä. Pilkkiminen on ihan varteenotettava ajatus.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Lurppa

Kiitos linkistä :)
Osaako kukaan sanoo, minne ne iskee Kauksulla noi kirret?
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Yuz

Quote from: Lurppa on April 26, 2007, 21:43:29
Kiitos linkistä :)
Osaako kukaan sanoo, minne ne iskee Kauksulla noi kirret?
Kaukajärvellä käyneenä voisin sanoa, että eivät mihinkään, mutta isäni ja setäni ovat niitä saaneet Powerbaitilla ja kai lipoillakin. Kokeile ihan peruskirrevehkeitä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Tumzu

Onko kukaan käynyt heittelemässä tuossa Hervannan lähellä olevassa Iso-kyynärössä? Siellä kuulemani mukaan löytyy kirreä ihan mukavasti ja lupakin tarvitaan ainoastaan ootto-ongille. Voisitte siellä käyneet kertoa, että onko tullut saalista.

EDIT: Kävin itse kokeilemassa siellä ja heti onni lykästi ja sain sieltä n. 1kg kirren. Sen verta vielä huomasin, että yli 18 vuotiaat tarvitsevat 4€ vuosiluvan tavalliseen heittokalastukseenkin.

pilkkiäijä

Tesomajärvestä tullut kaksi kirjolohta tänävuonna. Molemmat tullut kun on yritetty onkia särkiä leivällä ja teleskooppivavalla. Tuossa toisesta kuva:
Tos vähän vertailu kohdetta:

Kala painoi 1020g ja isompi (josta ei ole kuvaa) painoi 1225g.
Olen kalastelijapoika!

kalle

Koskas nuo Tesoman kirret tulivat? Olisiko jo istutukset tehty?

pilkkiäijä

Quote from: kalle on April 29, 2007, 10:11:51
Koskas nuo Tesoman kirret tulivat? Olisiko jo istutukset tehty?
21.-22.4 Ja kai ne sinne oli tänävuonna istutettu.
Olen kalastelijapoika!

Lurppa

Tietääkö joku koska on/oli kaukajärven? :o

kalle

Quote from: Lurppa on April 29, 2007, 12:57:24
Tietääkö joku koska on/oli kaukajärven? :o

Varmaa tietoa eo ole, mutta jos samalta toimittajalta kalat tuleen niin eiköhän tankkiauto ole kirtänyt jo kaikki järvet, eli ahvenis, kauka, peltolammi, tohloppi, tesoma, vähäjärvi, ja jne...

Kuhastelija

Pilkkiäijä, ookko käyny Tohlopilla, eli joko siä on kirrejä ja onko otillaan?

pilkkiäijä

Olen tohlopilla käynyt 2 kertaa mut kirjoa en ole yrittänyt. Vois niitä sieltä saada.
Olen kalastelijapoika!

Yuz

Tänään istutettiin jotain Kaukajärvelle, luultavasti siikaa. Ei sinne kuitenkaan kannata mennä, ei sieltä mitään tule.

Lurppa

Vielä ehtis käymään laitureilla ennen uimareita, mutta enpö usko että menen ku sen verta porukkaa silti kävis ihmettelemässä :D
Tietenki jos muutkin olis kalastajia..

Eikä ole venettä kauksulla niin ei oikein pääse :/