Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Norjan rauduista kiinnostuneille

Started by RoC, August 03, 2005, 19:50:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoC

Käytiin tuossa norjan puolella muutaman päivän rautua narraamassa. Mukavaa perhostelua ja heittokalastusta. Rautu on ihan hillitön kala väsytellä pikkuvispillä! Videota ei vielä tuossa ohessa ole mutta juttua kuvineen kyllä: http://www.tsaibma.com/suomi/Reissut/juttu/210705/rautujavre.htm

MRI

Hieno reissu, onnittelen. Kiinnostaa, olitteko  Finnmarkin ns tienvarsiluvalla. Kävelymatkoista päätellen olitte kauempana kuin 5 km pääteistä.

Ebi

Joo ja mielellään kopio kartasta ja ohjeet järvelle asti... :roll:

Ei vaan. Rautu on kyllä munkin mielestä paras kaveri siiman päässä. Oon saanut joskus kilosen raudun just tollalailla järveltä pinturilla ja se meinas viedä kaikki siimat..
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

Qkkeli

Todella komeita kaloja. Kyllä se on mahtava perhokala tuo rautu. Ensi kesänä olisi tarkoitus käydä itsekkin kokeilemassa.

RoC

Paikka jääkööt mysteeriksi, mutta kokeilkaa ihmeessä perhostella rautua, jos elämyksiä kaipaatte :wink:

Elviis

Tehdäänkö vaihtokaupat ;) olen itse käynyt eräässä paikassa jo viitenä kesänä pyytämässä rautua, taimenta ja harria
ennätys kalat sieltä harri 2kg rautu 2,4kg taimenia 1-2 1/2kg, tänä kesänä en ollut reissussa mutta kaveri sai 6,1 kg taimenen ja 4kpl 5kg:n taimenia lotolla...itse kalastan aina perholla siel päin, paikka on todella upea ja finmarkin kalaisin sen voin taata ;) mutta on ruvennut kyllästyttämään aina sama paikka ja olisi haluja kokeilla uutta paikkaa.

mikäli olet kiinnostunut niin voin laittaa kuvia, tosin täytyy skannata ne koska en ole viel noihin aikoihin digiä omistanut.

[email protected]

Ps. juuri rautu on siellä todella hyvin edustettuna ;)

Lazy Cat

Upeita kaloja! Haluan Norjaan!  :D

RoC

Quote from: ElviisTehdäänkö vaihtokaupat ;) olen itse käynyt eräässä paikassa jo viitenä kesänä pyytämässä rautua, taimenta ja harria
ennätys kalat sieltä harri 2kg rautu 2,4kg taimenia 1-2 1/2kg

Komean kuuloisia saaliita on noussut näköjään. Pistäydyhän tuonne meän nettisivuilla sijaitsevaan foorumiin, niin voi olla hyvinkin mahdollista, että paikkatietoja voidaan vaihtaa yksityisesti tai nakkaa sähköpostilla [email protected]

Jooseppi

No voi hitto! Jos mä en meekkään ens kesänä könkämäenolle vaan norjaan.! Todella nättejä kaloja ja mikä parasta.. aivan mahtavat maisemat! 8)

Anonymous

Toivottavasti nuo huippurautupaikat eivat ole Finnmarkissa. Meinaan  yli 5 km pääteiden ulkopuolelle ei helly lupia kuin matkailuyrittäjien kanssa. Salakalastus on asia erikseen...

RoC

Ei suinkaan ole Finnmarkin alueella nuo rautupaikat, jos tuota meän reissua tarkoitit..

Anonymous

Hyvä juttu ROC. Tämä on hyvä muistutus siitä, että Finnmark ole suinkaan ole se ainoa autuaaksi tekevä kalastusalue Norjassa.

RoC

No niin kalaiset ystäväni! Tässä on videon pätkää rautureissusta:
http://www.tsaibma.com/suomi/video/rautu.wmv

Ebi

Tosi hyvää kuvausta paratiisista. Vaikka keli tuolla taisi olla aika karua. Ekalla järvellä oli tuikkeja aika makeesti.
Oon ollut joskus Finnmarkissa itsekkin vastaavassa tilanteessa. Tosin ei ihan noin isoja kaloja kun tolla toisella jävellä. Pari kertaa oon törmänny sellaseen tilanteeseen että koko muu järvi näyttää melko autiolta mutta yhden puron suuhun tai suojaiseen lahdukkaan on "kaikki" raudut menneet iltaa viettämään. Siinä tulee sitten sellainen tilanne vastaan että parit ruokakalat pussiin ja sit C&R:ää niin kauan kun huvittaa... Harmi että tänä kesänä en uhrannut yhtään päivää lohenkalastukselta ja lähtenyt tunturiin...
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

RoC

Joo keli oli aika karu tuolla toisella etapilla, mutta sehän luo vaan lisämaustetta. Eipä oo ikina tarvinnu pitää noin paljoa vaatetta heinäkuuss :lol: C&R tuolla harrastettiin enimmäkseen, kalan määrästä johtuen, mutta kotiinviemisiä toki otettiin jonkin verran, koska saatiin oiva pakastin lumesta, kivistä ja sammaleesta. Järveä ei myöskään ole kuormitettu kovalla kalastuksella varsinkaan kesäaikaan. Pitkät välimatkat.. Täydellinen paikka kaikenkaikkiaan :wink:

Anonymous

Mahtoi olla hieno reissu. Lähtisin kyllä tonne heti... Maisemakkin oli helv... hienoja ja järvet kirkaita kun meijän äiteen ikkunat! Eiköhän sinne sitten aikanaan pääse kun on ajokortti.  :wink:

Monni

Quote from: AnonymousMahtoi olla hieno reissu. Lähtisin kyllä tonne heti... Maisemakkin oli helv... hienoja ja järvet kirkaita kun meijän äiteen ikkunat! Eiköhän sinne sitten aikanaan pääse kun on ajokortti.  :wink:

Taidampas laittaa auto loggarin päälle...  :evil:
Poltinkoski

Walde

Tuonne kun pääsis.
On se kalastus hieno harrastus .
Ja rautu parhaita kaloja.
kun parvi osuu kohdallekalaa tulee lähes joka heitolla.

RoC

Quote from: Walde
On se kalastus hieno harrastus
Totta turiset! Hienoja elämyksiä, jotka muistaa niin pitkään kunnes dementia iskee :wink:

RoC