Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Toimiva lippa ahvenille?

Started by Anonymous, August 11, 2005, 21:32:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

--PROFESSOR--i

Ai niin!
Lisään vielä Abun lipat!
MADE in Finland...

Siikapossu

ahven_1992

lotto on hyvä ahvenille ainakin minun kokemukseni mukaan.

_ussi

Calico catti on toiminut hyvin, ja vanha kulunut lippa (osoittautui Kuusamon loimu-lipaksi) ansaitsee erityismaininnan jättäen Meppsit hetkellisesti pakin pohjalle!  Onko muilla kokemusta loimu lipasta?!

puolisukeltaja6

Kyllä, Calico cat toimii täälläkinpäin. Ja toinen, joka ainakin pyörii hyvin/herkästi/helposti ja pienessäkin vauhdissa on Kuusamon u-lippa. Itse en ole varma onko se u-lippa, mutta JuQ sanoi niin, joten voihan se niinkin olla. Ja kaikkihan varmasti luottavat JuQ:uun? :-D

UnLimited

kakkos koon punainen mustilla raidoilla olevä vibrax ja kuf-lipat on toimineet paremmin ku hyvin..

Karismix-pilkkijä90

Bilteman lipoissa on paras hinta-laatu-suhde 8-)

Himopilkkijä89

Bilteman lipat on ihan ehdottomia! :-D

Kutvonen

Mepps 3, kuparinen punaisilla pisteillä on tuottanu ihan hyviä tuloksia. Vaikuttaako toi lipan rungon taivuttelu mitenkään kalan tuloon / uintiin? Nimittäin rapalan finesset niin helkutin kierteel eikä kovin helposti suoristu.
Paska ei hakkaamalla parane.

K.A.T.I.S.K.A

Calico cat ja pienet mepps lipat! :-)
Kalastusta vuodesta -98!

RONI

minä itse

ahvenen näkönen bete lotto... siihen tarttu hauetki ja muutki...!!!

lohen pyytäjä

calico cat ja mepsin hopealipalla ja karva koukulla,(en muista nimeä)...
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

appe

CALICO CAT  :-D  toimii aina samalla värillä . mepsissä saa aina välillä väriä ettiä (melko laiskaa) :lol:

Fishman

Ihan perus meps-lippa on toiminut hyvin. Sillä voi saada jonkun Harjuksenkin samalla,jos sellaista joesta löytyy. Kuparin värinen on jees  :-D

Peikko

Kolmoskoon Mepps Aglia, hopea punaisilla tai kupari mustilla täplillä. Tulee myös haukea kaupan päälle.

Pii100

Meppsit tietty, mutta nykyään olen huomannut yös bluefoxit toimiviksi.
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

SUURkalastaja jyväskyläst

calico catit, meppsit ja bete lotot :mrgreen:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

allu_

Abu reflex on toiminut hyvin sekä ahvenelle että hauelle.

jalmardo

Kun täällä kukaan ei kyseistä merkkiä ole maininnut(en ainakaan huomannut), niin mainitsenpa vielä yhden: DAM! Halpaa kuin saippua, ja kalastavat erittäin hyvin. Lisäksi kyseiset lipat uivat yllättävän syvällä. Koko 3 on pyytävin, mutta jos kalastat suurempia ahvenia ja tarvitset myös lisää heittopituutta, koko 4 on erittäin hyvä! Värejä löytyy laidasta laitaan, itse olen havainnut ottaviksi perus hopeiset tai kupariset versiot. Myös mustalla pohjalle keltaisia pilkkuja on ainakin kirkkaalla kelillä ollut hyvä! DAMin lippoja saa kaupasta n. 2€ kappalehintaan, joten niitä voi ostaa kerralla heti vähän suuremmankin arsenaalin, eikä paljon lompakossa tunnu!
Born to fish - Forced to work.

johndoe

Fladenin ja Vibrax lipat on kivasti viime päivinä antaneet pannukarkeita.

klobben

abun reflex oranssi musta toimii jos et haluu mitään ihan sinttejä :-)

Eräjormat

SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

Mdr

Todella hyviä on kuusamon kuf lipat ja tietenkin meppsit

Hemulisoturi

Meps Aglia, Meps Black Fury, Bete Lotto, Super Minnow Vibrax, ja joitain halpahallista löydettyjä halpis lippoja.
Noilla on tullut kalaa.

Ja merellä olen vain kerran käynyt kunnolla kalassa, silloin ahvenille kelpasi miltein mikä vaan lippa, kunhan vaan lippa pyöri.

SUURkalastaja jyväskyläst

bete lotot,meppsit ja calicot siinä kolme parasta
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Yuz

Tämmösiin kysymyksiin tulee miljoona eri vastausta, mutta suosittelen Lottoja ja Meppsejä, ja merelle Mörrum Spinnaren.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Rambo-Jonne

Quote from: Anonymous on September 20, 2005, 21:54:39
Quote from: Werppakultasella mepps 2:lla on tullu aika hyvin ahventa. täytyy ostaa vaan uus, kun koukku katkes vähän aikaa sitten.

Turhaan ostat uutta. Voit myös korjata vanhan kun katkaiset ensin pois sen vanhan koukun vaikkapa sivuleikkureilla tai rautasahalla, sitten laitat lippaan mahdollisimman pienen uistinrenkaan ja uuden koukun. Kalaa tulee korjatullakin versiolla hyvin ja kiinni pysyvyys saattaa, jopa parantua mikäli käyttää hyvälaatuisia koukkuja. Samalla kannattaa toki käydä läpi kaikkien uistinten koukut ja vaihtaa ne uusiin mikäli niiden kunto on heikentynyt.

Ja mepsissä on melko iso koukku, jos vertaa muihin samankokoisiin, joten koukun pienentäminen saattaa parantaa ahvenen ja jalokalojen kiinnipysymistä.

miksu94

Suosittelen mustapilkku-punaista lottoa ja meppsejä. Ja semmonen blue fox-lippaki on iha hyvä. :-)
Ja sitte vielä kuusamo kuf-lippa.(oon saanu kaks alle kilosta haukeaki.) :-P :-P

jaska74

lienee käyttäjässä vika, mutta mun mielestä mikään lippa ei toimi millekkään kalalle  :x