Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tikkasenkari

Started by mrs.lahna, July 23, 2002, 23:46:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mrs.lahna

???Onko kellään kokemusta tikkasenkarista, olen kuullut puhuttavan että sieltä saa paljon harrei ja taimenta.
Olen muutaman kerran käynyt siellä mutta tosi surkeella menestyksellä, jos ois munat niin kattilaan joutuis... Olen heitelly virvelillä siinä laavun kohdalla ja vähän alempana, onko paikassa vika vai vehkeissä vai ...?
Tytölläkin tärppää

Anonymous

Moi. Itekkin olen pari kertaa käynyt kokeileen perholla sieltä, juuri niiden huhujen perässä liikuttiin, mutta laihoin tuloksin. Taitaa olla kelit turhan kuumat kun ei edes pikkuharreja liikkeellä..

mrs.lahna

Niin taitaa olla! Oli kuulemma tullut muutama harri kun eräs tuttu oli alkuviikosta käynyt siellä.
Tytölläkin tärppää

Anonymous

Viime viikonloppuna kaveri sai (miksi muuten aina KAVERI?!? Ehkä vielä joskus itsekin..) uistimella kaksi pientä taimenta, kuulemma keskellä jokea oli pari "isompaa" tärppiä ollut. Jospa se kala alkaa taas liikkua, pitänee lähteä käymään taas kokeilemassa..

mrs.lahna

Niinhän se taitaa olla että kaverit aina saa... ja minä en!
Kävimme vastikää siellä ja saalistulos täys nolla. Kävimme myös Tervakarilla n. viisi kilsaa ylös päin josta kuulemma myös saa kalaa, tulos kolme menetettyä lippaa! Et silleen kai se kala onni joskus kääntyy, tai sit pitää pysyä tutuilla ja turvallisilla vesillä!
Tytölläkin tärppää

Anonymous

Kesäloman aikana tuli käytyä taas kokeilemassa muutamaan kertaan.. sekä Tikkasen että Tervakarissa. Kuulin tässä suuren viisauden, jonka uskallan jakaa: Kemijoki Oy:n valvomo..

Eli soitto tuonne ja saat tietää milloin padon luukut on auki ja milloin kiinni. Parina lauantaina kun luukut ovat olleet kiinni ja vesi siis vähissä, on kalaa tullut enemmän kuin kiitettävästi.

mrs.lahna

Syksyn viimeinen kalareissu tuli tehtyä Tikkasenkarille! Laavulla paistettiin makkaraa ja lettuja... Harreja tuli kiitettävästi, muutama isokin   ::) Loppujen lopuksi aivan hyvä kalapaikka, vaikka kesä menikin pähkäillessä, miksi kala ei syö ja muut vain saa!
Tytölläkin tärppää

tinseli

Oisko muuten vinkkejä perhovalikoimasta rovaniemen seudun jokille? Jos talven aikana askartelis taas rasioiden täytettä... Itse en ole tikasenkarilta kalaa saaut, toki käynytkin siellä vain kerran :(

Anonymous

Olen tulossa kesäksi asumaan roihin. Ja nyt kysynkin tarkempia ohjeita tikkasenkarin saavuttamiseksi. Eli missä päin se on?

Ja muitakin roin seudun hyviä perhokalastuspaikkoja voisitte kans neuvoa. Sijainnit jne.

BASS70

Tikkasenkari löytyy Rovaniemeltä ylöspäin kemijokea mentäessä n.30 kilometriä ja aika lähellä on muitakin kareja mm.Tervaskari. Lähempää löytyy olkkakoski ja oikaraisesta jyrhämäjärven ja kemijoen liittymässä kanssa koski.
Jos täältä suuntaa Ivaloon päin löytyy läheltä rauanjoki useine koskeineen n.30 km.
Vastaavasti sitten Kittilään päin löytyy Ounasjoelta lukuisia koskia ja Meltausjoki.
Ei muuta kuin karttaa katselemaan ja kalasteleen.