Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kitkajoki

Started by Fiskala, October 27, 2002, 20:24:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fiskala

Onko kokemuksia Kitkajoelta? Onko Kuusamon lähistöllä muita hyviä taimen- tai harjuskoskia? Mitä uistimia ja värejä kannattaa käyttää. Entä mikä olisi hyvä ajankohtä kalastaa?

tinseli

kuusamon ympäristössä on paljon hyviä harjus&taimenjokia. Kitkan lisäksi toinen suosittu joki on tietysti Kuusinki. Hyvä kalastusajankohta, hmm.. oikeastaan koko kesä, parasta ehkä kuitenkin juhannuksen tietämistä eteenpäin. Tietoa mm kuusinkijoesta löytyy lohiloordien //www.lohiloordit.com sivuilta, ja siilasmajan killan sivut http://www.koillismaa.fi/siilasmajankilta/siilasmaja.htm joilta löytyy jonkin verran tietoa kuusamon suurimmista joista.

Anonymous

Mitä perhoja tulisi otta mukaan kitkajoelle?

Kiitos vastauksista

Anonymous

käväise vilkaiseen siilasmajan killan sivut saat hieman osviittaa osoite oli muistaakseni
www.koillimaa.fi/siilasmajan kilta

H_auki

18 senttinen lumilauta tuiskunen on hyvä 3-piikille ja harrille!
muista aina ILPO lukko mopossasi!

Pike Fisher

Kiinnostaisi kitkan parhaat ottipaikat. Ja uistimet. Olis tarkoitus lähteä käymään vielä tänä kesänä. Entäpä oisko tietoa lupien hinnoista?
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

Anonymous

Lisää informaatiota Kitkajoesta osoitteesta http://www.koillismaa.fi/siilasmajankilta

J@NN3

olisin menossa kitkajoella 12-13 elokuuta ja se ois ensimmäinen kerta, nii oisko sinne taimen jo noussu ja millä sieltä sitte niitä taimenia sais(perho vehkeitä mulla ei oo) :-)

eräjomppe

Elikkä nyt kaipaisin vinkkejä Kitkajoelle?! Olen juhannuksena menossa viikoksi käylään ja kalastelen enimmäkseen
käylänkoskella mutta myös muualla joella. Olen ollut jo useampana vuonna siellä, mutta kalasaaliit on jäänyt joka kerta
pariin alamittaiseen taimeneen ja pariin mitalliseen harriin(alamittaisia tolkuttomasti)!!!
Jakakaa kokemuksia kitkalta.

Orjatar

siinä olis lähellä myös kuusinkijoki jota itse pidän paljon parempana paikkana.
Kunnia on häviävää. Maine on ikuista.

Karski

Itselläni on samantyyppinen ongelma, siis vain alamittaisia harreja ja taimenia,mutta kyllä on todella isoja kaloja näkynyt.Koko Jyrävän yläpuolella oleva alue on istutuksien varassa,mutta kyllähän sielläkin on luonnontaimenia.Itse tykkään kalastella Kitkalla siinä Myllykosken alle olevalla alueella ihan putaanojan ja yheden kosken risteys kohtaan asti (en muista kosken nimeä),mutta siitä olen saanut vain muutaman alamittaisen taimenen,mutta yksi n.2kg pääsi karkuun.Jyrävällä on tullut käytyä muutama kerta,mutta joka kerta tuloksetta,en ole koskaan siinä nähnyt edes kalaa.Yhdessä paikassa olen vielä Kitkalla käynyt Harrisuvannolla,sinne tosin on melko pitkä kävely matka,mutta tuleepahan samalla hyötyliikuntaa.Tuolla Harrisuvannolla olen nähnyt useita suuria taimenia,mutta ne eivät ole koskaan ottaneet yhteenkään uistimeen,sillointällöin vaan seuraillut.Harrisuvannon riippusillan alta olen saanut siikoja.Sitten vielä kolmas joki siinä vieressä on Oulankajoki,sielläkin tullut käytyä pari kertaa ja sieltä sain vain harjuksia.
''eise oo niin justiinsa''

Karski

Minun olisi tarkoituksena mennä ennen heinä-elokuun vauhdetta Kitkalla-tai kuusinkijoella.Olen kuullut että Kuusingilta tavoittasi helpommin taimenen kuin Kitkalta?.Alkupuolella heinäkuuta paikalliset kalamiehet sanoivat että jokiin ei ole viellä noussut kalaa,koska vesi on liian korkealla eikä vesi ole vielä tarpeeksi lämmintä.Olisikohan kellään tähän hätään jonkin sortin vinkkejä tai kuulumisia joilta?Sen verran vielä että uistimella tulee kalasteltua,koska perhovehkeitten luokitus ei oikein riitä.
''eise oo niin justiinsa''

siika*

Kostonjoki,n. 30 km kuusamosta taivalkoskelle päin sieltä saa pikkuperhoilla harjusta hyvin ala- ja täysmittasia.

J_H

Kyllähän sieltä kalaa on tullut. Itse olen saanut 1 harjuksen 1 siian ja 1 taimenen.
Elä anna kalan odottaa sinua vaan odota sinä mielummin kalaa!

S11K1

Rapalan katko-salakka väri toimii.
Kirreitä siimoja kaikille.

KoiJari

kitkalla tuli käytyä,3 taimenta sain,2x53cm ja 48cm,kaikki mepsin ykkös koon lipalla

darpeee

Quote from: koijari on July 07, 2010, 11:48:19
kitkalla tuli käytyä,3 taimenta sain,2x53cm ja 48cm,kaikki mepsin ykkös koon lipalla
Ohhoh, komea saalis Kitkalta! Mistä osasta Kitkajokea tanelit tuli? Jos saa kysyä..  :wink:

El Dorado

Quote from: darpeee on July 07, 2010, 11:55:12
Quote from: koijari on July 07, 2010, 11:48:19
Ohhoh, komea saalis Kitkalta! Mistä osasta Kitkajokea tanelit tuli? Jos saa kysyä..  :wink:
Ohoh  :-o Komea saalis. Voisi itekkin tehä tänä kesänä reissun tuonne, kun ei hirveän kaukana kuitenkaan ole, kun Oulussa asustelee..

KoiJari

saari/harjakosken niskoilta...

darpeee

Seuraavana viikonloppuna ois Kitkajokireissu edessä, mennään varmaan Vattumutkaan, Harrisuvantoon tai Päähkänälle (vai Pähkänä, kummin lie). Päähkänällä ne parhaat pelipaikat ois, mutta se on melko kova nousu sitten tulomatkalla ja muutenkin pitkähkö kävelymatka, mutta siinähän se kunto kasvaa. Tältä vuodelta vielä saamatta Paanajärveläinen, viime vuonna sain Päähkänältä ensimmäisen taimenen, 3,5kg. Kivasti pisti hanttiin.  :wink: