Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

muikkua pilkillä

Started by Anonymous, August 27, 2005, 10:30:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

onko kukaan saanut? millä? minkä kokoisia? itse olin assua kalastamassa kun muikku otti mormuun. sen jälkeen ei ole tullut, mutta tuli mieleen että muikkua voisi pilkkiä ihan tarkoituksella.

Lazy Cat

Tarttuuko muikku muka? Ettei vain ollut salakka?

Anonymous

muikku se oli. rasvaevä oli kalalla

daiwa2

Epäilen vahvasti että kyseessä on ollut pieni siika.Noita pieniä siikoja tulee pilkillä aina silloin tällöin, mutta muikkua en ole koskaan saanut vaikka verkoillakin on tullut talvella muikkua.Muikkua ja "minisiikaa" ei tunnista toisistaan muulla tavalla kuin leuista.Muikulla on alaleuka pitempi kuin yläleuka ja siialla toisin päin.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Qkkeli

Itse olen miettyny asiaa. Kyllä vieras on muikun saattanut saadakkin, sillä eräällä vieraallamme nappasi Senioriin siian uistattelun yhteydessä muikku. Ja kyllä muikkukin nappaa mormuskaan jos on sillä "päällä".

perza

minäkin olen saanut muikun pilkillä ja se oli 99,9% varmasti muikku...luulin sitä aluksi salakaksi mutta kotona lavuaarissa katsoin sitä tarkemmin ja tunnistin sen sitten muikuksi!
miksi muikku ei ottaisi...kun mietti että paikasta josta muikun sain tavallisesti kesällä muikkuja menee 1 kiloon n.12-15kpl!
suomen ennätys muikkukin on saatu pilkillä!
http://www.kalamieslehti.fi/
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

nenone

Ettei vaan ois ollu ''norsseja''? eli isoja kuoreita suomeksi sanottuna..  :D

Anonymous

no kuorretta ei voi sekoittaa muikkuun ellei ole sokea!
tai ainakaan itse en sekoittaisi niitä vaikka olisi silmät sidottu, on siinä kuoreessa sen verran ominainern haju että tunnistaa kyllä viimeistään hajusta.
8)

perza

toi oli mun viesti...taas alkanut ihmeellisesti unohtaa tää kone ton automaattisesti kirjautumisen!???
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

m.o.e

Kyllä muikkuja saa mormuskalla...
Itse saan kotijärvestä Muoniosta joka kevät jonkun muikuin ja kesällä pikkuvaapulla myös jokusen. Kyseisellä järvellä oli myös muikun uk ennätys ainakin pari vuotta sitten. (Kätkäjärvi)

sääksi

Mielenkiintoinen aihe. Jos siis etsimällä parven, esimerkiksi  kaikuluotaimella, voi saada muikkuja pilkkimällä.
Valo tunnelinpäässä olikin juna.

taos

Tuotahan voisi kokeilla pienikoukkuisella silakkalitkalla

sääksi

Quote from: taosTuotahan voisi kokeilla pienikoukkuisella silakkalitkalla

Just tuollaista kokeilin koko viimekuun. Mut sit loppu mökki-, ja sen myötä veneenvuokra.  Koukkujen tilalla käytin kulta-, ja hopeamormuskoja (tosin vain 2 kpl.).  "Painon", (lätkä, uistin, puntti) tilalla oli mahd. suoraan putoava pystypilkki, (jossa myös syötti), joka myös huomautti jokaisen parven kohdalla että kyseessä oli särki-, ahvenparvi.
Suurin ongelma oli veneen paikallaanpysyminen, ja sen myötä parven seuraaminen.
Valo tunnelinpäässä olikin juna.