Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Syvänmerenkalastuksesta...

Started by Salmo, May 14, 2002, 18:12:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salmo

Niin, onko täällä ketään joka olisi tuota kokeillut?

Katselin juuri viikonloppuna, kun tv:stä tuli ohjelma syvänmerenkalastuksesta. Kyllä olisi varmaan hieno kokemus väsytellä turvavöissä sellaista 400kg miekkakalaa! ;D Itsellä siis ei ole kokemuksia tuosta!!

Anonymous

Mullakaan ei ole kokemusta tosta lajista, mutta mäkin katoin sitä ohjelmaa..!  ;D

aika isoja fisuja !  :o

QuoteMullakaan ei ole kokemusta tosta lajista, mutta mäkin katoin sitä ohjelmaa..!  ;D

aika isoja fisuja !  :o

Samat sanat! ;D
Mitä siimaa niissä keloissa on?? ???

Anonymous

Kai ne jotain millin paksuista on ?  8) ???

Crossfire

Kai se siima melko paksua on, mut eks se oo materiaaliltakin jotain kevlaria tai se tapasta? Anyway, eikö oiskin hieno kokemus päästä Floridan tai Sydneyn rannikoille uittaan...aiai ehkä jonain päivänä?! heh  :D

Toimitus

Oon kerran ollut Dubaissa syvänmerenkalastamassa. Oli sellanen maksettu ja opastettu reissu. Yritettiin lähinnä barracudaa ja tonnikalaa. Yhden 8,6kg barracudan sain kelata veneeseen, mutta kai ne kunnon syvänmerenkalastajat sitten yrittää sinimarliinia ym. eikä barracudia... En laske sitä kalaa ennätyksekseni, Suomesta pitää olla!...

Oli ihan hauskaa ja yksi juttu ihmetytti! Sielä käytettiin ainoastaan Rapalan vaappuja! Sellasia 40cm kapuloita!
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

Anonymous

40 senttisiä Rapaloita. Huhhuh !  8)

Toimitus

Ne oli ihan karmeita kapuloita! Niinkuin pesismailoja!

Jos meilläpäin tulee edes sen kokoinen kala, niin siitä otetaan kuva! Oli ne vavatkin melko mutkalla jo vaapunkin takia, vaikka paksuja olivat! Uintilevykin oli melkoisen kokoinen! Ajatteli, että tuohan jää pohjaan vaikka Japanin Haudassa, mutta näköjään oli hieman vettäkin alla, kun ei tullut risuja koukkujen mukana!  ;) ;D
Jussi, Kalassa.net

Anonymous

...no tulikos niillä kaloja ? ??? 8)

Toimitus

Minä tosiaan sain yhden 8.6 kg barracudan ja yksi saksalainen sai jotain vähä yli 10 kiloisen...

Olivat vissiin aika pieniä kaloja niissä vesissä!  ;D
Jussi, Kalassa.net

Salmo

QuoteMinä tosiaan sain yhden 8.6 kg barracudan ja yksi saksalainen sai jotain vähä yli 10 kiloisen...

Olivat vissiin aika pieniä kaloja niissä vesissä!  ;D
Mutta järkäleitä täällä! ;D

Mistä syvyydestä te kalastitte? Meinaan eihän sellainen vaappu kovin syvälle mene ilman painoja! Vai tarviiko sen edes mennä?

Anonymous

Hmm...paikallisessa urheiluliikkeessä on sellainen joku 40 senttinen Rapala näyteikkunnassa !

Se on vähän kuin CountDown...

Se tuskin ui kun se on joku näytekappale  :P

Salmo

Tampereen Sportia Pekassa on/oli myös joku 40cm puna-valkoinen Nils Master! Aikamoinen halko! :)

Toimitus

Ne oli ihan puhtaita Magnumeja! Nokkalevu oli 7-8 senttiä pitkä, joten aika syvältä vedettiin... Paha lähteä sanomaan tarkemmin, kun en tajunnut kysyä...

Mutta varmaan oli silti vielä varaa vetää syvemmältä...
Jussi, Kalassa.net

Masa

Mun isoin vaappu on 26cm nilsu ja sekii näyttää ihan sattanan isolta.... mut että 40 cm.... ja vielä rapalahuoria...moi. :-X
Luulisin...

Anonymous

Thaimaan Phuketissa olen kalastellut. Paras saalis on ollut n. 50 kg:n musta marliini, lisäksi tonnikaloja 1-5 kg,
wahoo :ita n. 20 kg ynnä joitain pienempiä tuntemattomaksi jääneitä kalalajeja. Päivän kalastuskeikan hinnaksi on tullut n.50 - 65 e riippuen siitä, montako kalastajaa veneessä on. Hintaan kuuluu kuljetukset hotellista, ruoka, juoma ja tietysti välineiden käyttö.  Kelat Penn syvänmeren järeitä keloja ja siima 1,5 mm monofiili teräsvaijeriperukkeella. Syöttinä mustekalajäljitelmiä, makrilli ja mustekalasuikaleista tehtyjä eräänlaisia täkyrakseja ym. Syöttejä vedetään vauhdilla pintaa pitkin. Lämpimän meren kalat kun ovat nopeita.  
Lisätietoa: http://www.oceanadventures.nu/wahoo1sw.html

otto

Tähän on vielä lisättävä että näin lehdessä 1,8mm paksua siimaa. vetolujuus 184kg. joojoo.

Sitten näin ihan vain seinällä jossain 1m pitkän rapalan. se näytti käsin tehdyltä. sellanen uis varmaan hyvin.  ;)

Anonymous

Mulla on kokemusta hiukan syvänmerenkalastuksesta.Oon vain kerran koittanu kanariansaarilla ja siellä tuli ylös jonkunlainen turska,paljon haita(Pieniä),puna-ahventa,yksi makrilli.Puna-ahvenet oli yli 30cm ja kaikki muut 50cm tai yli.Siima on kyllä paksumpaa kuin kalastussiimat täällä suomessa.

exalted

Thaimaassa on minullakin tullut tuota kokeiltua, mutta minun saaliinin oli vaatimatonta suurin 4,5kg tonnikala. Vieheinä meillä oli sillaisia muovisia mustakaala jäljitelmiä ja pieniä kaloja. Maisemat olivat mukavat kun purjekalat hyppivät kyllä kivasti näytillä mutta syötit eivät kylläkään kelvanneet.