Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkkijän varusteet?

Started by PILKKIJÄ10, October 12, 2005, 21:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PILKKIJÄ10

MORO! Elikkäs nyt tarvitsisin vähän vastauksia näihin pilkkijän varusteisiin.Elikkä mulla tuppaa aina unohtumaan joku tavara aina kun menen pilkille... Ja vaikka teen sellaisen muistilapun niin aina siitä unohtuu joku tavara... Se ottaa päähän!!!!

kaivo

Pilkkijän tarpeellisimmista varusteista on juttua artikkelissa http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkinta/varusteet/pilkvarust.shtml .

Lisäksi tarvitaan tietysti pilkkivapoja, pilkkejä ja syötit. Näiden varusteiden määrä riippuu ihan pilkkijästä itsestään, omista mieltymyksistä jne.

Lazy Cat

Ota köysi mukaan ja tee aina solmuja, kun pitää olla muistettavaa. Se on sitten eri asia muistatko mitä piti muistaa.  :D

wolf

meillä on aina mukana ainakin 5-10 ellei enemmänkin vapoja.
suurin osa lähinnä varapilkeiksi.
sitten on ehdoton sohjokauha, jossa nostokoukku(kaiken varalle :wink: ).
ja asia mitä ei todellakaan tule unohtaa:pakki :mrgreen: ...
ja toukkia/matoja. riippuu vähän mitä milloinkin käytetään...
ja sitten vielä jos koukku jää kiinni jään alle, niin meillä on mukana
mutteri jossa on klipsi. se pistetään siimaan kiinni, ja tiputetaan niin irtoo koukku jäästä! eikä mutteri tipu. tästäkin on monia eri versioita

kaivo

Oma varustukseni pilkillä on viime talvina ollut seuraavan kaltainen:

-Kaira (UR 4")
-Pilkkikukkaro
-Koukunteroitin
-Toukkarasia (styrox, reisimallia)
-Syötit (kärpästoukkia, punainen + joskus valkea)

-Reppujakkara, jossa:
*Sohjokauha
*Puukko
*Siimaleikkuri
*Jousivaaka
*Puukalikka (jolla kopistellaan jäät kairasta ja joskus taju kirjolohen päästä)
*Muovipussi
*Vapoja (tilanteesta riippuen 3 - 7 kpl, mormuska - pystypilkki - tapsipilkki - tasapaino)

Eväitä ei ole tullut pidettyä mukana, koska reissut ovat vain sellaisia 3 - 5 h mittaisia.

Koska pilkin lähinnä normaalikokoista ahventa alle 5 m vesissä, vavat ovat pienikokoisimmasta Delfinistä muokattuja: lasikuitukärki, kahva lyhennetty + liipaisin muotoiltu (pidän vapaa kämmenotteessa puola alaspäin), siima 0,16 mm. Mormuskavavoissa 0,10 ja 0,12 mm. Haarukkavapoja tapsipilkintään omistan tällä hetkellä yhden, lisäksi yksi haarukkavapa mormuskointiin.

kala elmeri

MORO! Elikkäs nyt tarvitsisin vähän vastauksia näihin pilkkijän varusteisiin.Elikkä mulla tuppaa aina unohtumaan joku tavara aina kun menen pilkille... Ja vaikka teen sellaisen muistilapun niin aina siitä unohtuu joku tavara... Se ottaa päähän!!!!

Kannattaa hankkia pilkki reppu jonne voi pistää kaiken tavaran niin ei unohtele tavaroita en ole itse ainakaan unohtanut.. paitsi toukat jää joskus jääkaappiin :oops:  :oops:

kaivo

Quote from: kala elmeriMORO! Elikkäs nyt tarvitsisin vähän vastauksia näihin pilkkijän varusteisiin.Elikkä mulla tuppaa aina unohtumaan joku tavara aina kun menen pilkille... Ja vaikka teen sellaisen muistilapun niin aina siitä unohtuu joku tavara... Se ottaa päähän!!!!

Kannattaa hankkia pilkki reppu jonne voi pistää kaiken tavaran niin ei unohtele tavaroita en ole itse ainakaan unohtanut.. paitsi toukat jää joskus jääkaappiin :oops:  :oops:
Tuossa ylempänä oli jo linkki artikkelista, joka koskee pilkkijän tarpeellisia varusteita. http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkinta/varusteet/pilkvarust.shtml

marabou

Mulla on mukana:
-Kaira ur 4
-toukat (kärpäsentoukkia, surviasia tai siimahäntiä, yleensä kaikkia)
-Toukkarasia (reisimalli)

Repussa:
-Haarukka vapoja kymmenkunta (yksi morrivapa ja loput pystypilkeille.
-Morreja n.50kpl
-pilkkejä n5kpl
-pieni nostokoukku
-Tyhjä pensakanisteri josta on leikattu kansi pois. Sinne on hyvä laittaa kalat.
-puukko
-pihdit
-Energia juomaa kisoissa, mehua siviilipilkillä.
-kairan kopistelu kalikka

Himopilkkijä89

-vaatetus(lämpösaappaat, jäänaskalit) ja piikit saappaisiiin joskus
-kaira, jossa suoja
-pakki, jossa muovipussi, onget, sohjokauha
-reppu, jossa sisällä eväät, morreja, pilkkejä jne, pihdit
-pulkka(jos varaudun suursaaliiseen)
-syöttirasia, jossa surviaisia ja kärpäsiä
-aurinkolasit
-ylemmillä pärjää