Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalapaikkoja Keski-Ruotsista

Started by Anonymous, July 04, 2002, 12:03:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mistä löytäisin hyviä kalapaikkoja Keski-Ruotsista johon pääsee lähelle autolla ja joessa esiintyy harjusta ja taimenta. Siika ja rautukaan eivät olisi pahaksi. Haluasin lähinnä tiatoa luvista, sijainnista ja kaloista. Ja myös kommentin paikasta. Kiitos ja Kireitä siimoja.

Anonymous

terve!
Olen käynyt useina kesinä keskeisessä pohjois-ruotsissa Sorselen kunnassa kalassa. Sorselessa on käytössä tälläinen yleiskalastuslupa joka kattaa ison osan alueen vesistöistä, valtion vedet
Kalat enimmäkseen harria, mutta taimenta ja rautuakin on tullut joka retkellä. Suurimmat harrit runsaan kilon painoisia (järvistä) ja rautu ja taimen noin puolen kilon luokkaa. Istutusvesiä aika vähän, joten luonnonkala ei ole kovin suurta.
Retkien ajankohta on ollut juhannuksesta heinäkuun alkupuolelle. Sorselen keskustassa fiskecentrum josta saa luvat, mökit, veneet ja neuvontaa niin paljon kuin haluat. Mökit sähköttömiä järven rannalla, hintaan ( 250-300 kr/vrk) sisältyy vene. etäisyys uumajasta n. 250 km vindel-joen rantoja pitkin luoteeseen.
Toinen pohjoisen ruotsin kalapaikka , missä olen käynyt pulen tusinaa kertaa on hemavan sinisen tien varrella n 100 km ennen mo i ranaa. Eniten olen siellä kalastanut Klippenin kylän vesialueella (n. 5km uumaja-jokea) lupa maksoi tänä kesänä muistaakseni 300 kr viikko, saaliina n. 25 taimenta 0,3-0,8 kg ja kolme rautua 0,5-1,15 kg. kalat pääasiassa istutuskalaa, kait siellä luontaistakin kantaa on. Tälläkin alueella on runsaasti valtion vesiä joissa voi kalastaa yhdellä luvalla, taimen ja rautuvesiä enimmäkseen. itse kalastan useimmiten perholla, mutta uistimilla kalastavat kaverini ovat saaneet lähes yhtä paljon kalaa. retket olen tehnyt heinäkuun puolivälin jälkeen jolloin rinteillä vielä näkyy lunta ja joen vesi on alle 10 asteista. ei muuta kun kirkkaisiin vesiin kalastamaan!!
mauggga