Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Nimimerkkisi alkuperä ja käyttö?

Started by Araggis, November 10, 2005, 19:58:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Araggis

Kovasti etsin, mutta en löytänyt tätä perusaihetta, joka kuuluu kaikille laudoille.

Täältä monelta löytyy mitä kummallisimpia nimimerkkejä ja niiden taakse kätkeytyy joskus hauskoja tarinoita lapsuudesta tai muuten. Kerro mistä sinun nimimerkkisi on lähtöisin ja käytätkö sitä muuallakin kuin täällä?

Omasta nimimerkistäni voin kertoa, että se on peräisin ala-asteella, jolloin ystäväni kirjoitti kirjaa (on muuten vieläkin kesken), johon otti henkilöiden luonteita kavereistaan. Araggis niminen henkilö oli minulta ja pidin siitä. Samoihin aikoihin pääsin käsiksi ensimmäisen kerran Internettiin ja piti keksiä nimi foorumeille ja chatteihin. Eipä siinä siis kauaa tarvinnut miettiä.

Peritaatteeksi olen ottanut, että en Internetissä käytä mitään muuta nimerkkiä ja pysyn siinä vastaisuudessakin. Tietääkseni ei löydy toista Araggis ainakaan netistä, joten tähän asti pystynyt huoletta tekemään accoja samalla nimellä mihin tahansa.
Elämän tarkoitus on 42.

Lazy Cat

Tänne kalassa.netiin tunnusta tehdessä hörpin samalla kahvia ja mietin, mikä olisi hyvä nimimerkki. Mukissani luki Lazy Cat, joten laitoin ihan huvin vuoksi.

Siinä se olla köllöttää, olen tällä nimimerkillä (tai pyrin olemaan) muillakin kalastuspainotteisilla sivustoilla.

marabou

No toi nyt on syntynyt ihan niin että kokeilla varmaa kymmentä nimee mutta tuon heiten siihen viimisenä (tarkoittaa: erästä perhonsidonta materiaalia)

taos

Joskus suo ja kuokka aikana olin viestissä metsäretkellä. Päivystin jonkun esikunnan keskusta yöllä. Mikreeni se sieltä änkesi kaveriksi. Näkyi valoaitaa ja tuli riittävä päänsärky. Toinen käsi ja toinen puolin kasvoista puutuivat sekä puheeseen en löytänyt millään kaikkia sanoja.
Keskuksen nimi oli Taos, mitä sanaa en millään muistanut. Vastatessani puhelimeen ajattelin joko taas ja sanoin sen "taas" . Kukaan ei huomannut eroa ja osasin kuitenkin puhelun yhdistää.
Tuo sana tulee sen jälkeen helposti mieleen ja käytän sitä jossakin muuallakin, mutta ainut nimimerkkini muualla se ei ole.

Bister

Joskus 4-6 vuotta sitte (en muista tarkalleen) alotin Habbo Hotel Kultakala nimistä peliä, joka oli just tullu. Mun oma rekisteröityminen ei onnistunu, nii kaveri anto sen oman tyypin (en kyl ihmettele et lopetti) ja tämän nimi oli BISTER. En tiiä kenen tyyppi se tällä hetkellä on :D :D
Sitä nimeä on sit tullu pidettyy jo monta vuotta eri foorumeilla, peleissä jnejnejne..  8)

(Tiedoks, en oo käyny Habbo Hotel Kultakalassa pitkään aikaan)

suspi

Oma nimimerkkini ei tarkoita mitään henkilökohtaista. Piti keksiä nopeasti jotain lyhyttä ja ytimekästä ja ensimmäiseksi tuli mieleen suspi. Tarkoituksena oli vaihtaa nimimerkki jossakin vaiheessa johonkin parempaan, mutta eipä ole vielä mitään hyvää löytynyt.

Salmo

Kun aikoinaan tänne rekisteröidyin, taisi nimimerkkini olla jonkin aikaa Salmo Salar, joka tietysti on lohen latinankielinen nimi. Nimen lyhensin jossain vaiheessa Salmoksi, kenties visuaalisista syistä, en muista. Mitään henkilökohtaista ei tähän nimimerkkiini kuitenkaan liity. Järvilohen uistelua taisin aloitella siihen aikaan, joten ehkäpä nick liittyi jotenkin siihen.

sääksi

Linnut on kiinnostanu niin kauan kun muistan.
Eli siis joku kalastava lintu.
Kuningaskalastaja? Hieno, mutta joku vieras näkyy jo käyttävän.
Kalasääski, eli sääksi. No, valitsin sen lyhyemmän.
Miten ihmeessä ne ei ole keksineet parempaa nimeä noin komealle kalastajalle?
Harmaahaikara ois kyllä sattunu paremmin imagooni.
Valo tunnelinpäässä olikin juna.

rekku

no minun nimi merkki on meidän noin 1,5 vuotiaan beaglen nimi

Qkkeli

Olen lapista, metsässä nuotiolle tulee aina kuukkeleita, siitä väänsin nickin Qkkeli. Käytössä kaikissa paitsi yhdessä keskustelufoorumilla.

Valitettavasti tätä nimeä on alettu matkimaan. Nelisen vuotta ollu käytössä ja kahden vuoden käyttämisen jälkeen alkoivat muutkin käyttää tätä nickiä. Mainitsen aina jos samassa keskustelussa joku muu on käyttäny mun nickiä.

kaivo

"Kaivon" syntymästä tuli tänä syksynä kuluneeksi kymmenen vuotta.

Oikeastaan jäljet johtavat vieläkin kauemmas, syksyyn 1992, jolloin aloitin yläasteen uudessa koulussa. Koska luokallemme sattui minun lisäkseni toinenkin Petri, minua ruvettiin kutsumaan "sekaannusten välttämiseksi" Kaivannoksi erään julkisuuden henkilön (mm. Levyraati) Petri Kaivannon mukaan. Nimi kulki mukanani koko yläasteen ajan.

Syksyllä -95 aloitin lukion. Ensimmäisenä päivänä oman ryhmämme kesken pidettiin esittelytunti, jolloin valittiin oppilaista parit jotka tutustuivat ensin toisiinsa, ja lopuksi kumpikin esitteli toisensa koko ryhmälle. Ennen omaa esittelyäni sanoin lopuksi tälle parilleni "minua on kutsuttu lempinimellä Kaivanto". Kaveri rupesi esittelemään minua muille oppilaille: "Joo, tämä on joku Kaivo...".

Tästä vahingonlaukauksesta uusi nimeni yleistyi kertaheitolla. Samaan lukioryhmään oli sattunut nimittäin muutama puolituttu samalta yläasteelta mistä olin tullut, ja tutustuessani heihin paremmin he omaksuivat Kaivo-nimen käyttöönsä. Näistä tyypeistä tuli tähän päivään asti pysyneitä parhaita kavereitani, ja kun tutustuin sitä kautta heidän vanhoihin kavereihinsa (samalta yläasteelta, samaten "puolituttuja" minulle) alkoi "Kaivo" olla pikkuhiljaa yleisesti käytössä. Nimi oli paitsi sopivan lyhyt ja helppo sanottavaksi, myös merkitykseltään se passasi omistajaansa jossain määrin: "Pohjaton Kaivo", "Kaivo ei saa kuivua", lähinnä taipumusteni takia (huumorin heitto ja bileissä reipas kaljanjuontitapa). Nyttemmin olen tietysti ihmisenä muuttunut aikuisempaan suuntaan, mutta nimenä Kaivo kulkee mukanani kaveriporukoissa varmaan elämäni loppuun saakka.

Tätä nimimerkkiä olen käyttänyt Kalassa.netin ohella monissa muissakin yhteyksissä, mikäli johonkin osoitteeseen tulee rekisteröityä nimimerkillä. "Kaivo" näyttää nimimerkkinä varmaan typerältä ja on ehkä siksi sen verran harvinainen, ettei se ole ollut toistaiseksi varattuna kenellekään muulle käyttäjälle :)

perza

hmm...tais olla kalassa.net eka foorumi mihin olen liittynyt ja siksi tuo perza mini on keksitty...se tulee siitä että minua on kutsuttu peetuksi n.17 vuotta ja viimeset 5 vuotta pertsaksi ja peetuski. siitä sitten olen tuon nimimerkin kehittänyt...tosin on aika monella tuo sama nimimerkki...mutta oeln koittanut pitää sen kaikilla foorumeilla mihin olen liittynyt.
:lol:
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Reaper

Reaper on ollut käytössä varmastikkin noin 10-vuotta, Sillon olin aivan hulluna Children of Bodom bändin kansikuvassa olevaan viikatemieheen. No siitä sit englanninkieliseks. Myöhemmin tosta on muotoutunut kaikenlaisia versioita, suurimmaksi osaksi kavereiden ansiosta: Raparperi, Ripa, Ripu, Rape ja jne. Nyt on jo niin paljon tunnearvoa tällä nimimerkillä, ettei raaksi jättää pois, vaikkain tuo Ripa on tullut joissain paikoin käyttöön.  :roll:
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Walde

"Walde" tuli kai siitä kun kaverit harkoissa alko kutsuu miuta "Waldemariks" ja siitä sitten loppu pois ni tuli "Walde"

HalDi

Tämä nimimerkki perustuu merkin palvontaan ja isänmaallisuuteen.

Ensinnäkin Haldi on Haltitunturin nimi saameksi tuo numerosarja 1328, mikä siellä täällä itselläni esiintyy, on kyseisen tunturin korkeus metreinä meren pinnasta. Ja Haltihan on tunnetusti Suomen korkein tunturi, mikäpä sitä nimeä kantaessa.

Toisekseen Halti on retkeilyalan tuotemerkki. Sen nimen alta saa esim. kalvovaatteita kohtuullisella hinnalla. Toki Drymax ei lyö mitään Goreja, mutta vesi kyllä pysyy ulkona ja lämpö sisällä. Ennen kaikkea Halti on suomalainen tuotemerkki, en näe mitään pahaa suomalaisen suosimisessa. Merkkifriikiksi älkää kuitenkaan leimatko, makuualustani on Exped ja tankkausjärjestelmäni Source Hydration.

Ennenhän olin HansuTheFisher, mutta se kyllä vähän ontui. HalDi on käytössä muillakin foorumeilla mitä harrastan. Arkikäytössä tuo vääntyy perus Haltiksi, koska soinnilliset konsonantit ei oikein istu skandinaaviseen ääntämistapaan.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

bosso__

Mulla tuo bosso__ tulee siitä ku velipoika oli jenkeissä töissä ja siellä ne oli puhunu aina basseista. No sitte se on vääntyny muotoon bosso.

__ viivat tulee siitä, että toi olis ollu tarpeeksi pitkä rekistöröitymistä varten. Nykyseltään huutelen aina järvellä jos kalaa ei tuu niin BOSSO BOSSO BOSSOOOO!!! [/i]
Kuuluisia viimeisiä sanoja: Ota vaan sormin pois se koukku sieltä hauenkidasta, on se jo kuollut...

Mikko_-Procyon-

Nickin etuosa tulee ihan omasta kutsumanimestä. Procyon taas on meidän "projektinimi", jonka historiasta löytyy enemmän propilkki2-sivulta. Procyon nimen keksin joskus, koska sitä ennen oli käytetty suhteellisen omituisia "track team" ja "california company" nimiä. Track team oli c-64 aikana meidän ohjelmointiryhmän nimi (sillä nimikkeellä MINÄ olen tehnyt ensimmäisen pilkkipelin c-64:lle, nyt en osaa edes ohjelmoida enää). California companya taas käytettiin videoprojekteissa (hollywood on kaliforniassa, siitä tuo alkuperä). Kun tämä videoporukka otti ja hajosi (ylä-asteen jälkeen osa porukasta meni amikseen, osa lukioon), niin kaveripiirikin vähän muuttui. Pieni ydinryhmä jäi jäljelle ja piti keksiä jokin nimi tälle "tuotannolle". Otin tähtikartan käteen ja mietin sopivaa kohdetta. Orion, Betelgeuze, Rigel -tyyppiset olivat jo kaikki käytössä, mutta Procyonia en tiennyt olevan missään. Siispä se sai kelvata. Netin yleistymisen myötä on käynyt ilmi, että on jokin lääketieteellisiä instrumentteja valmistava yritys nimeltä Procyon. Noh, meillä se ei ole koko nimike, vaan se on joskus Team Procyon, joskus Procyon Products, toisinaan Procyon Lures.. riippuu paljon siitä, mihin sitä nimeä milloinkin käytetään. Ajanmyötä huomasin myös, että Procyon on latinassa pesukarhuun viittaava sana. Hassu pikku elukka, ihan kiva nick.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

marabou

Tota kaivon nimee olin ihmetellytkin kun oli vähän erikoinen mutta selvisihän sekin

Deathis

Mun nimimerkki tulee yhestä pelistä  :lol:

J-T

Etu nimestä ja toisesta nimestä.
Monella foorumilla parilla vaan eri nimellä...
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

Pro Pilkkijä

No kun Kuusamo on hyvä uistinmerkki ja ensimmäinen Kuusamo, mitä kokeilin, oli punamusta Professori. Sain sillä sitten vajaa 3kg hauen ja rupesin fanittamaan Kuusamo Professoria. Sitten otin sen i:n sieltä lopusta pois hetken mielihäiriöstä, mutta sitten en jaksanut lisätä sitä myöhemmin, joten näin se jäikin :)

UnLimited

tällä foorumille piti kekkasta hätänen nimike,pöydällä ollut deodorantti purkki "joutui" lainauksen kohteeksi :D  siitä UnLimited
Kiitos aXe

Eetu_

Omasta etunimestä, Eetusta. Pelkkä Eetu ei ole vapaana. Muuten ottaisin sen.

Aatami

Omani on toisesta nimestä tarttunut käyttöön. Nykyään käytän sitä kaikkialla. Siitäkin näppärä, että harvoin kukaan muu käyttää samaa.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Yuz

Joskus 8v vanhana olin huomannut, että eräs äitini työkavereista oli hänen kännykällään Yucca Jukan sijasta, johtuen siitä, että isäni nimi on Jukka, eli se nimi oli varattu. Se kuulosti sen verran hauskalta, että väänsin omasta nimestäni, Jussista Yuzzin. Tein luultavasti joskus vuonna katapultti tänne käyttäjän nimimerkillä Yuzzi. En ole siitäkään ihan varma, mutta niin taisi tämä väittää kun tein uutta käyttäjää unohdettuani vanhan salasanan ja s-postikin oli vanhentunut. Sitten laitoin jotain samankaltaista ja päädyin tähän. Yleensä kyllä tulee käytettyä Yuzzia enemmän kuin Yuz-nimimerkkiä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

pumpkinca

Nimi juontaa juurensa biisistä Insane clown posse - Pumpkin carvers feat Twiztid and Kottonmouth Kings josta sitten hieman lyhennellen sain pumpkinca joka sopi taas pelien hahmojen nimeksi..=)

Rokkis

Ensimmäistä kertaa 6-7v sitten tuli tunkeuduttua irkkiin, eli lukioaikana siis. Silloin musiikkiin pääsin hiljalleen sisälle ja kuuntelupuoli veivasi siellä raskaammalla puolella vielä. Hevimies-biisi (hei hei hevimies ei tunne kipua...) löytyi tosiaan hieman ennen ensimmäistä irc-kokeilua ja iski, joten nimimerkki päätyi ekalla kerralla muotoon Hevimies.
Kuitenkin musiikin ja persoonan puolesta lähdettiin tuonne rokimpaan suuntaan, joten omatuntosyistä ircissä nimikin vaihtui jo puolen vuoden pääsä Rokkimieheksi, josta toiset sitten luontevasti lyhensivät Rokkiksen. Irkkaaminen jäi satunnaiseksi tavaksi ja sitä myötä Rokkimies nimimerkiksi vähän kaikkialle, yllättävää kyllä ei nimimerkkiä juuri muiden käytössä näe.

Rokkis on hyvä nimimerkki ja taitaapa ollal puhekieleenkin aika tarttuva. Irc-tuttujen kanssa varsinkin tuo Rokkis jää elämään omaa elämäänsä vielä etunimien vaihdonkin jälkeen, mutta kun toisen tuntee jollain nimellä 6v, niin ei se siitä äkkiä vaihdu... Jostain syystä aika yleisesti nettituttuja ensimmäistä kertaa nähdessä kuulee tytöiltä sellaista "luulin sua karvaisemmaksi" -kommenttia, tiedä häntä sitten, mutta hiljalleen alkaa tuo parrankasvu kyllä viemään pohjaa tuoltakin kommentilta.
En oikein kannata.

El Dorado

pilkkiäijä

Päästäni ihan olen keksinyt vaan jonkun kalastusaiheisen nimimerkin.
Olen kalastelijapoika!

OsPa

Tuossa oli tietokoneen vieressä modeemi josss luki tuo Modem Router