Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Joutsen sidontamateriaalina

Started by xreg, February 04, 2003, 13:02:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

xreg

Onko kenelläkään kokemusta joutsenesta sidontamateriaalina? Olisi kiva kuulla ehdotuksia mihin ja miten tuota voisi käyttää. Itse sain haalittua kyseistä materiaalia mutta en ole vielä keksinyt hyvää käyttöä.

Jermoni

Sitä voi käyttää siipinä ja siipaihioina. Se on cites-listalla mutta kyllä kai sitä saa löytämiänsä sulkia kerätä, jos ei ole ammuttu lintu.    :)
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

xreg

Hmm, minulla on sitä monta(eri kokosta höyhentä) minigrip pussillista, sain palan kuolleesta joutsenesta. Olen tehnyt pieniä kokeiluja untuvasta pintaperhojen runkomateriaalina.Minusta kelluttaa aika hyvin, en mitään kummosempia testejä ole kuitenkaan tehnyt.  Mihin tee muut olette käyttäneet joutsenta?

Mikko_-Procyon-

Ainakin ennen oli myynnissä joutsenen sulkia. Käyttötarkoitus lienee ollut sama kuin hanhella. Siispä värjäilemaan ja lohiperhon levysiipiä tekemään.  Voi kyllä olla, että tätä lintua on turha enää kaupoista etsiä. (Mietin vain, että mistä sitä oli sinne ennen tullut...:P)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Jermoni

Kyllä sitä saa kaupastakin, esim. Rialinnasta minä sitä löysin. Se on parempaa kuin hanhi koska se on pidempisiikaista.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D