Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Voiko virvelinvavalla perhostaa?

Started by Delfin-Pilkki, December 09, 2005, 17:57:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Delfin-Pilkki

Tää on kyl aika urpo kysymys, mutta kun en oikein tiedä paljoakaan tuosta perhokalastuksesta niin oliskos se mahollista? :D
Hauki o kala, Keso o raejuusto!

Bister

Olisihan se. Sellaistahan lajia harrastetaan. Nimeltään spinflugaaminen.. Spinfluga kalastuksessa heität perhoa painon avulla. Muuta en tiedä.  :D

Salmo

Spinfluga-kalastuksesta löytyy Seleniuksen Laurin artikkeli ihan täältä Kalassa.netistäkin :

http://www.kalassa.net/artikkelit/spinfluga/spinfluga.shtml

Delfin-Pilkki

Mutta voiko järvellä hyvin perhostaa?
Hauki o kala, Keso o raejuusto!

J-T

Erätulilla ohjelmassa oli joskus tosta järvellä perhostamisesta juttua.Ihan hyvin saivat kaloja kaislikon reunasta...
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

marabou

Quote from: Delfin-PilkkiMutta voiko järvellä hyvin perhostaa?

Kyllähän järvillä voi perhostella vallanmainiosti varsinkin istari järvillä, pidetäähän prhokalastuksen sm karsintoja järvilläkin.

peltzi

Onhan sitä sellainenkin tapaus nähty että äijällä oli joku n.15+ jalkainen kahdenkäden perhovapa ja heitteli avokela yhdistelmällä sitä.

Oli kookas vesipallo ja tapseissa roikkui 3 erinlaista pintaperhoa mitä se sitten hyppyytti pinnalla samalla kelaten, oli muuten pelottavan tehokasta. Jokaisella heitolla melkeen kala kävi pyörähtämässä perhossa 15 minuuttiin jätkä tais ne 3 ottaa ja lähti ostamaan seuraavaa lupaa... Kyseinen henkilö kyllä vähät välitti muista kalastajista ja heitti kohonsa itsenikin eteen samalla varmasti pelästyttäen kaikki kalat alueelta ( Karvionkosken niskalta, heitti toiselta puolelta suoraan toiselle puolelle huomioimatta uistelijoita ja perhokalastajia )

Tuyo oli karmein tapaus minkä itse olen nähnyt. Joten kyllähän sitä voi perhostaa virvelilläkin, kunhan konstit oppii...

Toivotaan kuitenkin että kun pääset tähänkin tyyliin alkuun niin et kuitenkaan ala ihan samanlaiseksi kuin tämä kyseinen äijä ( Joku Varkauslainen kuulemma ). Käy kuulemma Nokisenkoskella tekemässä ihan samaa ja itselläni on tapahtumasta aikaa melkeen 3 vuotta jo ( eipä ole herra kuulemma vieläkään oppinut )

Killroy

Sama äijähän tuolla Karviossa meuhkaa vuodesta toiseen.... Ja taitaapi olla Pieksänmaalta...

Seitan

Kyllä virvelin vavalla voi perhostaa. Itse harrastin sitä joskus kun oli perhot mukana mutta ei perhovapaa. Tosin heitot on melko lyhyitä ja ei siinä touhussa juuri minkäänlaista nautintoa ole. Tämä siis ilman minkäänlaista lisäpainoa, mutta kyllä sieltä pari kalaa muistaakseni tuli.  :)

lapa

No kyllä itse kokeilin ja vaikeata se oli heitot ei lentänyt minnekkään!
lapa