Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

KALAMIESKÖ VEGEMIES?

Started by Siikapossu, January 01, 2006, 14:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siikapossu

Mitä mieltä olette siitä jos joku on innokas kalamies mutta samalla vegaani?

Edit. Hymiöt pois.

Qkkeli

Eipä tuo kovinkaan paha juttu ole, jos saadut kalat syö esim. perheen muut jäsenet tai  sukulaiset tai vaikkapa järjestää ystäville kalaillallisia.

Voisit vähentää hymiöiden määrää reilusti  :wink:

Anonymous

No eikös jotkut vegaanit syö myös kalaa!

Siikapossu

Tarkoitin tietysti sellaisia vegaaneja jotka ei syö ees kallaa.

Salmo

En ole mikään asiantuntija, mutta vegaanit eivät käsittääkseni syö ollenkaan eläinkunnan tuotteita, kun taas vegetaristit syövät yleensä maito- ja munatuotteita. Ja ilmeisesti osa vegetaristeista voi syödä myös kalaa?

Mutta asiaan. En minä itsekään vain ravinnon takia kalasta, vaan pääasiassa virkistäytymismielessä, joten miksei vegaanikin saisi. Eikä niitä saatuja kaloja tarvitse tappaa, onhan olemassa catch & release -kalastus.

kaivo

Quote from: SiikapossuMitä mieltä olette siitä jos joku on innokas kalamies mutta samalla vegaani?

Edit. Hymiöt pois.
Sama koskee kala-allergikkoja. Voidakseen kalastaa kalaa ei onneksi ole pakko syödä, C&R on keksitty.

Zounatan

Vaan kuinkahan moni vegaani tai kala-allergikko alkaa kalastusta harrastamaan? Vaikka voihan sitä vegaaniksi alkaa kymmenien vuosien kalaharrastuksen jälkeen, mutta enpä usko että usein niin käy. Mutta en mitenkään tuomitse vegaaneja, ihan terveellinen ruokavaliohan se voi olla.

Anonymous

ei ollenkaan mahdotonta. olen jonkun hienon nimenkin tuolle kuullut, meni jotenkin näin: lakto-oko-vegetaristi: tarkoittaa kasvisruokavaliota jossa mukana maitotuotteet sekä kala.

itse olen moinen sekunda jo vuosien ajan ollut.

Juho_

Quote from: kaivo
Quote from: SiikapossuMitä mieltä olette siitä jos joku on innokas kalamies mutta samalla vegaani?

Edit. Hymiöt pois.
Sama koskee kala-allergikkoja. Voidakseen kalastaa kalaa ei onneksi ole pakko syödä, C&R on keksitty.

Niinpä..Itse kuulun näihin kala-allergikkoihin..(olen muutenkin aika allerginen monille asiolle..)Ei se estä minua kalastamasta..Välillä kun kalastan ja tiedän, että kotona kalat vähissä niin sitten mukaan..(Eli pää asiassa C&R:ää..) :D
MUTTA en toki ole vegetaristi.... :shock:
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Mizcu

Mun kaks enoa oli kovia kalamiehiä ja lopettivat kalastuksen kun alkoivat kasvissyöjiksi. :cry:  aika surullinen tarina vai mitä.  Itse en lopettaisi mistään hinnasta. :P

Lazy Cat

Itseasiassa vanha kaverini on kova kalamies, mutta kalalle allerginen. :wink:

J-T

Mulla on äiti allerginen kalalle meinaa tukehtua jo kalan hajusta... :cry:

Ite oon n.70%lihan syöjä...
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...