Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

saku ja sakkeus-liukupilkki?

Started by harrastelija23, January 01, 2006, 15:40:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harrastelija23

Onko kokemuksia saku tai sakkeus-liukupilkeistä? Minkalaisia saaliita on tullut? Minkalainen Uinti?  :?:

marabou

Pari vuotta sitten ostin muutaman kappaleen ja nykyään en oikeastaan muilla kalastakkaa. Parhaiksi väreiksi olen todennut ku/ki värin ja hopean. Saku on isompi ja painavampi joten laskeutuu nopeammin jopa 10metriin moitteitta. Sakkeus taas on kevyempi ja laskeutuu n.5 metriin kunnolla. Monesti olen taivuttanut kumpaakin hiukan jotta se hakisi paremmin ja kun kalat saa tulemaan alle taivutan pilkin suoraksi jolloin se menee aivan suoraan. Käyn myös kilpailuissa ja käytän silloinkin kys. pilkkejä ja toimivat myös siinä käytössä mainiosti. Parhaat saalit olen saanut sakulla yli viiden metrin vedestä (n. 8kg) ja sakkeuksella alle 5 metrin vedestä (n. 6kg).

Eikä muuten sannata unohtaa luikuria joka kuuluu myös s.halosen mallistoon.

Lisä tietoja voi kysyä suoraan itse haloselta (numero on pusseissa joissa pilkit myydään).

dabitch

itte en oikee muilla pilikikkää mutta onhan ne vähä arvokkaita mutta hinta/laatu suhde on kohillaa.myös hauki on kiinnostunut nuista pilkeistä,tympii aina ku vetäsöö siiman poikki.
oon kalamies

pilke

mistä niitä vois ostaa? ja paljonko maksaa? entä muita liukupilkkejä?

marabou

Saku pilkkejä myydään prismoissa ja kalastuskaupoissa.

Muista liukupilkeistä on kokemuksia muttei niin hyviä.

pilke

niin paljonkohan ne mahtaa maksaa? entä onko jollain kokemusta tai tietoo onko tapsan saukko pilkit hyviä liukupilkkejä? :)

marabou

Hintahan noilla vaihtelee siinä 7-8 euron paikkeilla.

Eikös saukko ole ihan perus tapsi pilkki vai onko siitä jo liuku malli :?:

marabou

Niin ja isommat esim. ukkosaku tai ukkoluisuri maksavat euron pari enemmän.

Anonymous

En millään taho löytää sellaista " liukupilkkiä mistään kaupasta. Mitähän se " liukupilkki " oikein tarkottaakaan??

pilke

jos oikein olen käsittänyt niin siinä voi säätää esim. morrin ja pilkin välistä siimaa.

marabou

Quote from: pilkejos oikein olen käsittänyt niin siinä voi säätää esim. morrin ja pilkin välistä siimaa.

Oikein olet ymmärtänyt.   Pilkin päissä on lenkien tilaan tapit joitten päällä putken palat ja niitten sisällä sitten kulkee siima.

Muuten pilkin vaihto nopeutuu huomattavasti liukuja käyttäessä.

Anonymous

No sehän kuulostaa järkevältä ja kätevältä ratkaisulta.
Tietäskö kukaan mistä sellaisen pilkin saisi ostaa??
  Voisin kyllä hakea kauenpaakin, olen itse pk seudulta.

Anonymous

Onks kellään puhelinnumeroa sille S. Haloselle, voisin soittaa sille
ja kysyä, että mikä liike pk. seudulla myy noita Saku-pilkkejä.

marabou

Quote from: AnonymousOnks kellään puhelinnumeroa sille S. Haloselle, voisin soittaa sille
ja kysyä, että mikä liike pk. seudulla myy noita Saku-pilkkejä.

Kiuruvesi puh.017-754646 tai 040-8248879 voi myös tilata tietojeni mukaan. Tilaamalla ehkä vois saaha halvemmalla jos tilaa ison satsin :?:

Anonymous

Kiitos sulle Marabou avusta, soitan sinne heti maanantaina ja tilaan
sopivan sarjan niitä pilkkejä.
    Kerron sulle viimeistään saaliista.

marabou

Quote from: AnonymousKiitos sulle Marabou avusta, soitan sinne heti maanantaina ja tilaan
sopivan sarjan niitä pilkkejä.
    Kerron sulle viimeistään saaliista.

Joo olisi ihan kiva tietää muittenkin saaleista kun mun ja kavereitten noilla pilkeillä.
Muuten kännattaa käyttää o,16-o,18mm siimaa noissa kun morri ei meinaa muuten uida kunnolla.