Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

talvella perhokalaan?

Started by Iiro, January 03, 2006, 17:44:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Iiro

Siis mitä perhoja kannattais käyttää talvella:?:

mikke.l

Valkoisia ja kookkaita streamereita, liitsejä ja risukoppa jäljitelmät ovat myös tappavia. :twisted:

Pete

Se mitä perhoja tulisi käyttää ei varmaankaan pakkaskelillä ole ensimmäinen huoli. Kuitenkin, itse olen huomannut   -1 -- -6 asteen sellaiseksi missä kalastuksesta vielä tulee jotain. Vähintään kärkiuppoavat siimat tai lyijyä perukkeeseen.
Perhoina olen käyttänyt kivikoppa/risukoppia, larvoja, nymfejä, streamereita. Streamereista värejä; valkoinen, violetti, koko hopea ja vihreä.

Enemmämkin paikka, kalastus syvyys ja aika olisi valittava hyvin.

PerhoEki

Ite kävin tossa noin viikko takaperin Viannalla kokeilemassa talvella perhostusta ja oli muuten aika takkusta siimojen kanssa kun koko ajan vaparenkaat jäässä niin ettei siima kulje läpi...... Ite käytän talvella lähinnä liitsejä ja mielestäni jos tuntee kosken että missä on monttuja niin sieltä enemmän painotetulla perholla ja tietysti matalemmasta kevyemmillä...... Väreinä liitseissä käytin punaista, valkeaa, keltaista ja oliivia........ Valkeaan ja keltaiseen oli jotain tapahtumia mutta mitään ei tuolla reissulla ylös asti tullut..... :-(
Perhokalastus = Elämää suurempi asia

Pete

Joo, siimat ne jäätyy, tai paremminkin vavan siimalenkit vielä pahemmin. Aikalailla pohjia myöten saa perhoja uitella, ja jos jonkin saa nappaaman niin taistelu ei aivan vastaa kesäisiä kamppailuja.
Leechit ovat kyllä hyviä talviperhoja myös, riittävän eläviä.

perhostelia91

Valkonen liitsi ja risukoppia ja koskikorennon nymfejä ja yks ½L leiska povaris
Jarno the perhostelia