Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Yamaha 4hp perämoottori

Started by hirsi, February 15, 2006, 13:21:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hirsi

Olen hankkimassa 4 heppasen yamaha perämoottorin vm. 2005. En ole ennen omistanut minkäänlaista perämoottoria ja nyt pitäisi saada tietää vähän mitä sen pitäminen vaatii/kustantaa.

- huoltovälien pituus?
- huoltojen hinnat suurinpiirtein liikkessä/voiko huoltaa itse jos voi niin mitä pitää tehdä esim. kun kesän jälkeen laitetaan "talviteloille" (käyttö vain makeassa vedessä)
- kuinka kauan 1 tankillisella ajelee (1l tankki)
- plussat ja miinukset kyseisestä vehkeestä + kaikki muu oleellinen mikä olisi hyvä tietää
http://www.kesko-marine.com/index.cfm?ChangeSetNow=19

Chippie_D

Itselläni on ollut vastaava vehje vuodesta 2003.. Hyvin on toiminut. Huolloista sen verran, että on varsin helppo tehdä "talviteloille" laitto itse. Riittää että vaihtaa moottori- ja vaihteistoöljyt sekä tarkastaa tulpan kunnon (mukana tulee varsin hyvä ohjekirja). Kun vie koneen ammattihuoltoon, niin Jyväskylän seudulla huolto talveksi maksaa n.80€. Itse ei ole tarvinut huollattaa. Kun aloitin, paiskasin uudet moottori- ja vaihteistoöljyt ja bensaa tankkiin sekä säädin vähän kulmaa, niin jo päästiin alkuun.

1L:n tankilla ajelee (tyhjäkäynnillä) lähes koko päivän kalastusreissun, toki kannattaa varata vähän bensaa mukaan, ettei mee soutuhommiksi. Varsin pieni on kulutus.

Varmatoiminen kone, ei ole jättänyt välille. Välillä pidempään tyhjäkäynnillä ajettaessa saattaa sammua koko kone, mutta kyllä se siitä. Hyvin on mulla lähtenyt käyntiin normaalikäytössä eikä ole isompia ongelmia ollut. Miinuspuoli löytyy huoltohommista - on nimittäin tulpanvaihto/tsekkaus pienikätisten hommaa... :-)