Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Heittohyrrä

Started by Bluery, March 20, 2006, 16:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bluery

Haluaisin ostaa heittokelaksi hyrrän, mutta en tiedä millainen olisi hyvä heittohyrrä.. Olisi hauille ja tommoisille yleisille kalastettaville, Kuha, Hauki, Ahven, Särki.. Miten olisi? Mikä olisi hyvä kela siihen? Kaikki mielipiteet otan vakavasti. :-)
"Kuivan maan kalastaja"  8)

stento-z

Makuja on niin monen laisia,Mutta itse heittelen EON3xxx ja 5xxx,eikä valittamista ole ollut nyt tosin ostin döörin 5xxxJB jerkkaukseen siitä ei ole minkään laista kokemusta mutta olen dööri fani  :mrgreen:

psy1

Niinkuin stentto sanoi. Makuja on monia, mutta ostappa vaikka joku heitto mallin Ambassadeur niin tuskin tulet pettymään.

shanghai

Terve, aika laaja skaala kaloja, tässä muutamia lisäkysymyksiä, vastaa näihin niin haarukoidaan sitten sinulle jonkinlaista settiä.

1. Paljonko haluat käyttää rahaa settiin (kela + vapa + siima)
2. Millaisia uistimia käytät (tyyppi ja tyypilliset painot)
3. Missä ja miten kalastat

stento-z

Psy1 minäkin rummutan kyllä döörien puolesta :-D

psy1

Tuo ambassadeuri on hyvä valinta jo pelkästään takuunkin puolesta (10vuotta)...

FisherManne

Itse olen melko varmasti ostamassa Shimano Calcutta 101B:tä.
Calcutat ovat voittaneet monia ERÄnkin testejä (esim.6/05) ja tuon Calcutta B:n voi saada jostain alle 200€.
Siitä on oikea-ja vasenkätinen malli.Jos heität pieniä vieheitä ja käytät ohutta siimaa,osta mahdollisimman
pieni kela,ellei suurelle siimamäärälle ole perusteita,sillä mitä pienempi hyrräkela,sen herkempi se on.
Googleta,niin löydät paljon tietoa.Katso myös Normarkin sivuilta.