Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Taivallampi

Started by Michael Scofield, April 10, 2006, 16:30:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

kalastaja62

onko joku saanu yli 700g taimenia taivallammelta

MIKAEL.M

Minä sain taivallammelta 862g Kirjolohen ja sen jälkeen iso vei pilkin.
Jokainen kala lisää kalastus himoa.

lalli69

Eilen tempaisin taivallammelta 4 kirjoa ½ tunnin kisassa.
Suurin kirre oli yli kiloinen...  8-)

Kaikki kalat tuli samasta reiästä ja kaikki mikrotasurilla.
Paikka oli vasemman alakulman järven keskikohta.

pilkkijä.23

hmm..  :lol: , ite sain 3 haukea, 2 kirjolohta oikeen yläreunan lammesta.. :) suruin hauki oli vähä yli kilon ;)

Morripoika

Nyt tuli neljä haukea siitä oikean alkulman järvestä, mutta keski paino vain noin 500g. Ne tuli muuten vihereäpunasella liitsillä, jonka saa kisasta.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Kyrmis

`Taivallammelta heti ensimmäisellä lammella laiturin päässä vie iso "Viiman" tai tasurit.
Kertaakaan ei ole vielä tullut ylös asti. Onkohan "Matojoen hauki?
Tolleen lukee siel `kuinka menestyn pelissä FAQ`. Mitäkähän järveä nyt tarkoitetaan ku sen lähtöpaikan saa valita nykyään.... Onko tää taivallampi niinku Ruippo??? Ruipossa oli kyl vaan kolme järvee...  :-P

Morripoika

Quote from: Nalle on November 18, 2007, 15:20:54
`Taivallammelta heti ensimmäisellä lammella laiturin päässä vie iso "Viiman" tai tasurit.
Kertaakaan ei ole vielä tullut ylös asti.
Minä nykin siitä pohjoisesta aloituspaikan edessä olevasta laiturin nokasta 15min, vaikka millä pilkeillä ja saaliiksi sain vain 2 ahfenaa???

Kyrmis

Ton verran tuli kymmenessä minuutissa ku menin sinne vasemman alareunan järveen.....  Vihreellä mikrotasurilla...

siilinki

tossa olis yks sieltä saatu

ja painoa sillä oli...

Hemulisoturi

Ei taida nuo Taivallammen kirjolohet paljonkaan kilosta isommaks kivuta.

Mikko_-Procyon-

Quote from: Nalle on November 18, 2007, 15:20:54
Kertaakaan ei ole vielä tullut ylös asti. Onkohan "Matojoen hauki?
Tolleen lukee siel `kuinka menestyn pelissä FAQ`. Mitäkähän järveä nyt tarkoitetaan ku sen lähtöpaikan saa valita nykyään.... Onko tää taivallampi niinku Ruippo??? Ruipossa oli kyl vaan kolme järvee...  :-P

Ei ole Ruippo. Fyysisesti näiden paikkojen välillä on luonnossa jopa yli 200km väliä. Eikä tuolla oikeasti ole kirrejä, niitä on kasvatettu joskus kauan kauan sitten siinä lammessa. Siika+taimen yms sälät on laitettu enemmänkin mielenkiinnon kuin realismin vuoksi. Aika tylsä mesta tuo olisi, jos jokaisesta lammesta tulisi harvakseltaan jotain 15-50g ahventa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hemulisoturi

Pari pilkin menetystä Taivallammella. Lopussa kesti piuhat
Vaivainen, 971g enkka.  :-P

karib

Tässä sitten se kirvelevä yhden gramman tappio. Voittaja saa nauraa ääneen..

Kalamään

Itse sain verkkopelissä 15minuutissa peräti 5kirreä  :-) Kuvakin on, mutta en osaa vain laittaa sitä ja ohjeita en jaksa lukea juuri nyt  :-)
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

-Teukka-

Testailin sitä uutta microa Taivallammilla ja kyllä sillä jotain tuli..

Morrille: Juu sieltä se tuli..

Morripoika

Mahtava hauki -Teukka-! Tuliko ylimmästä järvestä?

jonzu90

kyllähän taivallammelta kirjoa saa! ite tykkään et paras tapa on mennä sinne pikku lammelle johon tulee puro. rautulätkä ja punasta toukkaa kehiin aamusin nii johan alkaa irrota. kauheen isoja eivät ole mut kummiski. :-D

Morripoika

Quote from: jonzu90 on December 20, 2007, 22:52:43
kyllähän taivallammelta kirjoa saa! ite tykkään et paras tapa on mennä sinne pikku lammelle johon tulee puro. rautulätkä ja punasta toukkaa kehiin aamusin nii johan alkaa irrota. kauheen isoja eivät ole mut kummiski. :-D
Ei taida taivallammelta saada kuin vasemman alakulman lätäköstä kirree. Sitäkö tarkotit?

kuhanssi

Eilen 15min kisassa 4 haukea kahdelta reijältä. Vasen alakulma.

Kalamään

Eilen 15min 5kirreä... Oon jo kahdesti onnistunut siinä... Kuudes ei vain nouse!! (Ei ole kuudes kertaakaan syönyt)
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Haerkae

Tunnin kisa Taivallammella poiki 96 kalaa ja yhteispainoksi kerty 9700g (kiisket poistettuna). Seuraavassa linkki ennätys screenshottiin. http://img509.imageshack.us/my.php?image=enkkajw9.jpg

sami(FIN)

2h maratoonin tulokset. Iltasyönti oli aivan uskomaton. Itsellä tuli vajaassa 30min noin 40ahventa koko luokkaa 100-250g. Eka kerta muuten kun noin pimeessä tuli pilkittyä.
Suurin osa kaloista tuli ilta- ja aamusyönnillä yht noin 1h.

Joel

Quote2h maratoonin tulokset. Iltasyönti oli aivan uskomaton. Itsellä tuli vajaassa 30min noin 40ahventa koko luokkaa 100-250g. Eka kerta muuten kun noin pimeessä tuli pilkittyä.
Suurin osa kaloista tuli ilta- ja aamusyönnillä yht noin 1h.
Ahven tosiaan oli syönnillään, jotain 165 kpl tuli.

kuhanssi

Syönnillä oli joo, 193kpl kaloja ja painoa oli:

EDIT: Tämä siis toisessa maratonissa. :)

karib

Lupaamani kyltti...

SUURkalastaja jyväskyläst

Prkl! Pitääkin vielä muistuttaa^ :-D
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tosimies

15min verkkopelissä.

Löytyihän ne kalapaikat Akken "pienellä" avustuksella  :-)

WelluKetola

Itse olen saanu 5 Kirree ja 650g Hauen samasta reiästä, vasemalla alhaalla oleva ja suunnilleen keskikohta.
Kirret tosin oli vain 500-1300g. Kyparipysty ja punainen toukka. Hauki tuli raitalätkällä.

-Miehinen Mato-

Joops :evil:

Oma enkka on 7 haukea samasta reijästä taivallammessa, en kerro kohtaa, mutta voin kertoa missä lammessa, Oikealla ja alhaalla(paremminkaan ei kykene selittämään). Tasuri tuntui pelaavan.

pilkkiäijä

Ja tuli hyvä puolen tunnin kisa äsken taivallammella siellä oikealla alalammella kun mää ja pikkuveli pelattiin kisa puoliks. Tai mä katoin telkkaria jonku 25min ja pikkuveli pilkki sen aikaa. Minä sain yhden 250g hauen ja pikuveli veti 22 ahventa ja hauen joka painoi 250g myös ja ahvenen joka painoi 826g  :-o Toisiksi isoin ahvenkin oli yli 350g
Olen kalastelijapoika!