Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

onko täälä ollenkaan kilpaonkijoita?

Started by fisherman^^, April 27, 2006, 20:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fisherman^^

perustetaan keskustelu kilpaonginnasta????

Eiköhän yksi kysymysmerkki riitä tajuamaan, että on kyse kysymyksestä. Korjattu. Lisäksikään kysymysmerkkien jälkeen ei tule pistettä  -Anarkia

Sir.Milo

Taitaa olla aika vähän kilpaonkijoita täällä.  :|
Mut olishan se ihan kiva. ( kannatetaan )

Himopilkkijä89

En oo vielä toistaiseksi noihin kisoihin menny... mutta kai sitä vois? Eiks ne oo vähä niinku yleensä mäskikisoja? Mitä noihin kisoihin maksaa osallistuminen? Ja onko siä aina jotkut arvotut paikat? Ja tietyn ajan päästäkö saa siirtyä vapaille paikoille? Eli onko onginnassa  enemmän tuurilla tekemistä kuin pilkinnässä? Näin ainakin oon ajatellu et toi onginta on aika paljon tuuripeliä, jos kerran ongintapaikatkin arvotaan?  Paljonko osanottajia on yleensä noissa kisoissa?
Vastatkaapa ny eka vaikka noihin...

fisherman^^

kilpailu alue on jaettu yleensä 4-5 sektoriin, jokaisella sektorilla on niinkuin oma kilpailu. sektorin voittaja saa 1p, toinen 2p, jne. kilpailussa saa mäskätä 5min ennen kisan alkua. paikkaa ei voi vaihtaa, koska kaikille on varattu vain yksi paikka, eikä' paikan vaihdostra olisi kuin harmia. tässä kilpailussa ei ole tuurilla tekemistä,,, tässä se taito punnitaan, kuinka houkutella kalat  omalle aluelle??? saada ne ylös???? mihin kohtaan mäskään?? tämä on aika vaikea laji... mutta kaikki mukaan vaan!

JuP3

Quote from: haukka-1 on May 02, 2006, 19:54:19
olis joo kiva kuulla et ooteko missä seurassa harrastatte kilpailuja ja järjestetäänkö niin sä mäski kisoi vai noit perinteisii onki kisoi jois saa liikkuu vapaasti ja ei saa mäskätä.

Täällä P-Karjalassa ei noita kilpaonkikisoja ole kuin yksi kappale, PM-kisa, enkä itse lämpene näille mäskikisoille. Tavan onkikisoissa käyn kun kerkeän ja joskus jopa hyvällä menestyksellä. Seurana on PKUK eli Pohjois-Karjalan Urheilukalastajat. 8-)
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

lohen pyytäjä

Ongin minä kilpaa! Ainakin viidet kisat on pakko käydä! :-D
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

haukka-1

mul tulee suunnilleen käytyy noin 15 kisaa kesässä ja talvella suunnilleen noin vähän yli 20

xyu

Yksi kilpaonkija ilmoittautuu. Fishermanin tiedänkin, ja juttelinkin Huittisissa jonkin aikaa. Sir.Milo pitäs tavata jossakin kisassa ja turista vaikka hetken aikaa. Oletko tulossa Lappeenrantaan, Saimaan kanavalle kilpaonginnan SM-kisoihin?

fisherman^^

tottakai, mukava haasteellinen kisa tulossa... sieläkin on kompastuskivenä taas nuorten 11,5m vaparajoitus.. maajoukkue karsinnat olisi myös tarkoitus ensi kesänä kiertää,, jos lompakko kestää=)

Himopilkkijä89

Ainoat onkikisat joissa olen toistaiseksi ollut, ovat joka vuotiset suvun onkikisat. Aina olen kärkipäässä ollut, normaalisti kärjessä. :evil:
Ainakin 3 kertaa olen ollut koko suvun paras, osallistujia siellä on yleensä ollut 20 kieppeillä. Jokohan ensi kesänä viitsisin mennä ihan yleisiinkin kisoihin...

H.a.u.k.i

Kuinka paljon onkikisoihin osallistuminen yleensä
maksaa??
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Sir.Milo

Seurojen sisäissä 5 € ja avoimissa 10 €.

Yuz

Selostaisiko joku, mitä tämä kilpaonginta tarkemmin on? En tiedä mitään muuta kuin että 7v serkkutyttö voitti isolla ahvenella kisasta kännykän!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Himopilkkijä89

No vielä ei ole kulunut senttiäkään rahaa.
Koukkuja on ennestään niin paljon että varmasti riittää vuosikymmeniä, samoin painoja.
Kohoja sen sijaan on liian vähän ja yli 5m vapoja ei ole lainkaan. Tosin nykyisilläkin välineillä pärjää ihan hyvin siellä missä nuo kisat kävin...

Nuo kisat taisivat siis nimenomaan olla kesäongintakisoja, taitaapa olla nuo kilpaonkikisat aikas harviaisia, taisi piirin kalenterissä olla niitä yksi tai kaksi.

Sir.Milo

Ootakun tykästyt lättäpääkoukkuihin, olivetteihin ja hiilikuituvapoihin...
Vanhoilla vehkeillä, et kauaa mitään tee. En tosin tiedä teidän seudun onkijoiden tasoa.

Himopilkkijä89

Mulla on jo lättäpääkoukkuja ja 2 hiilikuituvapaa. Ilmasia nekin on ollu kun on pilkkikisoista voitettuja.

Mullakaan ei oo oikeen minkäänlaista käsitystä tän seudun onkijoiden tasosta.
Huippuja kuitenkin löytyy meidän piiristäkin, mm. 2005 nuorten Suomen mestari ja tän vuoden maajoukkuekarsinnan voittaja yleisessä sarjassa.
Ja kun katselee tän vuoden SM-kesäongen tuloksia niin sille piirille mihin kuulun tuli 7 kultaa ja 3 hopeeta.
Ja sille piirille minkä alueella asun tuli 3 kultaa, hopea ja pronssi. Tosin kukaan mitalisti ei ilmeisesti asu Tampereella tai Nokialla, lähimmät Lempäälässä. Eli kotikaupunkini taso ei taida mikään erityisen kova olla.

Quote from: Sir.Milo on March 09, 2007, 10:23:27
http://www.geocities.com/onginta/opas/matokilpa.htm
Ja tuonkin tekstin on lempääläläinen kirjoittanut.

PilkkijäÄhtäristä

Isä ollut suomenmaajoukkeessa varasijalla joten on tullut onkimista harrastettua, mutta kyllä pilkintä aina onginnan voittaa.
Isän nimi: Matti Eerikäinen
Kohta pilkille!!!

xyu

Quote from: PilkkijäÄhtäristä on October 03, 2007, 16:55:24
, mutta kyllä pilkintä aina onginnan voittaa.

Eikä voita. Näpit jäässä reppu tyhjänä ei naurata  :-D Kokemusta on.

Ja sitten takaisin aiheeseen. Onko ensi kesänä kenelläkään suunnitelmia lähteä onkimaan?

haukka_1

Quote from: Henrik K on February 20, 2008, 09:57:02
Ja sitten takaisin aiheeseen. Onko ensi kesänä kenelläkään suunnitelmia lähteä onkimaan?
No tietenkin on tarkoitus onkia ensi kesänä todella paljon, jos vain töiltä ehtii.

kalasa

Tulee käytyä sm,pm, sekä pari pikkukisaa vuodessa. Olinpa muuten sm-kisoissa n18-sarjassa 3.-> LASIKUITUVAVOILLA :-)
enhä minä..

haukka_1

Quote from: kalasa on March 06, 2008, 17:46:17
Tulee käytyä sm,pm, sekä pari pikkukisaa vuodessa. Olinpa muuten sm-kisoissa n18-sarjassa 3.-> LASIKUITUVAVOILLA :-)
Nämä SM-onginnnat nyt ovat tälläisiä, että arpa onni voi ratkaista oletko viimeinen vai ensimmäinen, kun ei ne aina ole täysin tasa vertaisia onkipaikkoja.

kalasa

Quote from: haukka_1 on March 13, 2008, 18:12:14
Nämä SM-onginnnat nyt ovat tälläisiä, että arpa onni voi ratkaista oletko viimeinen vai ensimmäinen, kun ei ne aina ole täysin tasa vertaisia onkipaikkoja.

Olipa muuten harvinaisen tasaiset paikat viimevuonna, tuurilahnat ratkas :-). Lahnaa koko kisan ongin.
enhä minä..

haukka_1

Quote from: kalasa on March 13, 2008, 19:53:39
Quote from: haukka_1 on March 13, 2008, 18:12:14

Olipa muuten harvinaisen tasaiset paikat viimevuonna, tuurilahnat ratkas :-). Lahnaa koko kisan ongin.
Niin sehän siinä onkin että tuuri lahnat ratkaisi koko kisan ja käsittääkseni paikalla oli ollut edellis tai sitä edellis viikolla mäskikisat juuri siellä yläpäässä ainakin perhesarjalaisten puolella.

Menfish

Quote from: Himopilkkijä89 on September 27, 2007, 14:08:25
Mulla on jo lättäpääkoukkuja ja 2 hiilikuituvapaa. Ilmasia nekin on ollu kun on pilkkikisoista voitettuja.

Mullakaan ei oo oikeen minkäänlaista käsitystä tän seudun onkijoiden tasosta.
Huippuja kuitenkin löytyy meidän piiristäkin, mm. 2005 nuorten Suomen mestari ja tän vuoden maajoukkuekarsinnan voittaja yleisessä sarjassa.
Ja kun katselee tän vuoden SM-kesäongen tuloksia niin sille piirille mihin kuulun tuli 7 kultaa ja 3 hopeeta.
Ja sille piirille minkä alueella asun tuli 3 kultaa, hopea ja pronssi. Tosin kukaan mitalisti ei ilmeisesti asu Tampereella tai Nokialla, lähimmät Lempäälässä. Eli kotikaupunkini taso ei taida mikään erityisen kova olla.

Quote from: Sir.Milo on March 09, 2007, 10:23:27
http://www.geocities.com/onginta/opas/matokilpa.htm
Ja tuonkin tekstin on lempääläläinen kirjoittanut.

vai että on täällä lempäälän suunnalla oikeen kilpakalastajia (ja vähän enemmänkin)  :-D. täytyy käydä kanavan rannassa joku kerta vakoileen niitä kisoja.
Kyllä se kala vielä nappaa.

Pere

Onko kukaan lähössä kesällä Kuopion onki cuppiin? Osa kilpailuja oli neljä kerran kuussa jotka olivat muistaakseni touko,kesä,heinä ja elokuu.
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Vikke

Harvemmin olen onkikisoissa käynyt.

Mutta luultavasti ensi kesänä menen ainakin yksiin.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Daiwa

Olen käynyt onkikilpailuissa muutamia kertoja ja ihan OK puuhaa. Pitäisi mennä tänäkesänä uudestaan, kun vain löytää kisat  :-) Rohkeasti vain onkimaan kilpailuhin.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

pilkkiäijä

Juu muutamissa kisoissa minäkin olen käynyt ja seuraavat kisat on torstaina Tohloppi-järvellä. Noissa kisoissa olen käynyt kolmena vuonna peräkkäin. Toiset kisat missä käyn on Nokian virralla joka toinen torstai. Ne olisivat myös torstaina, mutta en ehdi sinne.
Olen kalastelijapoika!

xyu

Quote from: Pere on March 15, 2008, 14:52:32
Onko kukaan lähössä kesällä Kuopion onki cuppiin? Osa kilpailuja oli neljä kerran kuussa jotka olivat muistaakseni touko,kesä,heinä ja elokuu.

Tämä on sikäli noloa, että itse olin pyytämässä kilpaonkicuppia ja sitten muutin paikkakunnalta pois työn perässä. Sitä se elämä teettää. :)