Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

venelakka vaappuihin?

Started by lauri.sinisalo, May 07, 2006, 19:44:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lauri.sinisalo

Käykö tavallinen vene lakka itse tehdyn vaapun lakkaukseen?  ja mitä liimaa ja mitä rautalankaa käytätte vaappuja tehdessä?
kiitos vastauksista  :lol: :lol:
Tereve vaan kalastajille

Nassikka

Riippuu millasia maaleja käytät, ja millasta venelakkaa on.. mulla on jotaki tikkurilan venelakkaa nii se ainakaa ei sovi spray maalien kans... epox 2 komponentti liima on hyvää ja rautalanka olis hyvä olla ruostumaton, ei mielellään alumiinia.
Todella hyvin sanottu.

perza

Ite oon käyttänyt runkolankana samfishingista ostetua lankaa, onkohan tuo sitä haponkestävää, en oo varma kestää kuitenkin.
Ruostumaton hitsaus lanka kestää myöskin.
Liimana olen käyttänyt ihan super epoxia, mutta uran voi täyttää monellakin liimalla vaikka kosteuden kestävällä puuliimalla jos niin parhaakseen näkee. Vene lakasta en mene sanomaan mitään, itse en laittaisi. Osta vaan cab lakkaa ja LV-1:stä(ei tämäkään pakollinen) ni pitäis nuo lakat riittää. 
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

maakka123

itse käytän venelakkaa spray maalien kanssa ja hyvin toimii. venelakka toimii kunhan vain on vesiohenteista maalia! luulisin ;D runkolankana toimii hyvin 0.6mm - 0.8 mm lanka :) isompii kapuloihin 1mm

Kylmä-Mika

sprayn kanssa kirkkaampaa on helo erikoislakka...

maakka123

jooh. kokeilin spray maalieni kanssa juuri äsken spray lakkaa. ja jälki oli aivan loistavaa :)

DRS

Itse käytän juuri ja ainoastaan öljyohenteista venelakkaa, tosin maalaankin vaappuni taidemaalarin akrylimaaleilla ja pensselillä, mutta omasta mielestäni tämä tapa on ykkönen, kun vanhemmat ei anna hankkii kynäruiskua tai spray maaleja.

Läpinäkyvä/kiiltävä venelakka on parasta mitä olen kokeillut tähän mennessä.

maakka123

mä sain ostettuu sprayt ja luultavasti hommaan kynäruiskunkin kuha ensin hieman harjoittelen :)

miseboy

minä Käytän venelakkaa Askartelumaalien Kans.

vilke

riippuu vähän mitä venelakkaa käytät,itse olen yhteen vaappuun kokkeillut jotain venelakkaa mutta kiehu ja pahasti! :-( ,käytän samfishingistä ostettua haponkestävää runkolankaa ja liimannut kaksikomposiitti liimalla tai sitten uhu allplast liimalla,ja joskus muistaakseni probionaatti liimalla :-)

Toniski

venelakalla alotin joskus ihan alussa ja kyllä sillä pystyy lakkaamaan ihan hyvin, mutta nyt oon kauan lakannu jo cabilla  :-)
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Lurppa

Mökiltä otin kokeiluun venelakkaa.. Saas nähä miten toimii.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!