Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kokemuksia könkämältä?!?!

Started by mikko_poika, March 31, 2006, 20:31:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikko_poika

niin että onko kukaan käyny könkämäenolla tai siellä päin kalassa?? olisi kiva saada tietoa ja vinkkejä kun itse olen suuntaamassa ko. paikaan kesällä

Jarno_K

Viime kesänä kun kävin tunturissa kalalla niin kävinpä siinä ohessa myös könkämäenolla. Ihan hupaisa harjusjoki se on ja taimeniin on osaavalla hyvät senssit. Mutta varoitukena mainittakoon että suvannoissa on isoja siimankatkojahaukia, viime kesän sainkin n.5-6 kg hauen sieltä (ei ollut puntaria mukana).
KUHAn jottae...

Ryynäs-topi

Viime kesänä tuli käytyä, tuossa elokuussa. Tarkoitus oli mennä rommaenolle helikopterilla mutta olis tullut hintaa noin 100 einaria per lätty  :| Käytiin sitten könkämäenolla muutamassa eri paikassa. Järämän kohdalla oli muutama hyvä paikka, samoin sinetässä. Suurimmat harrit olivat siinä 40-50sentin välillä :-) Taimen ei oikein ollut otillaan, mutta muutama yli kiloinen siika saatiin suvannosta :-) Perhoista ainakin vihreä kuulapupa oli ottipeli, virvelillä ei monta kalaa saatu.

mikko_poika

kiitoksia vastauksista! itse kalastan perhovehkeillä. mihin aikaan olis paras mennä??

Jarno_K

KUHAn jottae...

Ryynäs-topi

Joo heinä-elokuun vaihe on ihan hyvää aikaa. Heinäkuun lopussa jos menee, niin sattaa pintaperhollakin saada. Itse ainakin pidän enemmän pintaperholla pyytämisestä. Kahluuhousut kannattaa ottaa mukaan jos sellaiset on. :-)

mikko_poika

onko mitää "must" paikkoja mihin kannattas mennä siellä päin?? ja minkähänlaista perhoo kannatee siellä lilliutella?

Mouru

Ei tällä palstalla kukaan sano omaa must paikkaansa! Vai sanoisitko sinä omasi jollekki
? oliskikohan se ensi kerralla vielä sun must paikka kun siellä kymmeniä ukkoja on sun kanssa
kalassa yhtä aikaa? en itse ainakaan kertoisi... :-o

Lohi-Nils

Peerakoski.
Lammaskoski.
Pätikkäkoski.

Mouru

Quote from: Lohi-Nils on April 24, 2006, 07:36:16
Peerakoski.
Lammaskoski.
Pätikkäkoski.

meinasitko että nuilta paikoilta tulee kalaa vai hukka reissuja? :roll:

mikko_poika

aattelin että täällä ois rehellistä porukkaa

Mouru

Rehellistä porukkaa tänne varmasti mahtuu mutta ajatteleppa asiaa jos sinä tietäisit oikein hyvän paikan käydä kalalla ja josta kalaakin tulee niin kertoisitko tämmöisellä paikalla että missä semmoinen paikka sijaitsee... sehän olisi täynnä porukkaa sen jälkeen

Lohi-Nils

Tieettyn rajaan asti voin kertoa kalapaikkani.
98% turistasta ei sieltä kalaa saa vaikka kertosin.
Se kaksi prosenttia sit onkin toinen juttu.
Ja kun tulee ja ottaa oppaaksi ni pääsee niille salaisemmillekkin paikoille.
Vinkkinä vaan että nykyäijät ei kilometriä kävele tienvarresta.
Saattaapi löytää 1-5km tiestä aika kalasia paikkojakin.
Yli 5km on sit eriasia.
Vaeltajat, mönkiät ja kelkat kulkee....