Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millaisia kohoja käytätte?

Started by puolisukeltaja6, November 07, 2004, 15:33:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

UnLimited

Maverin kohoja tulle pääsääntöisesti käytettyä... ja makuasioistahan ei voi kiistellä  :-)

lohen pyytäjä

Se on aivan sama minka lainen koho on! :wink: Se riippu vaan koukusta onko se liian suuri/pieni tai kuin tylsä se on! :roll: :roll: :roll:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

JuP3

Quote from: lohen pyytäjä on May 02, 2006, 20:04:05
Se on aivan sama minka lainen koho on! :wink: Se riippu vaan koukusta onko se liian suuri/pieni tai kuin tylsä se on! :roll: :roll: :roll:

No ei kyllä ole! Saalis tuplaantuu, jos koho on oikeanlainen. Seisovan veden kohossa kantava osa on alhaalla ja virtaavan veden kohossa ylhäällä. Jos noita käyttää toisin päin, niin ei höpökkä. Seisovan veden koho painuu virran mukana semmoista vauhtia, ettei kalat kerkeä kiinni ottamaan ja jos käyttää virtaavan veden kohoa seisovassa vedessä niin koho vaan pomppii kalojen yrittäessä vetää sitä pinnan alle. Lisäksi koho pitää suhteuttaa vapaan ja ottaa huomioon mitä kalalajia pyytää.

Quote from: UnLimited on May 02, 2006, 19:03:56
Maverin kohoja tulle pääsääntöisesti käytettyä... ja makuasioistahan ei voi kiistellä  :-)

Maverin kohot on kyllä parhaita mitä löytyy... 8-)
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

K.A.T.I.S.K.A

Kilpakohoja ja pullakohoja mä käytän.
Kalastusta vuodesta -98!

Sir.Milo

Se riippuu ihan paikan virtaavuudesta ja tuuliolosuhteista.
Kilpa kohoja tietty, mut et minkä mallista ja kantavuuksista niin se riippuu edellämainituista seikoista.

kullervo kankinen

joo tuota perus huoltamo-kohoa tulee käytettyä kans..kyllä sillä kalaa saa mikäli koukku on..ei toki pelkällä koholla oikein tuu.. :-P         pohjaonginnasakin käytän kohoa siten että otan vain tikun kohosta irti..helppo katsoa kun siima kiristyy..ja kalloo tulloo..
Shimano sen olla pitää!!

lape89

Pullakoho on paras jos sen painottaa oikein. Ja sitä minä käytän.

Calico Cat

Sellaista yleistä pullakohoa. Sitä on kyllä itse muokattu ohkasemmaksi :lol: sitäpaitsi jos painottaa pullakohon kunnolla sillä saa ihan yhtä hyvin kalaa kuin muillakin
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-