Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kalan nostaminen veneeseen

Started by lauri.sinisalo, May 23, 2006, 18:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lauri.sinisalo

onko teillä käynyt koskaan silleen että vedättä kalan veneen vierelle ja kun nostatte sitä niskasta käsineen niin kala olisi purrut tai olisiko edes yrittänyt purra...  yleisesti ajattelin että onko hauen kanssa ollut tuollaista ongelmaa??
Tereve vaan kalastajille

HAI

Haukihan ei varmaan tietoisesti "pure", mutta jos ote pettää kalan rimpuillessa, niin jälki saattaa olla hirmuista. Olen kerran joutunut kuskaamaan kaveria lasareettiin, kun ote petti ja käytännössä koko käsi lipsahti hauen hampaisiin. Kauheeta kattoo, kantsii varoa ja jos on olemassa jokin muu väline, kuin käsi, niin suosittelen käytettäväksi.
Jos ies joku joskus jossai jottai,vuan kun ei mittää muuta ku aena vuan.

jumalanruoska

Itse nostan sellaset alle 5 kilon hauet niskasta veneeseen  :-P
pitää vaan kunnolla väsyttää ettei vaan käy ohrasesti... Haaviahan ei tunnetusti
pidetä mukana ;)

lauri.sinisalo

joo   ite en käytä haavia hauen kanssa   koska hauki sotkee sit kaikki koukut saaviin   mutta kuhat nostan aina haavilla jos näyttää  että on vähänkin huonosti kiinni.   hauet yleensä nostan sillee et otan siimasta kiinni ennen peruketta ja sit nostan ylös.  niskasta joskus pienet, olen ajatellut kokeilla myäs leukapihtejä kun saan aikaiseksi ostaa sellaiset.
Tereve vaan kalastajille

Amatååri

leukapihdeillä tai nostokoukulla noi isommat kalat tulee nostetuks...
"Kerran oon saanu ainaki kolmen kilon silakan"

rusakko

Minkälaisia kokemuksia teillä on rapalan  Lock `n Weight leukapihdeistä tai bilteman leukapihdeistä? Rapalan pihdeissä on ainakin lisäherkkuna vielä vaaka samassa, mutta hinnat ollu vähän suolasia.

FisherManne

Haavia en rannoilla edes pidä mukana,mutta veneessä aina haavi sen ison varalla.
Kerran,kun olin nostamassa vajaa parikiloista hauenpulikkaa niskasta veneeseen ja nappasin sitä niskasta,se potkaisi
ja samantien huomasin kaksikoukkuisen vaapun toisen koukun roikkuvan väkästä myöten kämmenselässä ja toisen
rimpuilevan hauen suussa harmittavan tukevasti.Siinä kirosin kuin syötävä ja yritin ravistaa hauen irti,mutta eihän se tietenkään irronnut.Hetken mietin vaihtoehtoja ja samalla nykäisin sivuleikkurit käteeni ja puristin kädessä olleen koukun uistinrenkaan poikki.Kyllä helpotti!Verta tuli kuin Esterin per*eestä ja oli pakko lähtee lasarettiin irrotuttamaan koukkua ja hakemaan sidetarpeita.

K.A.T.I.S.K.A

Mulla yleensä aina haavi mukana kun ollaan hauestamassa.
Kalastusta vuodesta -98!

rollo

no purrut ei ole,mutta rimpuillessaan on hauki upottanut vaapun koukut kämmmeneen
kipeetähän tuo teki

suppopesä

Olen erittäin innokas kalastaja. kalastan erilaisia kaloja pääasiassa haukia ja särkiä, joskus myös kiiskiä. pilkkionginta on kalastusmuodoista mitä parhain. apuvälineenä minulla on usei kalamaster200 sekä hammastikku.  pidän erityisesti mädistä sekä evistä, myös suomut ovat herkkuani. kato roviili