Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Verkon pesuaineet

Started by marabou, May 28, 2006, 21:35:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marabou

Millä pesette verkkonne?

oopee66

Painepesurilla saa nopeasti tulosta aikaan. Vedät "köytenä" verkot esim. putken läpi ja samalla suihkutat
verkkoa kovalla paineella. Ns. turbo-suutin on ok.

pyrstovaappu

Vanha konsti verkon pesuun: (Toimii myös tosi likaiselle) Pistä verkko saaviin veteen, murenna kaks palaa hiivaa (just sitä mitä käytetään leivonnassa) sinne sekaan, sekoita pari kertaa ja anna vaikuttaa yön yli.

Aamulla huuhtele verkot vielä puhtaassa vedessä. Lähtee muuten lika tehokkaasti!
Kalastaen vietetty aika ei ole koskaan hukattua aikaa.

JoDa

Quote from: pyrstovaappu on April 11, 2007, 22:09:13
Vanha konsti verkon pesuun: (Toimii myös tosi likaiselle) Pistä verkko saaviin veteen, murenna kaks palaa hiivaa (just sitä mitä käytetään leivonnassa) sinne sekaan, sekoita pari kertaa ja anna vaikuttaa yön yli.

Aamulla huuhtele verkot vielä puhtaassa vedessä. Lähtee muuten lika tehokkaasti!

Olen  kuullut että hiivan sijasta voi käyttää myös samariinia. Toimii kuulemma hyvin. painepesurilla ne varmaan parhaiten kuitenkin saa.

H.a.u.k.i

Ite oon vaan laittanut saaviin vettä, verkko sinne.Sitten
parin tunnin päästä pois, niin verkko on taas puhdas!
Ainakin mulla on toi konsti toiminut...
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

keppana3

perinteinen mäntysuopa toimii hyvin

Tosimies

Quote from: pyrstovaappu on April 11, 2007, 22:09:13

Itse käytän tuota keinoa limettyneisiin verkkoihin. Ne verkot joihin on sotkeutunut paljon kasvia, ym muuta likaa, puhdistan painepesurilla.