Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ongintaa Seinäjoella

Started by Manageri, June 02, 2006, 10:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Manageri

Uusi kaupunki, joten kalastusmahdollisuudet eivät ole selvillä. Kertokaa mahdollisia onki- ja heittokalastuspaikkoja

onki70

yksi suomen parhaista onkipaikoista (kilpaonki) hirvijärvi (nurmon puolella), toinen hyvä onkipaikka kalajärvi peräseinäjoella, kyrkösjärvi seinäjoella.

kaikki järvet tekoaltaita kalan lahnaa, pasuria, särkeä

kyröjoen yläosat myös hyviä onkialueita. :-)

hellboy2005

tunnelin suu nurmossa, se on kyllä paras... asun ite täällä nurmos...

-MadE-

Hah hah! Näissä tekoaltaissa ei todellakaan ole pasureita.
Itse oon onkinu kisoja näillä järvillä yli 20 vuotta/useita satoja kisoja eikä koskaan ole puntariin pasuria tuotu!
Onki70, nyt heti kirjakauppaan ja hakemaan kalakirja itselle ja eiku kaloja tunnistelemaan...

xyu

Jeps, Made on oikeassa, lähin paikka mistä pasureita ja sulkavia tuli, oli Alaveteli. Kyrkösjärvestä on helpompi saada karppeja kuin pasureita (todistettavasti)  :-D Eli pasureita ei alueella ole. Pieni lahna ei ole sama asia kuin pasuri! Hyviä mestojahan noi on, mutta yleensä nämä kunnon saaliit tulevat todella PRO-tason onkijoille. Eli mäskit ehdottomasti mukaan näille mestoille.

Morripoika

Hirvijärvellä pitäisi olla myös julman kokoisia lahnoja! Varpulan altaalta on tullut pilkillä komeita ahvenia, mutta en tiedä sitten tuleeko ongella. Isoveli asustelee seinäjoella kourassa, joten on tullut siellä päinkin kalasteltua, enimmäkseen kyllä kuhaa uistellut ja pilkinnyt. Mutta isoveljeltä kuullut isoista lahnoista ja kiiskistä. :-)
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

rigu

Kyrkösjärveltä on jo suurimmaksi osaksi jäät lähtenyt. Tänä vuonna ajattelin perehtyä enemmän tuohon onkimiseen kun tuolla kyrkösjävellä siihen kerran hyvät puitteet on.

mikko78

Itse kyllä suosittelen Varpulan allasta josta saa komeita ahvenia ja haukia. Vene toki parantaa kalansaantia mutta monia vuosia kierrellyt varpulan ja hirvijärven rantoja heitellen ja saanut välistä ihan komeita ahveneita ja tumppi haukeja riesaksi asti. Kuhaa tulee hirvijärvestä nykyään kohtalaisesti uistelemalla. Isommat hauet ja ahvenet ovat vuosien saatossa hirvijärveltä karonneet jonnekkin... Seinäjoessa on ihan hyviä kalastus paikkoja vaikka en ole itse käynyt kokeilemassa mutta saaneet hyvin kaikenlaista kalaa sieltä.
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Nykyttäjä

Quote from: rigu on April 06, 2008, 23:53:50
Kyrkösjärveltä on jo suurimmaksi osaksi jäät lähtenyt. Tänä vuonna ajattelin perehtyä enemmän tuohon onkimiseen kun tuolla kyrkösjävellä siihen kerran hyvät puitteet on.
Ehkä hyvä paikka onkimiselle saattaisi olla kyrkkärillä SeVo:n lauhdevesiputken lähellä. Jos vain mahdollista saada vene käyttöön, putkensuun ympäriltä on vedetty reiluja ahvenia ja minä oon saanu siitä jopa kuhan, tosin uistimella.

Lemmy

Varpulasta tulee usein ongella ja jigillä semmosta kalja pullon mittasta ahventa.Itellä on vene sielä joten en oo paljoo rannalta onkinut.Mutta täkyllä viime kesänä tuli pari 950gr ahventa.Suurin hauki oli sieltä kympin hujakoilla,ja pari 6 kilosta...täkyllä tietysti.