Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

kuhaa?

Started by Huopu, June 26, 2006, 14:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huopu

onkos oulun seudulla hyviä kuhapaikkoja joihin pääsisi ilman venettä?Löytyykös oulun joesta kuhaa?Mistä?

Ja kertoisitteko paikasta tarkemmin:syvyydestä,sopivista vieheistä,kala kannasta ja mitä mahdollisuuksia muillekkin kalalajeille..  :-)

miigu

Hmm.. onks kellää tietoo missä pääsis rannalta kuhaa pyytää oulussa, tai edes olis mahdollista saada edes kuhaa. Liekkö tossa alakanavassa kuhaa. ja mites sit sen kesäteatterin takana oleva junaratasilta sen alta olisko mahdollista saada  :| kukatietää ??

Punishment

Tuosta Merijalin rannasta ainakin tuli eilen kuhaa. Siis vetouistelemalla muut sai. Mä heittelin rannalta enkä saanut mitään. Paitsi kaksi uistinta pohjaan.

miigu

onks siinä millanen kohta mistä heitellä,,    heitä kartta kuva nii hahmotan et minne se tulee,, jos vaikka illal kävis kokeilee..  :roll:

Punishment

Siinä on helppo heitellä. Metrin päästä alkaa syvenemään ja ihan lenkkareilla voi olla. (ei varpaat kastu) Eli, Merikosken laitoksen jälkeen tulevan pyöräsillan kohdasta noin 50 metriä eteenpäin alkaa venepaikat. Siitä voi heitelllä.

miigu

Tarkotatko sinä sitä ala-kanavaa, ja paikkaa mikä on siinä kuusisaaren toisella puolella se veneranta, siinä oon käyny jokusen kerra mut tänäänkin olin ehkä sen viitisen tuntii ja ei kukaa saanu kalaa =( ja just äsken tulin kotia.  joku äijä sano et nyt mitkä nousee ne lohet nii olis 8----20,,kg  :roll:

viime yönä olivat saaneet jonkusen kuhan siitä mut tänää tuntu tyhjää olevan...

sit kävin siel kesäteatterin luona kans kokeilee mut ei sieltäkää mitää tullu sen sillan alta.

Punishment

Sama paikka. Mä heittelin sunnuntai-ja maanantai-iltana ja yksi ahven tuli. Vetouistelijat sai ainakin 4-5 haukea, 3,7kilon taimenen ja muutamia kuhia. Siinä oli jotain 3-4 venettä vetelemässä uistinta. Joko olen tosi huono kalamies mutta en ole saanut mistään mitään?

miigu

No minäkin olin sen viistuntia ja tyhjää tuli tai no yks lokki oli kiinni mut sekin vielä irtos ennen rantaa. tänää varmaan illal uudestaan sinne heittelee jos nyt jonkun hyvän paino systeemin saan rakenneltuu tässä et menis uistimet pohjaa astin ilman et ne jäis sinne kiinni.. 

kaivo

Jokisuistossa yksi mahdollinen kuhapaikka rantakalastajalle voisi olla Pikisaaren kärjessä, heti Hietasaareen menevän sillan alapuolella. Noilta kohdilta saadaan kuhaa uistelemalla ja on siinä joskus näkynyt rannaltaheittelijöitäkin.

Ranta syvenee sillan kohdalla melko nopeasti, heitonkantaman päässä on vettä 4 – 6 m. Kuhan saamiseksi jigittäminen lieneekin varmin tapa. Jigipäillä saa olla painoa 12 – 18 grammaa, virtauksesta yms. riippuen.

miigu

toissa iltana tossa oli kolome sällii kalalla just tossa, itse olin just sinne menossa mut enpä sit päässy sinne =( No tänää pitää varmaan sit käydä koittaa jos sattus jotain tulee..