Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onkimäskit katiskassa?

Started by harrastelija86, June 26, 2006, 15:15:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harrastelija86

Onko kokeiluja miten onkimäskit vaikuttavat katiska saaliiseen, jos sitä laittaa katiskan syöttipussiin? Esim. weke-katiskassa. :?

JuP3

Särkisaalis paranee reilusti ja isompia ahveniakin eksyy katiskaan useammin pienien särkien perässä.  :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

harrastelija86

Käytitkö minkalaista onkimäskiä? Oliko nimenomaan särelle tarkoitettua mäskiä vai jokin yleismäski??

JuP3

Vai ihan särjille tarkoitettua mäskiä. :-D Yleensä kauraryyneistä,jauhoista ym. olen tehnyt ja on tullut. Viime kesänä kokeilin sitten näitä "onkimäskejä" eli niitä jauheita (särjelle) ja sekaan laitoin melassia,anista ja joskus madonpaloja. Seuraavana päivänä ei mäskejä näkynyt, mutta isoja hyvin syöneitä särkiä oli ilmestynyt katiskoihin. :-)
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

perza

kaura hiutaleita vain sukkahousuun ja katiskaan, tuolla tavalla saa ainkain niityä särkiä.
:-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Calico Cat

Pistin kerran katiskaan ihan hyvin vuoksi lihapullan. Siellä oli kaksi kalaa ja ne oli mussuttanu sitä lihapullaa :lol:. Pistetäänkö se taikina siis johonkin sukkahousuun tai vastaavaan ja laitetaan katiskaan?
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

harrastelija86

Kyllä mäski laitetaan johonkin pussiin mistä kalat saavat syötyä mäskiä ja pussi katiskan katon alapuolelle kiikkumaan.

Calico Cat

-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

juhox

jos pussi kelluu niin se kiinnitetään katiskan pohjaan :wink:. näin ainakin minä sen ymmärtäisin.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

harrastelija86

Ainakin Veikko Hakala (weke-katiskan keksijä) Sanoi minulle että pussi kiinnitetään kattoon roikkumaan. Silloin oli kyse houkutusrakeesta. En tiedä, jos käyttää onkimäskiä niin sit saattaa olla parempi että mäski on pussissa katiskan pohjalla.

Himopilkkijä89

Minä heitän katiskan sisään 2 palaa vaaleata leipää, niin yleesä siellä on paljon särkiä, ja niillä maiskuttelemassa yleesä pieni hauki tai iso 200g ahven, ei leipä loppujen lopuksi ole juurikaan lisännyt katiskassa muuta kuin särkien määrää... :|

Karismix-pilkkijä90

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on July 19, 2006, 16:38:55
Minä heitän katiskan sisään 2 palaa vaaleata leipää, niin yleesä siellä on paljon särkiä, ja niillä maiskuttelemassa yleesä pieni hauki tai iso 200g ahven, ei leipä loppujen lopuksi ole juurikaan lisännyt katiskassa muuta kuin särkien määrää... :|
Juu pari palaa tota vaaleata leipää niin kyllä pitäis särkiä tulla.Mutta eipä sitten juurikaan muuta :I

Perca

Tervehdys!
Ihan hoitokalastusmielessä olen katiskaa mäskännyt. Mutta ehdottomasti paras oman kokemukseni mukaan on puhdas kauraryyni. Keskivertosaalis desillä kauraryynejä ripoteltuna pohjalle, ilman mitään sukkavirityksiä oli viime kesänä noin 20kg särkikaloja kerralla yhdestä katiskasta. Se olikin liian tehokasta ja jouduin lopettamaan kokeilun jonkun viikon jälkeen. Harvemmin näin päin että kaloja tulee liikaa  :-D. Mutta kalastamani vesistö onkin melko rehevä, enkä usko että kauraryyneillä pääsee yhtä hyviin tuloksiin muualla. Toinen tapa oli keitetyt makaronit+kauraryynit tiukkana pallona, saaliin keskikoko oli isompaa mutta sitä tuli vähemmän, n.10-15kg kerralla. Ensi kesänä uutta yritystä  :-)!

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Hauki007

Quote from: harrastelija86 on June 26, 2006, 15:15:54
Onko kokeiluja miten onkimäskit vaikuttavat katiska saaliiseen, jos sitä laittaa katiskan syöttipussiin? Esim. weke-katiskassa. :?

Onko kellään kuvaa tuosta syöttipussista. Itselleni ei ole vielä tullut vastaan.
Mitä pidätte kaksisuisesta katiskasta onko hyvä. Vai kannattaako varautua vain yksi suiseen (normaali)
V*ttu nyt tuli taas lunta maaha saisi sulaa. Alan käyttämään muuten katiskaa veneestä käsin en rannalta.
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

Mice

Joo vehnäleipää syöttipussii nii kyllä alkaa särkiä tulla!
Itse vein eilen katiskat veteen, rannoista on sulanut n.3 metriä ja ainii sain heti yhen pikkuhauen. Alkavat kohta hauet kutea....
KALJAA KONEESEE