Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ruutanoita lammesta

Started by Akseli, May 01, 2006, 00:08:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akseli

Minulla on katiska tollasessa pienessä lammessa, missä elää (paljon) ruutanoita. Olen saanut ruutanoita jo viime syksynä. Haluaisin vain kysyä tuleeko niitä huonommin/yhtähyvin/paremmin nyt keväällä? VASTATKAA!

lohen pyytäjä

Quote from: Akseli on May 01, 2006, 00:08:02
Minulla on katiska tollasessa pienessä lammessa, missä elää (paljon) ruutanoita. Olen saanut ruutanoita jo viime syksynä. Haluaisin vain kysyä tuleeko niitä huonommin/yhtähyvin/paremmin nyt keväällä? VASTATKAA!

Eikai niitä sen huonommin/paremmin voi tulla! :| Onko sulla katiska samassa paikassa mitä ennen on ollu? :wink:Jos ei oo ni laitappa se! :wink:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Erho

Eikös se ruutana ole rauhoitettu nykyään. Aikoinaan pyydystimme niitä noin 1m halkaisijaaltaan olevalla haavilla. Iso kivi ja kauraryynejä haaviin. Haavi lampeen ja parin minuutin päästä oli kymmeniä pitkäsiimaan sopivia ruutanoita haavissa. ¤00 ruutanaa 20 minuutissa ei ollut mikään ihme.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

haukka-1

Quote from: Erho on July 11, 2006, 20:23:57
Eikös se ruutana ole rauhoitettu nykyään. Aikoinaan pyydystimme niitä noin 1m halkaisijaaltaan olevalla haavilla. Iso kivi ja kauraryynejä haaviin. Haavi lampeen ja parin minuutin päästä oli kymmeniä pitkäsiimaan sopivia ruutanoita haavissa. ¤00 ruutanaa 20 minuutissa ei ollut mikään ihme.
Minun tietääkseni ruutana ei ole kyllä rauhoitettu mistä oot tollasta kuullut:?

Hiirivaari

Nassikka

Niin eli siis ei se oo rauhotettu... mutta mitäpä sitä rauhottamaan, sellasia ruutanalampia muutenki kyllä on aika paljo joten tuskin koskaa tarviikaa rauhottaa. Joo ite kans katiskalla oon kalastellu ruutanaa, tai oikeestaan ahvenia yritän saada, mutta ruutanaa ainoastaan tulee, kyllä siinä lammes isoja ahveniaki on, ei vaan oo katiskaan jääny, mikähän mahtaa olla syy? Joka kerta ku oon katiskalla käyny niin on ollu n.4 kpl  1-1,5kg ruutanoita. jos antaa katiskan olla 1vrk niin ei oo yhtäkää kalaa, mutta sitte ku se on 2vrk niin aina kalaa.
Todella hyvin sanottu.

haukka-1

Toi ei kyl jotenkin voi pitää paikkansa kun sillä on aika uleisiäkin kala lajeja esim. salakka, sorva ja turpa ne ai´nakin kaksi ensimmäistä on todella yleisiä :-o