Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oulunjärvestä kuulumisia?

Started by petu, July 11, 2006, 16:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

petu

Onko kukaan tälle kesälle käynyt oulunjärvellä.Olis tarkoitus mennä viikon kuluttua Häisikinlahdelle kalaan ja en tiedä paljoakaan paikoista.Käytössä on 90hv vene jolla kyllä eteenpäin pääsee,mutta vetouistelu on lähes mahdotonta.Ja miten lupa-asiat pitäisi hoitaa ja paljon luvilla hintaa?

Mikko_-Procyon-

Aika laaja kysymys, kun järvi on niin iso. Mainitsemasi lahti on minulle nevöhööd-kamaa. Itse olen kyllä käynyt alkukesästä, silloin nousi hyvin haukea. Myöhemmin kuha oli otillaan ja sitten loppui kaikki syönti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kurojaki

Eilen siellä olin ja tuli 2 noin 1,5kg hauentumppia

-Jermu-

Meillä on siellä mökki Kaivannon sillan vieressä. Keväällä haukea nousi joka paikasta, nyt kesemmälläkin kalaa saa, ainakin haukea ja kalathan ovat nyt luonnollisesti syvällä nyt kuumalla ajalla.

Mikko_-Procyon-

Toukokuun viimeisellä viikolla oli vielä hauki kudullaan, mutta osa oli jo hommansa hoitanut. Saaliiksi tuli ihan kivasti kalaa, mutta laihoja riukuja olivat. Nyt voisi olla hyvät hetket yritellä isompiakin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

taildancer

tänään ärjänselältä tuli 3,5kg,1,8kg,4,1kg hauet uistelin kaverin kanssa niiden veneellä kun niillä on siellä rannalla mökki..
hauki em kisoista vaan että haukea tuli ihan jotenkin.

Adidi

Joo itellähän on mökki Kiveslahessa ja Niskanselän kalapaikat jotenki hallussa. Viimekerralla tuli 2 noin 1kg taimenta 3.5kg hauki ja lukuisia alle 2kg haukia ja muutama iso ahven (yksi ahvenista 750g).

taildancer

Onko tietoa onko kuha jo syönnillään??

Adidi

Päivitystä tohon edelliseen viikkositten kävin uistelemassa pienellä moottori veneellä ja kahdella vavalla. Saaliit 2 päivän ajalta eräästä suuresta lahdesta 6.5kg hauki, 2kg hauki, 1.5 kg hauki, ja 8 alle kilon tumppia joista 4 heittelemällä.

taildancer

Kuhakunkku lähestyy..
Tietääkö kukaan onko kuha otillaan?

taildancer

Quote from: Adidi on June 20, 2007, 00:55:11
Päivitystä tohon edelliseen viikkositten kävin uistelemassa pienellä moottori veneellä ja kahdella vavalla. Saaliit 2 päivän ajalta eräästä suuresta lahdesta 6.5kg hauki, 2kg hauki, 1.5 kg hauki, ja 8 alle kilon tumppia joista 4 heittelemällä.
Mistä lahdesta tuo hauki.?Kukaan käynyt uistelemassa nyt lähi aikoina.viimeviikonloppuna kuhakunkku.kuha oli suht pientä suurin 58cm.

Karski

Manamansalossa on ainakin vesi tosi korkealle,eikä kala ollut oikein syönnillään.Olin testaamassa pari päivää ja tuloksena 2 ahventa ja 1hauki
''eise oo niin justiinsa''

taildancer

Kuulemma paltaselällä isompi kuha kadoksissa.Mutta huhu kertoo että mieslahdesta olisi saatu 5,7 6,2kg kuhat lähi aikoina.Hauki on kuulemma otillaan tuolla toukkasaaren kupeella.

Mikko_-Procyon-

Jormuanlahdelta tuntui olevan kuha kokonaan kadoksissa joku viikko sitten. Pari alle kilon kalaa tuli.

taildancer

Onko kukaan käynyt lähiakoina,olisi mukava tietää veden lämpötila että tietää millonka alkais olla taimenkelit,tosin parhaat tanekelit alkaa vasta kun veden lämpö on alle 10.

taildancer

Huomenna niskanselälle,Kelistä näyttää aika plösö tulevan eli,tuulen kanssa ei ongelmia.Taimenta lähdetään yrittämään,mutta myös kuhia tulee varmaan kun vetää syvästä.

EDIT:Isä lähti kaverinsa kanssa kallavedelle,Mulle tuli mahatauti yön aikana niin en pystynyt lähtemään.

-Jermu-

No onko taimenesta mitään havaintoja...? Ens viikolla siikaverkkoja kehiin, niin ainakin jotain rasvaevästä tulee tälle syksylle saatua.