Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

MUSTA uistin

Started by Pii100, July 20, 2006, 12:01:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pii100

Menin sitten hurmoksissani ostamaan mustan lipan. Tuleeko tuolla käytnnössä mitään? Pitääkö tummaa uistinta käyttää todella kirkkaalla, vai todella hämärällä? Kokemuksia?
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

lape89

No itse ainakaan en ole saanut mustilla/tummilla uistimilla mitään, mutta kalantulo riippuu varmaan kalapaikasta ja sen veden väristä. Olen kuullut että musta uistin toimisi paremmin yöllä ja hämärällä kuin kirkkaalla ilmalla.

Himopilkkijä89

Olen saanut mustalla lipalla ahvenia mökiltäni, missä on vesi todella sameaa.

saarinen

hämärällä kelilllä nuo ovat hyviä, kun kala sieltä pohjasta katselee taivasta vasten, mustan uistimen se erottaa hyvin.

JoDa

Kyllä musta lippa toimii ahvenelle ja hauelle sekä sameassa, että kirkkaassa vedessä

ara_1

tuntuu oudolta heitellä mustaa lippaa sameassa vedessä,vaikka en vielä ole kokeillutkaan,mutta pitääpä joskus kokeilla :roll:
Hauestaja ;)

Rapalapa

tummasta vedestä kuten vantaan joessa pitäs tulla lohea ja kirreä

kuhan_narraaja

tummat uistimet käyvät hyvin passiiviselle kalalle.sopii hyvin kullan kanssa.

lohen pyytäjä

Kyllä sillä pitäs saaha kirkkaassa vedessä hyvin.
PS:Minullaki on musta lippa. Se on mepsin 1koon
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kama

Musta lippa on ollut sameissa vesissä kesällä parhaita vieheitä. Ompa sillä tullut Nuortilta kiloinen taimenkin. 6-8 grammainen houkuttaa suurempaakin kalaa. Lippoja tahtoo vain jäädä jokiolosuhteissa pohjaan ja menetyksiä tulee.

Erho

Mulla on pari mustaa Wibraxia. Käytän niitä hämärässä ja pimeässä taimenia kalastettaessa. Näkyy hyvin taivasta vaste ja toimii kiitettävasti, suosittelen.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.