Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

30-vuotta hukkaan heitettyä kalastus aikaa.

Started by Kalakaverit, July 28, 2006, 01:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalakaverit

Jees. Muijalla oli kamerassa käyttämätöntä filmiä. Olin lähdössä onkimaan. Hän pyysi päästä mukaan kuvaamaan filmin täyteen. No,kasasin ongen rannassa ja meinasin alkaa onkimaan. Muija sanoi:Anna se onki tänne ja ota kuva. Kun minä saan kalan. Minusta tuli valokuvaaja sillä reissulla ja muijasta kalastaja. Hyvän kokoisia ahvenia ja särkiä tuli saaliiksi.Tästä lähtien Hän lupasi parantaa tapansa ja ruveta käymään kalalla. Nyt pitää jo heittokalastus vehkeitä saada. Voi lompakkoani. Muija oli lapsena ollessaan ollut isänsä kanssa ongella, mutta sai vain katsoa vierestä. Että tämmöistä. :-o
"Herra anna minulle kerrankin, niin suuri kala. Jottei minun, aina tarvitsisi valehdella"

Räpeltäjä

Jep . Eikös se oo ihan mukavaa kun perheellä on nyt yhteinen harrastus.... :-D

Sinunkaan ei tarvii enää mennä yksin kalaan .
Kalastusvälineiden hinnat ovat aika kohtuullisia . Eihän se nyt tuu niin kalliiksikaan jos jonkun virvelisetin ostat . Samalla haavilla ja uistinpakilla pärjäätte......

Mukavia kalareissuja teille molemmille.

Kalakaverit

Terve vaan "Räpeltäjä."Poikani kanssa on käyty kalassa.Ihan pienestä pitäen.Poika oli vähän päälle vuoden,kun jo istui kalapakin päällä reissuilla.Potta oli mukana.Sitten kaksivuotiaana oli,jo onki vapa varustettuna  puikkokoholla ja ihan oikealla koukulla joka oli syötitetty madolla.Ja kalaahan epeli alkoi saada paremmin kuin minä.Olemme käyneet pilkillä ja virvelikin on pojalle tuttu.Kotkan kaupungin ympäristö on kalastusalueemme.Vien pojan vielä lohijoelle lohta pyytämään.Se kymijoki joka, siinä Kotkan Karhulan kaupungin osan halki virtaa.Nyt on onkireissu suunnitteilla taas.Mulla on itsellä valtion kalakortti ja vaimolle ja otan,kun Hän kerta virvelin haluaa.Se on totta että kalastusvälineet eivät hirveitä maksa.Meillä on toisena harrasteena lennokit.ja jos,radiolennokkeja harrastaa.Niin kunnon radiokalustosta saa maksaa useampia satasia.Mulla ja on Lennokit.net sivustolla käyttäjä tunnuksena "Räpeltäjä".Että kaimoja... :-D Ai niin.Kolme uutta mato-onkivapaa odottelee postiterminaalissa noutoa.Keskiviikkona 9.8 haen pois. :-P Muokkasin vielä hieman tätä. :roll:
"Herra anna minulle kerrankin, niin suuri kala. Jottei minun, aina tarvitsisi valehdella"

Kalakaverit

Nyt tulee vähän onki reissuihin hiljaista,kun täytyy mennä sairaalaan poistattamaan varpaan nivelen tukiraudat.Toinen rauta on katki ja tulossa ihon läpi ulos.Sanoivat ensiavussa jotta molemmat raudat poistetaan.Vieläkin naurattaa heh heh :-D

Räpeltäjä

Rupesi oikein hymyilyttämään tuo Esal nimimerkin vastaus... Toivottavasti jää edes karvoja koukkuun siitä "hukasta"
Minä en onnistunut saamaan lapsistani kalakaveria, mutta kun on mukana seuratoiminnassa niin aina sieltä joku lähtee vesille mukaan.Olen oikein kade sellaisille joilla kalastuksesta on tullut koko perheen harrastus.
Hatun nosto kaikille kalastaville perheille. :-D

Nykyttäjä

Jo useana vuonna ollaan vaimon kanssa käyty kesällä Tuntsajoen latvavesillä kalassa, uistelemassa ja salaa mato-ongellakin tammukoita pyydetty ja savustettu. Nyt pari vuotta sitten vaimonikin innostui oikein kunnolla kalastuksesta ja siitä tuli kerralla kestosuosikki, hommattiin haspelit, haavit, kalapakit sun muut vermeet. Hänestä tuli oikeastaan innokkaampi kalastaja kuin itse olen, toki aina on lähdetty kun hän on sitä halunnut. Paljon käymme "pullalohia" kalastamassa paikallisen kalastusseuran vesillä mutta on käyty kaskisissa ahvenia jigittämässä ja kesällä kierrettiin lapissa, Ivalo-Äkäslompolo alueella, kalassa niin aktiivisesti että meinasin jo väsyä välillä. Mutta kyllä se yhteisenä harrastuksena on ylivertainen eikä ylettömän kalliskaan. Ja aika kuluu hyvin.

Kalakaverit

Quote from: Nykyttäjä on September 05, 2006, 09:46:18
Jo useana vuonna ollaan vaimon kanssa käyty kesällä Tuntsajoen latvavesillä kalassa, uistelemassa ja salaa mato-ongellakin tammukoita pyydetty ja savustettu. Nyt pari vuotta sitten vaimonikin innostui oikein kunnolla kalastuksesta ja siitä tuli kerralla kestosuosikki, hommattiin haspelit, haavit, kalapakit sun muut vermeet. Hänestä tuli oikeastaan innokkaampi kalastaja kuin itse olen, toki aina on lähdetty kun hän on sitä halunnut. Paljon käymme "pullalohia" kalastamassa paikallisen kalastusseuran vesillä mutta on käyty kaskisissa ahvenia jigittämässä ja kesällä kierrettiin lapissa, Ivalo-Äkäslompolo alueella, kalassa niin aktiivisesti että meinasin jo väsyä välillä. Mutta kyllä se yhteisenä harrastuksena on ylivertainen eikä ylettömän kalliskaan. Ja aika kuluu hyvin.

OOOL...Reit.Selvisin ihan pienellä leikkauksella.Mutta se siintä.Nyt on tarkoitus suorittaa moottorimarssi kalareissulle.Tulevana viikonloppuna sitten näkee kuinka kalasyö.Onkivapoja Fladen Clipper-Poole 3kpl tilasin Grazy-Fish:iltä.Hinta 1 Euro per metri.Vaikka ovat halpoja vapoja.Vaikuttavat vähintäänkin kohtuullisilta.Kaupantekijäisiä vielä kohot koukkuineen jokaiseen vapaan.Se perinteinen pullea puna-valkea kohomalli.Hiuli-Hei vaan. :-D

HalDi

Itsekin sitä joskus mietti, että olisko hienoa, jos perheestä joku muukin harrastais kalastusta tai jotain muuta samaa. Minä olen se, jota eivät kaikki muut ymmärrä. Suunnistuksen kanssa on sama juttu, Muista on lähinnä metsäretkeilijöiksi ja kisamatkoille ei koskaan lähdetä meidän autoilla. ja kuinka hienoa oliskaan, jos joillain tutuilla olis jopa vene...

Tunnen niitä, joilla isät ja kaikki kalastaa poikiensa kanssa ja satsaa siihen. Kun vielä kaikki on tosissaan kiinnostuneita, niin harrastus kehittyy aivan eri tahtiin kuin yksin. Hyvä että on siunaantunut näitä suhteita.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Kalakaverit

Quote from: HalDi on September 16, 2006, 23:01:43
Itsekin sitä joskus mietti, että olisko hienoa, jos perheestä joku muukin harrastais kalastusta tai jotain muuta samaa. Minä olen se, jota eivät kaikki muut ymmärrä. Suunnistuksen kanssa on sama juttu, Muista on lähinnä metsäretkeilijöiksi ja kisamatkoille ei koskaan lähdetä meidän autoilla. ja kuinka hienoa oliskaan, jos joillain tutuilla olis jopa vene..

Tunnen niitä, joilla isät ja kaikki kalastaa poikiensa kanssa ja satsaa siihen. Kun vielä kaikki on tosissaan kiinnostuneita, niin harrastus kehittyy aivan eri tahtiin kuin yksin. Hyvä että on siunaantunut näitä suhteita.
Heips.Tuo metsäretkeily,sopisi mielestäni kalastuksen kanssa yhteen vallan mainiosti.Sopivan patikkamatkan päässä,olevan metsäisen virran luokse leiri pystyyn.Eivät toiset malta olla kokeilematta kalastusta varsinkin kun Sinä saat kalaa.He oivaltavat että kalastaminen on kiva lisäys metsäretkeilyyn.Jos et saa toisia mukaasi.Mene sinä kala välineinesi heidän mukaan.Itse tuskin ehdit kalastaa,kun neuvot noviiseja alkuun mutta uskoisin että tämmöinen suunnitelma olisi kaikkien mieleen.Leirinuotio paistuvan kalan tuoksu ja se maku.  :-D

Mätisäkki

<--Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-->

Rokkis

Tällä pariskunnalla ei ikää ole vielä ihan kolmeakymmentä vuotta, mutta 20 kuitenkin. Vaimoke tuo ei oikein ole kalastuksesta innostunut, retkeily ja ulkoilma kiinnostaa kyllä. Tuo kalastus ja retkeily sopii minusta yllättävän huonosti yhteen. Minulla siellä kalahommissa hurisee tunnit melko verkkaiseen, eikä 7h kalastusputki yhdellä seisomalla ole mikään ihme, kun sitten toisen pitäisi yksin kököttää siellä leirissä se aika, ei ihme jos tulee tylsää...

Valitettavaahan se on, kun kaksi elämän tärkeintä tekijää ei sovi samaan aikaan samaan paikkaan, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen, että luonto kutsuu ja puhuttelee tuota avovaimoa samalla tavalla kuin itseänikin. Innokkaille kalaukoille ja kalaukkojen aluille voin antaa yhden neuvon: valitkaa se vaimo innokkaista kalanaisista! Silloin ei koskaan tarvitse luvata mitään vastineeksi siitä, että pääsette kalaan, samalla saatte parhaan kalakaverin, mitä voi toivoa.
En oikein kannata.

Kalakaverit

Quote from: Rokkis on March 25, 2007, 09:35:42
Tällä pariskunnalla ei ikää ole vielä ihan kolmeakymmentä vuotta, mutta 20 kuitenkin. Vaimoke tuo ei oikein ole kalastuksesta innostunut, retkeily ja ulkoilma kiinnostaa kyllä. Tuo kalastus ja retkeily sopii minusta yllättävän huonosti yhteen. Minulla siellä kalahommissa hurisee tunnit melko verkkaiseen, eikä 7h kalastusputki yhdellä seisomalla ole mikään ihme, kun sitten toisen pitäisi yksin kököttää siellä leirissä se aika, ei ihme jos tulee tylsää...

Valitettavaahan se on, kun kaksi elämän tärkeintä tekijää ei sovi samaan aikaan samaan paikkaan, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen, että luonto kutsuu ja puhuttelee tuota avovaimoa samalla tavalla kuin itseänikin. Innokkaille kalaukoille ja kalaukkojen aluille voin antaa yhden neuvon: valitkaa se vaimo innokkaista kalanaisista! Silloin ei koskaan tarvitse luvata mitään vastineeksi siitä, että pääsette kalaan, samalla saatte parhaan kalakaverin, mitä voi toivoa.

Vapa vaimolle kätöseen. Kyllä se siintä pikkuhiljaa lähtee sujumaan.  :-D

Räpeltäjä

Tuossa lueskelin noita aikaisempia juttuja ja päätin taas hieman kirjoittaa..

Ei kaikista elämän tovereista ole kalalle lähtemään. Olen kalastanut koko pienen ikäni (heh heh , jopas tuli vitsi murjastua)Elikkä taaperoikäisestä lähtien.
Muutamat ihmissuhteet ovat kariutuneet minun kalastuksen takia. mutta tuskinpa ne olis muutenkaan kestäneet jos ne kalastukseen kaatuu.Kaikki miehet ei yksinkertaisesti voi tajuta sitä että voin olla vesillä kymmenenkin tuntia . Joten siinä vaiheessa on parempi mennä yksin kuin ruveta kuuntelemaan natinaa...
Mutta kyllä varmaan olis kivaa harrastaa kalastusta yhdessäkin jonkun kanssa.

Kireitä siimoja kaikille hengenheimolaisille

Ps. lauantaina sain 2.5kg hauen joka meni takaisin järveen kasvamaan, ja muutamia kiloisia pulikoita. Sunnuntaina iski nieriä kiinni . Suolistettuna painoi 2.3kg .oli ihan hyvää savustettuna , nam...