Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ikkelänjoki

Started by Damba, August 02, 2006, 11:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Damba

Terve!

Oon lähös käymään kyseisellä joella piakkoin. Kertokaa omia kokemuksianne joesta ja kalapaikoista.
Tammukkaa olis tarkotus saada perholla.

Wertii

Onkos tämä sama joki joka menee Asuulin ohi?

sambuli

missä ikkelänjoki sijaitsee :?

kullervo kankinen

ikkeläjoki siaitsee suupohjassa tarkemmin kauhajoella mutäta se ei kulje oikeastaan missään näkyvällä paikalla..siis parhaat kalastuspaikat siaitsee syvällä metsiköissä. :roll:
Shimano sen olla pitää!!

Wertii

Tänä kesänä on tullut käytyä ikkelänjoessa monta kertaa. Etenkin klinkhåmerit pelittävät hyvin, ja simppu streamerit.
Tulee hyvin taimenta ja harjusta, suurin taimen on ollu n.44cm ja harjus 30cm. Vaikka vettä on ollut vähän, niin kalat löytää niskoilta ja kosken loppu osasta.

JoDa

Missäpäin kauhajokeä se sit on? olis kyllä tosi kiva mennä sinne kalastamaan onko isoki paikka?? tarviiko lupaa ja paljonko se maksaa??

Wertii

Joki virtaa ihan Asuulin vieressä, kalastettavaa aluetta on ihan tarpeeksi. Luvan saa Aronkylän essolta ja se maksaa muistaakseni n.10€ vuosi.
Tähän aikaan vesi on todella matalalla, mutta kyllä sieltä aina vähintään pari kalaa onnistuu saamaan.  :wink:

Wertii

Onko kellään mitään tietoa, että saako tuola Ikkelänjoella kalastaa nyt kun Taimen on rauhoitettu?
Harjuksia olis tarkoitus mennä kalasteleen...

kullervo kankinen

ei saa ! !  ET MENE SINNE !  :-D   
Shimano sen olla pitää!!

kapteeni

laskeeko tai nouseeko se ikkeläjärveen!

Laku

Itse olen ainakin harria kalastanut ympäri vuoden pitkin kauhajokea , myös taimenen rauhoitusaikana.. harjusta nousee vielä hetken viikon ajan

Vikke

Eilen käytiin UppoPerhon kanssa tuolla.
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15815.720 <-- Raporttia.

Vesitilanne oli muuttunut jo parempaan suuntaan...  :-)

12.4.2009:

2.5.2009:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

UppoPerho

Viimme viikon kunnallis lehdessä oli iloisia uutisia.

Kauhajoelle ikkelänjokeen istutetaan 1000kg järvitaimenia joiden keskipaino n.1kg.
Rauhoitusaika on 20.-27.5.2009.

Tämän rauhoitusajan jälkeen pakko mennä koittamaan perholla ja virvelillä! :-)
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Vikke

Kolmena peräkkäisenä päivänä olen tuolla nyt istutusten jälkeen käynyt.

Sunnuntaina jäi kalakontaktit oikeastaan vain tärppeihin. Yhden kerran arviolta 50cm pirteä taimen oli kiinni, mutta riuhtoi itsensä irti.
Muista kontakteista en ottanut selvää, että mikä kala oli. Kaverina oli UppoPerho, hänellekkin tuli pelkästään tärppejä ja pieni väsytyksen alku.  :-)

Eilen menin ensin yksin. Alle 5min olin perhoa nakellut, kunnes kala otti kiinni. Yllätyin, että se oli harjus. Luulin ihan pieneksi taimeneksi.
Sain kalan myös ylös ja oli juuri ja juuri alamitan yläpuolella.
Toisen kerran sain myös harjuksen käsiini, mutta liukas kala luiskahti käsistä takaisin koskeen. Oli samankokoinen kuin edellinen.
Kaveriksi tuli ensin UppoPerho ja myöhemmin Laku.
Minä ja Laku olimme kahdestaan myöhimpään. Itse sain väsytellä yhdessä vaiheessa jo kunnolla pirteää istaria, sain sen jo ihan lähelle. Laku yritti ottaa käsillä, kunnes perukesiima katkesi ja taimen vei nymfin.  :-(

Tänään kävimme UppoPerhon kanssa. Kummallekkin pienet alamittaiset purotaimenet ja tietenkin pääsivät kasvamaan.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Vikke

Juuri äsken tulin tuolta... Pari tuntia aktiivista kalastamista mutta kaloja en saanut.
Kunnollisia tärppejäkään ei tullut ollenkaan.

Ehkä tämä kylmyys vaikutti paljon. Vettäkin on satanut mutta olihan se vesi aika matalalla ja sai noustakkin vähän.
"Suurta saalista

Vikke

Nyt on ollut pieni tauko, etten ole käynyt tuolla... Pari viikkoa taaksepäin tuli käytyä melkein joka päivä.

Toissa viikolla sain 43cm taimenen ja pikkuharreja on tullut muutamia.
Yksi isompi kävi myös perhoa jo katselemassa, mutta ei suostunut ottamaan kiinni.

Onkos kukaan käynyt tuolla lähiaikoina ? Minkälaisella menestyksellä ?
"Suurta saalista

jarisat

Eipä ole tällä foorumilla hetkeen tullut käytyäkään, joten pistänpä samalla oikein kommentinkin. Hellesäät hyydytti kalastusintoa ja taisi tulla reippaan viikon paussi, etten käynyt koskilla. Tänäaamuna lähdin neljän maissa ja oli oikein oudon vilpoista - auton mittari näytti 2-3 astetta, sentään plussan puolella. Puoliväkisin otin perhovehkeet - aloittelija kun olen, niin tarttuisi käteeni helpommin nuo tutut virvelivehkeet. Mutta kun olen vannonut itselleni opettelevani noita perhokalastuksen saloja.
Pitkän pätkän menin koskea ilman minkäänlaista kontaktia tai havaintoa kalasta. Uskollisesti (lue: kun olen laiska vaihtamaan perhoa) uitin sitomaani Red Tagia - ja sehän palkittiin. Koskenalussuvannosta taimen mielistyi siihen ja sittenhän mentiin oikein reippaita ilmalentoja. Haavin kalan ja päätin lähteä savustamaan sen samantien. Kilo ja sata grammaa oli kollilla kokoa ja peratessa mahasta löytyi vain kaksi toukkaa - juuri nieltyjä. Oli sekin juuri vasta lopettanut oman hellepaussinsa.
Aamu oli iso plussa, voidaan kai sanoa, jo orastavalle perhokalastusuralleni. Nyt menen ottamaan uudet perunat liedeltä, kala on jo savustettu niiden kaveriksi.
Tuurikalastaja

Vikke

Onko kellään minkäänlaista tietoa ensi kesän istutuksista ?
"Suurta saalista

Vikke

Tänään tuli käytyä tuolla avovesikausi avaamassa kaverin kanssa.
Kaloja tuli tasan nolla, mutta vesitilanne ei ollenkaan paha...

"Suurta saalista

Vikke

www.ikkelanjoki.urli.net

Joelle työn alla omat sivut.
Sivuille tulossa myös muuta kalastusseuran asiaa.

Käykäähän katsomassa, vaikka pahasti vielä kesken ovatkin..
"Suurta saalista

Vikke

^^

Sivuja päivitelty jonkinverran..
"Suurta saalista

Vikke

Kävimpä tänään virvelikalustolla kokeilemassa.
Vesi mielestäni turhan matalalla.

Saaliiksi yksi hauen tumppi.

Saa nähdä, tuleeko vielä ennen rauhoitusaikaa käytyä.
"Suurta saalista

Läjä

uudet sivut näytti olevan eri osoitteessa

eli : http://ikkelanjoki.suntuubi.com/

Vikke

Urli.net lyhytosoite on pois käytöstä väliaikaisesti.

Sivut löytyvät siis osoitteesta www.ikkelanjoki.suntuubi.com

Sivuja on tarkoitus myös päivitellä lähiaikoina kesän lähentyessä.
"Suurta saalista

Vikke

Onko kukaan avannut kauttaan jo joella ?
Jos, niin onko kalaa tullut ja minkälainen on ollut vesitilanne ?

Itse aattelin ehkä tänään tai ainakin lähiaikoina käydä koittamassa.
"Suurta saalista

tokkeli

ite tullu käytyä tänä vuonna joku viikko pari takaperin, mut vesi oli vielä liian korkeella ja virtas liikaa... nyt varmaan jo kannattais mennäkki :)

Vikke

Yksi reissu virvelillä tehty tänä vuonna tuonne.
Mitään ei tullut ja vesi liian korkealla.

Nyt tosiaan voisi olla jo paremmat mahdollisuudet.
"Suurta saalista

MV

Eräs tuttu soitteli ,että oli saanu ehtoolla viime vuotisen taimenen asuulista.

Vikke

Quote from: MV on May 19, 2011, 23:05:48
Eräs tuttu soitteli ,että oli saanu ehtoolla viime vuotisen taimenen asuulista.
Mielenkiinnosta kysäisen, että oliko tullut perholla-, vai virvelillä ? :-)
"Suurta saalista

MV