Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä on sinun ihanin kala reissu?

Started by MinnowSpoon, August 07, 2006, 15:17:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MinnowSpoon

Pete

Onko "ihanaksi" luokiteltava:
-kalansaalis
-maisemat
-kalaseura
-vesistö
-matka kalapaikalle
-saaliin koko
-iltatoimet
vai majoitustiloissa väliaikoina tapahtunut "action" ?

Usein yritetään saada reissusta "ihana" kaikinpuolin. Joskus pelkkä kotioloista pois pääseminen on "ihanaa", ja kalastelu siihen päälle on pelkkää plussaa...

MinnowSpoon

kaikki käy.. missä käytte ja millaisella uistimella ja onko seuraa .. kaikki käy..

jakke on tulessa

Kyllä ne uistelu puolella on tuolla inarilla ollu, siellä saa yleensä mukavia tärppejä. Ja muutoinkin siellä on ihan erilainen tunnelma. Kenelläkään ei tunnu olevan kiire minnekkään  :-)
Liekit lyö kovaa!

kalakaveri

kummisedän kanssa uistelu on mahtavaa ja rannasta lähtö on jo ihanaa kun ei tarvi sietää jenniä (kummisedän lasta)

kaivo

Kun kalalle ei ole mahdollista päästä yhtä usein kuin haluaisi, jokainen kalalle lähtö on niin kesällä kuin talvellakin hieno asia. Suurin osa reissuista on toki sellaisia etteivät ne jää erityisesti mieleen minkään suhteen, "perusreissuja" siis.

Parhaita reissuja ovat ne, joilla tapahtuu jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Se voi olla vaikkapa kalastaminen erikoisessa säässä, uudessa paikassa, uudella viehemallilla, poikkeuksellisen hyvä kalansaalis tai sitten päivän kalantulossa on jokin piirre, joka pistää mietteliääksi. Esim. jos kahdestaan kalastettaessa vain toinen saa hyvin kalaa, tai jos kalat kelpuuttavat vain tietynlaisia uistimia. Joskus saa miettiä päänsä puhki keinoja, joilla kääntää oma "huono tuuri" kalantuloksi. Jos tässä onnistuu, voi olla reissuunsa tyytyväinen.

Parhaita reissuja eivät suinkaan aina ole ne, joilla kalaa tulee alusta alkaen hyvin ja helposti, vaan paljon makeammalta tuntuu vaikka pyytää ensin tyhjää, kunnes hoksaa "päivän juonen". Erityisesti pistää miettimään täydellinen nollatulos, sillä silloin on omassa toiminnassa ollut varmasti monikin asia pielessä.

kalakaveri

mut sanos kaivo mulle saako jessellä ( 12cm kelta selkä valko maha ) haukia??

kaivo

Quote from: kalakaveri on August 10, 2006, 07:41:12
Saa varmasti, jos olosuhteet sattuvat kohdalleen. Tuon kokoinen vaappu sopii ehkä parhaiten n. 1 - 3 kg haukien pyytämiseen. Joskus siihen ottaa alle kiloinenkin kala hyvin, joskus voi isokin kiinnostua. Keltaselkäinen-valkokylkinen väri voisi olla hyvä erityisesti sameissa ja tummissa vesissä. Jesse sukeltaa uistelussa arviolta parin metrin syvyyteen, joten syvemmälle haluttaessa kannattaa käyttää apupainoja tai vaihtaa syväuintisempaan vaappuun.

Akseli

Kivoin kalastus reissu oli varmaa veljen kans ku sain ton 5,19kg ja veli sai 3,6kg super shad rapil (oranssil) ja sit viel sen shadrapin vei joku ISO kun VETI siimat poikki. Oli peruke

kalakaveri

Quote from: Kaivo on August 10, 2006, 17:10:04
Quote from: kalakaveri on August 10, 2006, 07:41:12
Saa varmasti, jos olosuhteet sattuvat kohdalleen. Tuon kokoinen vaappu sopii ehkä parhaiten n. 1 - 3 kg haukien pyytämiseen. Joskus siihen ottaa alle kiloinenkin kala hyvin, joskus voi isokin kiinnostua. Keltaselkäinen-valkokylkinen väri voisi olla hyvä erityisesti sameissa ja tummissa vesissä. Jesse sukeltaa uistelussa arviolta parin metrin syvyyteen, joten syvemmälle haluttaessa kannattaa käyttää apupainoja tai vaihtaa syväuintisempaan vaappuun.

kiitos vinkistä...

kuhakalastaja

sillon kun olin lapissa lohta uistelemassa. Oli hyvä seura, hyvä ilma ja muutenkin. ja kalaa tuli!
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Kalamies on Erimies

Ihanin kalareissu oli kyllä saaha hauki jota ei saatu mahtumaan haaviin,huono puoli tosin oli että kalan oikea koko jäi selvittämättä koska haaviin ei mahtunu ja oli siinä homma saada se kelattuakin veneen viereen,jotenka voimat uupu.Uistin on tallessa ja olen kovasti yrittänyt saada sitä haukea ylös yritys jatkuu taas tänä kesänä vuonna 2009!

_   
                             /  \_o__
<((((-<                  /   (____)
                            J     

Miskala

Kun olin kolmisen vuotta sitten heittelemässä kaverini kanssa. Hän käytti pelkästään haavia ja nosti minun kalani, eikä edes yrittänyt mitään.  :-)
Ahvenia tuli 30-40 ja yksi puolen kilon kuha. Isoin ahven oli 550g ja muutama 300-400g tuli myös.

kalakaveri13

oltiin mun mummon (58v) kaa heittelemässä siinä oli vettä ehkä metri tai puolmetrii,no, mä sit viskasin mun skitterpopin(pintauistin) sinne kaislikoon ja yhtäkkiä siihen iski hauki,tai niin mä luulin mut se olikin iskeny ohi!no,sitten lähettiin syvälle vetään kuhaa mut hiljasta oli.no,sit me tultiin semmotteeseen lahteen missä oli siellä vasemmalla ehkä just se metri vettä ja pien karikko.siinä missä me oltiin oli ehk 3-5m vettä ja rannalla kaislikko.me lähettin pois ja luultiin jo et ei sieltä mitään tuu.sitten vapa alkoi kiertyä mutkalle ja siima kiristyä...luulin et uistin jäi tukkiin mut ei,mentiin lähemmäs ja se alko potkia ja yllätyin kun se tuli veneen viereen sillä siiman päässä ui 4.5kg:n hauki!jollain ilveellä se saatiin sieltä ilman haavia.rannassa oli mukavaa näyttää kaikille 8-)
Kerran luulin olevani väärässä mut erehdyin

Jarkko

Kaverin kanssa oltiin vetouistelemassa. Kaveri luuli, että siellä on taas jokin roska DT perässä, vaikka oltiin syvänteellä. Sitten n.10 metrin kohdalla se rupesi potkimaan. Se oli 2kg kuha. Sitä oli hyvä napostella savustettuna.  :wink: